چاپ کد خبر: 52835
14 اردیبهشت 1400

چگونه می‌توان اثر دوز اول واکسن کرونا را افزایش داد؟

زریق واکسن کرونا

به گزارش اول فارس، پژوهش‌های پزشکی حاکی از آن است که کارایی دوز اول واکسن کرونا، در افرادی که پیشتر به این بیماری مبتلا شده‌اند، بیش از آنهاست که تا کنون از این بیماری در امان مانده‌اند. از این رو توصیه کرده‌اند برای کنترل همه‌گیری کرونا، افرادی که حداقل یک بار به آن مبتلا شده‌اند، در اولویت دریافت واکسن قرار گیرند، زیرا که دوز اول در آنها کارایی بیشتری دارد.

یک پژوهش پزشکی جدید که در مجله «ساینس» منتشر شد، نشان داد، افرادی که به بیماری خفیف و بدون علائم کرونا مبتلا شدند، با دریافت دوز اول واکسن، در برابر ویروس جهش یافته بریتانیایی یا آفریقای جنوبی مقاومت بیشتری از خود نشان خواهد داد.

در مقابل افرادی که به ویروس کرونا مبتلا نشده بودند، بدن آنها پس از دریافت اولین دوز واکسن، از ایمنی کمتری در برابر کرونا برخوردار است.

این مطالعه نشان داد، افرادی که قبلاً به بیماری کرونا مبتلا نشده بودند، با دریافت دوز اول واکسن، آنتی بادی آنها به میزان قدرت واکسن تنظیم می‌شود. لذا این افراد باید دوز دوم واکسن را دریافت کنند تا آنتی‌بادی بدن آنها برای مقابله با بیماری کرونا آمادگی مقاومت بیشتری داشته ‌باشد.

پرفسور«شین مک کایت» از دانشگاه «کوئین مری» لندن درباره هر گونه سهل‌انگاری درباره برنامه واکسیناسیون جهانی هشدار داد. او گفت، هزینه سهل‌انگاری نسبت به روند واکسیناسیون هزینه گزافی را به دنبال خواهد داشت همانطوری که در هند شاهد آن هستیم.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار