چاپ کد خبر: 40971
1 دی 1399

چگونگی برگزاری امتحانات دانش آموزان همه مقاطع در تهران

چگونگی برگزاری امتحان

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران درباره نحوه برگزاری امتحانات پایه‌های اول و دوم ابتدایی گفت: امتحانات این پایه‌ها در شهر تهران حتی برای دروس فارسی و ریاضی در نیمسال اول به شکل غیرحضوری برگزار خواهد شد.

به گزارش اول فارس ، «عبدالرضا فولادوند» مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران  با اعلام این خبر که امتحانات پایه اول و دوم ابتدایی در تهران غیرحضوری است، گفت: دستور العمل برگزاری امتحانات برای پایه اول و دوم ابتدایی در تهران در ابتدا به این شکل بود که کلاس‌های اول و دوم در امتحانات نیمسال اول به شکل حضوری شرکت کنند، این تصمیم به این دلیل گرفته شده بود که ما یک تجربه از قبل داشتیم و آن هم این بود که تعداد کمی از دانش‌آموزان در ابتدای سال تحصیلی یعنی در ۱۵ شهریور در کلاس‌های درس حضور داشتند و بنا به اهمیت یادگیری الفبا، خواندن و نوشتن این موضوع برای پایه اول و دوم مطرح شد. 

فولادوند گفت: اما زمانی که دوباره در ستاد امتحانات و سنجش آموزش و پرورش جلسه داشتیم به این نتیجه رسیدیم که امتحانات غیرحضوری باشد. وقتی به وزارت آموزش و پرورش گزارش دادیم، آن‌ها نیز استدلال‌های ما را پذیرفتند و در حال حاضر اصلاحیه این دستور العمل نیز صادر شده است. 

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: تصمیم بر این شد که امتحانات همه مقاطع حتی پایه اول و دوم به شکل غیرحضوری باشد. به تعبیر دیگر حتی برای دروس فارسی و ریاضی اول و دوم ابتدایی نیز امتحانات در شهر تهران در نیمسال اول به شکل غیرحضوری خواهد بود، زیرا می‌دانیم که خانواده‌ها از برگزاری امتحانات حضوری استقبال نمی‌کنند و ما نیز دچار دوگانگی می‌شدیم. 

فولادوند در پاسخ به این سوال که آیا این امکان وجود دارد که دانش آموزان در بستر شاد امتحان بدهند؟ گفت: آزمون مجازی به سبک و سیاق آزمون حضوری نیست، نحوه امتحان در بستر مجازی به شکل آموزش معکوس است و حتی برخی معلمان از دانش آموز می‌خواهند خودشان سوال طرح کنند. ما برای آزمون مجازی ارزشیابی‌های متعددی داریم که همکارانمان آن را اجرا می‌کنند و به نظرم جای نگرانی نیست و آموزش روند طبیعی خودش را طی می‌کند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار