چاپ کد خبر: 42640
22 دی 1399

چگونگی بازگشایی و حضور دانش آموزان در مدارس فارس از ابتدای بهمن

مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: با توجه به اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر اینکه هیچ نقطه‌ای از فارس در وضعیت قرمز نیست، همه کادر اداری و اجرایی تمام مدارس استان موظف به حضور در آموزشگاه‌ها هستند.

بازگشایی مدارس

به گزارش گروه اجتماعی اول فارس، حمیدرضا شعبانی در خصوص آخرین تصمیمات ستاد ملی کرونا مبنی بر چگونگی وضعیت فعالیت‌های مدارس و حضور دانش آموزان در آموزشگاه‌ها از ابتدای بهمن ماه در مدارس، گفت: با استناد به سخنان وزیر آموزش وپرورشآموزش دردو پایه‌ اول و دوم مقطع ابتدایی تمام مدارس شهرهای زرد و آبی به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

او با این توضیح که در مدارسی که دانش آموزان در کلاس‌های درس این دوپایه بالاتر از ١٠ نفر هستند، لازم است دانش آموزان با برنامه‌ریزی مدیران مدارس، در روزهای هفته توزیع شوند، افزود: ضمنا مدیران مدارس دقت کنند تا همه دانش آموزان از آموزش حضوری بهره‌مند شوند.

مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: در مناطق با وضعیت آبی، همه مدارس چه ابتدایی و چه متوسطه که کمتر از ۵٠ نفر دانش‌آموز دارند،  به‌صورت حضوری و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

شعبانی اضافه کرد: درمناطق با وضعیت زرد و آبی، آموزش هنرجویان هنرستانهای فنی و حرفه‌ای و کاردانش در خوشه دروس شایستگی های فنی و استاندارد آموزش مهارت و کاراموزی و کارورزی نیز حضوری است. 

او در عین حال به این نکته نیز اشاره کرد که مهم‌ترین نکته در بازگشایی مدارس، رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری کلاس‌های حضوری با تعداد تنها ١٠ نفر از دانش آموزان است. 

شعبانی از مدیران مدارس در خواست کرد از امروز تا اول بهمن‌ماه در این زمینه برنامه‌ریزی کنند و با آگاه کردن خانواده‌ها، نحوه برگزاری کلاس‌های حضوری را به اطلاع آنان برسانند.

به گفته مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش فارس، هم‌اکنون هیچ یک از نقاط  فارس در وضعیت قرمز و نارنجی نیست و تمام نقاط استان با توجه به طبقه بندی نرم افزار ستاد ملی کرونا، در وضعیت کم خطر یا آبی و خطر متوسط یا زرد قرار دارند. 

این گزارش حاکی است مناطق و شهرستان‌های آباده اقلید، مرودشت، بیضا، سپیدان، بوانات، سرچهان، سروستان، ارسنجان، بختگان، نی ریز، کوار، استهبان، فسا، داراب، زرین دشت، فراشبند، قیروکارزین مهر و لامرد  در وضعیت آبی و خرم بید، پاسارگارد، رستم، ممسنی، کوه چنار، کازرون، شیراز، زرقان، خرامه، فیروزآباد، خفر، جهرم، خنج گراش و لارستان در وضعیت زرد قرار دارند.

گروه واتساپ

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

محسن چهارشنبه , ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰

درود به پدر و مادرهایی که به فکر سلامتی فرزند و خودشون و جامعه هستن و سنجیده عمل میکنن و بارفتن به مدرسه فرزندشون مخالف هستند ….

نیلی سه شنبه , ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۵

چرا باید خودمو ب کشتن بدم واقعاا
ولی پدر مادر من ک اصلا براشون مهم نیس ک من زنده باشم یا مرده
اونا حتی حاضر نشدن واسم ی گوشی بخرن بعد دیگه…..
من واقعا متاسفم ک یک دانش آموز ایرانی هستم
الان توی دبی ب هر دانش آموز بهترین گوشیو دادن گفتن بیشین درس بخون
بعد ماااا باید بیوفتیم دنبال این مسئولین ک آیا با درخاست وام ما موافقت میکنن ک بتونم گوشی بگیرم

امیر سه شنبه , ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۳

من‌که‌بچه‌ندارم‌اگرهم‌داشتم‌نمی‌فرستادم.فقط‌استان‌فارس.میخوادبرگزارشه.اگریکی‌ازاین‌بچه‌هااتفاقی‌براش‌افتاد.کی‌میخوادجواب‌بده

مادر سه شنبه , ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳

من ۳ تا بچه مدرسه ای دارم به هیچ عنوان نمی فرستم والا جون بچه هام برام مهم تره مخصوصا الان که دیگه کرونا انگلیسی هم اومده که قدرت انتشارش بیشتر از کرونا هست

ایرانی سه شنبه , ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶

خودشون هم میدونن مدرسه ها رو باز کنن مجبورن دو هفته بعد بخاطر کرونا دوباره بندن چکاریه واقعا غیر از اینکه چند نفر قربانی تصمیمات اشتباه بشن..

ارین سه شنبه , ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۳

بچه اگه حضوری نرن کلاس درس اینده شون تباه میشه، درثانی بچه ها وقتی هم که نمیرن مدرسه درهر صورت بابچه های کوچه ومحله یا فامیل درنهایت درارتباطن،

مانیا سه شنبه , ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸

میخاین بچه ها رو بکشین؟

صغری سه شنبه , ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹

من هم بچم رو نمیفرستم دلیل نداره این همه ضربه بچمون خورده بعد الان هم طبق دستور شما باشیم حتی اگر اینجور هم شد ما بچمون رو نمیفرستیم چرا شما به مردم دولتتون اهمیت نمیزارین که همش ما باید به حرف شما باشیم

ناشناس سه شنبه , ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸

ما هم بچمونو نمیفرستیم مدرسه خواستن همینطور تو خونه ادامه میدیم نخواستن بسلامت .

ناشناس سه شنبه , ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸

پسرم امسال باید میرفت کلاس اول اصلا ثبت نامش نکردم سلامتی روح و روانش مهم تر از این اعصاب خودی داشت این همه لیسانس و دکترای بیکار داریم. سلامتی روحی بچم مهم تره

ناشناس سه شنبه , ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷

پسرم امسال باید میرفت کلاس اول اصلا ثبت نامش نکردم سلامتی روح و روانش مهم تر از این اعصاب خودی داشت این همه لیسانس و دکترای بیکار داریم. سلامتی روحی بچم مهم تره

ناشناس سه شنبه , ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹

ماهم بچه مونو مدرسه نمی فرستیم مگه دیوونه ایم اونم کلاس اولی

فـرانک سه شنبه , ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶

عامو بجز کرونا ما هیچی بلد نیسیم بریم مدرسه ک چی بشه والو?

ناشناس سه شنبه , ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲

زیاد ناراحت نباشید این دفعه همه گیری کرونای چینی را نداریم به جاش همه گیری کرونای انگلیسی را داریم اگر واکسنش گیرمان نمی آید کروناش بهمون می رسه بعد هم وزیر بهداشت میگه به خاطر جمع شدن دورهم مهمانی های خانوادگی است

سایه سه شنبه , ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹

معلومه که نمی فرستیم . مگه از جونشون سیر شدیم . بیچاره معلماشون چه گناهی کردن که باید برن .

ناشناس سه شنبه , ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۹:۴۸

والا بچمونه از سر را پیدا نکردیم

علیرضا سه شنبه , ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۹:۲۹

حتما قصد دارن دوباره بیماری را گسترش وسیع بدن….

ح ع سه شنبه , ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۸:۱۰

به چه قیمتی شده یک سال عقب بیفته من که نمیزارم برم مدرسه
هر موقع فرزندان مسئولین رفتند مدرسه بعد ما میفرستیم
مگه جون فرزندانمو از سر راه اوردیم
یک ساله رفت و آمد با خونواده نداریم بعد یکدفعه بیا برو مدرسه معلومه چی پشتشه

rz سه شنبه , ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۷:۰۴

تازه داره این ویروس کم میشه دوباره بزنید همه چی خراب کنید شما که میتوانید

آیسا سه شنبه , ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۵:۰۸

خوب کاری میکنیدای والامیخان دوباره آلودمون کنن خاک برسرها

ناشناس سه شنبه , ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰:۲۶

یازده ماه هیچ جا نرفتیم وهمش تو خونه نگهشون داشتیم حالا برن مدرسه که سلامتیشون به خطر بندازیم تا امروز آن لاین بودن خواندن امتحان دادن هیچ اتفاقی نیفتاد،بقیه اش هم همینطور ادامه میدن.من که نمیفرستم.

ناشناس دوشنبه , ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۷

من هم نمیفرستم
وزیر آموزش و پروزش نشسته پای گود
از بالا میگه فلان کار کنین بیسار کار رو کنین چه خبر شورش رو در آوردین

ناشناس دوشنبه , ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۳

ماهم نمیفرستیم تحصیل به چه قیمتی

ناشنتس دوشنبه , ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۷

من بچه م نمی فرستم حتی اگر ترک تحصیل بکنه . یک سال است اخذا کمک کرده و سخت حتباط کردیم الوده نشدیم حالا براب تصمیمات غلط بچم خذایی ناکرده مریض بشه .
من از دو چیز آم وزش پرورش بدم می اد . یکی ازبرنامه … شاد ویکی ازتصمیمات بدون فکر مسولین اموزش پرورش . برو بچه ی خودت بفرست .

آخرین اخبار