چاپ کد خبر: 43625
6 بهمن 1399

چگونه فروشگاه‌ های مجاز لوازم خانگی را تشخیص بدهیم؟

 صدا و سیما: برای اطلاع رسانی به مردم و خرید از جا‌هایی که مجوز دارند، اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران، لوگویی را طراحی کرده است که پشت شیشه مغازه‌ها چسبانده می‌شود.

 اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران درباره اینکه مردم چگونه فروشگاه‌های مجاز را از فروشگاه‌های بدون جواز تشخیص دهند؟ گفت: برای اطلاع رسانی به مردم و خرید از جا‌هایی که مجوز دارند، لوگویی را طراحی کرده ایم که پشت شیشه مغازه‌ها چسبانده شده است و هر کسی که جواز می‌گیرد موظف است علاوه بر این لوگو، اصل جواز یا حداقل کپی رنگی آن را در معرض دید مشتریان قرار دهد.
لوازم خانگی

اکبر پازوکی افزود: خریداران هم زمانی که برای خرید کالا مراجعه می‌کنند باید به این دو موضوع توجه داشته باشند و حتی کد صاحب جواز هم روی آن لوگو قید شده است یعنی اگر فرد اسم فروشگاه ‌ها را هم نداست با دادن کد صاحب جواز، ما می‌توانیم مشخصات مالک را پیدا کنیم.
در این گشت مشترک تعزیراتی با دو شرکت غیر مجاز خدمات پس از فروش برخورد شد و هر دو شرکت پلمب شدند.آقای منصفی کارشناس لوازم خانگی هم در خصوص این شرکت‌ها  گفت: این شرکت‌های غیر مجاز شرکتی را از طریق اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت می‌رسانند و از اتحادیه خدمات پس از فروش هم جواز تعمیرات لوازم خانگی را می‌گیرند، اما طبق قوانین فقط کسی می‌تواند کارت گارانتی صادر کند که تولید کننده یا وارد کننده باشد و باید کارت ضمانت را بعد از صدور در داخل محصول بگذارد.
آقای منصفی افزود: شرکت‌هایی که فاقد این مشخصات هستند، غیر قانونی محسوب می‌شوند و فعالیتشان هم جرم است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی هم درباره این شرکت‌های غیرمجاز گفت: این‌ها مجوز تعمیرات دارند و نباید کارت ضمانت را بر روی انواع لوازم خانگی قرار دهند و مردم هم ندانسته کالا‌هایی را می‌خرند و پس از نیاز به تعمیر متوجه می‌شوند که کالای آن‌ها قاچاق و جعلی است و بعد هم به اتحادیه شکایت می‌کنند.
اکبر پازوکی افزود: اتحادیه خدمات پس از فروش زمانی که به این شرکت‌ها مجوز می‌دهد باید آن‌ها را توجیه کند که کارت ضمانت چاپ نکنند و فقط حق تعمیر دارند و می‌توانند برای قطعه‌ای که تعویض یا تعمیر کرده اند مدت زمانی را گارانتی و ضمانت بدهند.

عضو گروه تلگرام اول فارس شوید

عضو گروه واتساپ اول فارس شوید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار