چاپ کد خبر: 57351
25 خرداد 1400

چگونگی ثبت‌نام دریافت وام ودیعه مسکن برای مستاجران

وام ودیعه مسکن 2

به گزارش  اول فارس ، ثبت‌نام دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن از ساعت ۱۲ فردا آغاز می‌شود. این در حالی است که میزان ودیعه مسکن در منطقه شهری تهران ۷۰ میلیون تومان، سایر کلانشهرها (شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت شامل مشهد، اصفهان، کرج، شیراز،تبریز، قم، اهواز، کرمانشاه) ۴۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۲۵ میلیون تومان است.

 تمامی مستاجران واجدشرایط دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن می‌توانند از ۲۶ خرداد به سامانه tem.mrud.ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متاهل یا سرپرست خانوار باشند و باید دارای اجاره نامه رسمی یا اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند. تاریخ انعقاد اجاره‌نامه واحد مسکونی باید مربوط به نیمه نخست سال ۱۴۰۰ باشد.

چنانچه متقاضی تا حداکثر دو هفته از تاریخ معرفی به شعب بانکی نسبت به تکمیل مدارک خود و ضامنین اقدام نکند، نسبت به رد درخواست متقاضی اقدام می‌شود.

براساس این گزارش امسال بر خلاف سال گذشته میزان تسهیلات وام ودیعه مسکن در استان تهران ۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است و به گفته محمود محمود زاده معاون وزیر راه وشهرسازی امسال مدت زمان ثبت نام در وام ودیعه مسکن تا شهریور ماه تمدید شده است .

او تصریح کرد: امسال متقاضیان می توانند نام منطقه و شعبه خود را برای دریافت تسهیلات انتخاب کنند.

بر اساس این گزارش هنوز میزان اقساط و یا بازپرداخت این تسهیلات مشخص نیست و وزارت راه وشهرسازی و بانک مرکزی صحبتی در این خصوص انجام نداده اند.

گفتنی است در سال گذشته وزارت راه وشهرسازی برای تسهیلات وام ودیعه مسکن اعلام کرد که ساز وکار اعطای این تسهیلات در قالب دستورالعملی که بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی تهیه کرده اند، اجرایی شده و این وام به اسم مستأجر پرداخت شده اما به موجر داده می‌شد.

سال پیش وزارت راه وشهرسازی پرداخت این تسهیلات را در قالب سه مدل ۵۰، ۳۰ و ۱۵ میلیون تومانی عنوان و اعلام کرد: اقساط وام ۵۰ میلیون تومانی استان تهران ۵۴۰ هزار تومان، وام ۳۰ میلیونی برای شهرهای بزرگ ۳۲۵ هزار تومان و سایر شهرها ۱۶۰ هزار تومان است.

نرخ سود این تسهیلات در سال گذشته ۱۳ درصد اعلام شد و مستأجر فقط سود این وام را پرداخت کرده و اصل وام پایان سال به بانک برگشت داده می‌شود . سال گذشته ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای این طرح در نظر گرفته بود.

به نظر می رسد که امسال هم وزارت راه و شهرسازی  ساز و کار تسهیلات ودیعه مسکن  را همچون سال گذشته را اجرایی کند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

افشارمهر چهارشنبه , ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸

سلام و درود
اولا که خیلی سختگیری میکنید برای ضامن..
که حتما باید کارمند دولت باشد
دوما
مستاجرانی که موعد اجاره نامه شان ۱۶ شهریور ماه هست چکار کنند؟

سوما
دیگه هیچ حرفی ندارم
فقط افسوس

آخرین اخبار