چاپ کد خبر: 71553
23 دی 1400

چگونگی نصب همزمان دو واتساپ در یک گوشی

whatsapp end to end encryption

واتساپ محبوب‌ترین پیام‌رسان در جهان با ۲ میلیارد کاربر است، اما کمبودهایی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، عدم امکان استفاده رسمی از دو اکانت واتساپ روی یک گوشی است. حالا ما می‌خواهیم به روش دیگری نحوه نصب و استفاده از دو واتساپ در یک گوشی را آموزش دهیم.

در حال حاضر بسیاری از گوشی های اندرویدی و پرچمدارهای برندهای مختلف از دو سیمکارت پشتیبانی می‌کنند، بنابراین شمار بالایی از کاربران دارای دو حساب در یک پیام‌رسان هستند. در حالی که برنامه‌هایی مانند تلگرام استفاده همزمان از دو حساب در یک گوشی را برای کاربران ممکن کرده‌اند، واتساپ به صورت رسمی چنین امکانی را در اختیارتان قرار نمی‌دهد. علاوه بر این نقص، در حال حاضر واتساپ به شما اجازه نمی‌دهد از یک حساب در چندین دستگاه استفاده کنید که البته در آینده و در زمان نامعلومی این مشکل برطرف خواهد شد.

برخی گوشی های اندرویدی امکان نصب دو نسخه از یک برنامه را برای کاربران فراهم می‌کنند. اگر صاحب گوشی سامسونگ باشید، با قابلیتی به نام «Dual Messenger» می‌توانید چنین کاری را انجام دهید. با این ویژگی می‌توانید دو نسخه از برخی برنامه‌ها را روی دستگاه خود داشته باشید که یکی از آن‌ها واتساپ است. بنابراین با این قابلیت نصب و استفاده از دو واتساپ در یک گوشی سامسونگ برای شما ممکن می‌شود.

گوشی های شیائومی از قابلیت Dual Apps بهره می‌برند و موبایل‌های اوپو و ویوو هم به ترتیب دارای ویژگی Clone Apps و App Clone هستند. اگر بخواهید دو واتساپ در یک گوشی هواوی یا آنر نصب و از آن‌ها استفاده کنید، باید به سراغ قابلیت App Twin بروید.

برند گوشی هوشمند تنظیمات برای نصب دو نسخه واتساپ
سامسونگ Dual Messenger
شیائومی Dual Apps
اوپو Clone Apps
ویوو App Clone
ایسوس Twin Apps
هواوی App Twin
آنر App Twin

در ادامه برای اطلاع از نحوه اجرای دو اکانت واتساپ روی یک گوشی اندرویدی با ما همراه باشید.

چگونه به دو واتساپ در یک گوشی دسترسی پیدا کنیم؟

در اولین مرحله باید به تنظیمات گوشی خود مراجعه کنید و با توجه به سازنده آن، در تنظیمات به دنبال ویژگی نصب دو نسخه از یک برنامه باشید. برای مثال در گوشی های اوپو باید در تنظیمات «Clone Apps» را جستجو کرد.

Clone Apps Oppo

در ادامه وارد این بخش شوید و به دنبال گزینه‌های مختلف آن باشید. تمام برنامه‌ها از چنین ویژگی پشتیبانی نمی‌کنند، البته در اوپو امکان نصب نسخه دوم اپ‌های فیسبوک، اینستاگرام، مسنجر و واتساپ وجود دارد که تمام آن‌ها برای فیسبوک هستند.

Clone Apps Oppo 1 1

ما می‌خواهیم دو واتساپ در یک گوشی اندرویدی داشته باشیم، بنابراین باید روی برنامه واتساپ در این فهرست ضربه بزنیم تا دومین اکانت خود را بتوانیم فعال کنیم.

Clone Whatspp

در این بخش باید امکان نصب نسخه دوم واتساپ روی گوشی خود را فعال کنید، بنابراین گزینه روبه‌روی «Enable App Cloning» باید روشن شود. ضمنا می‌توانید نام نسخه دوم این برنامه را نیز تعیین کنید تا آن‌ها را با یکدیگر اشتباه نگیرید. به صورت پیش فرض نسخه دوم (WhatsApp(Clone نام دارد، اما می‌توانید برای آن یک نام دیگر مانند WhastApp 2.0 تایپ کنید.

Rename Whatsapp clone

به سراغ منوی اپلیکیشن (App Drawer) گوشی خود بروید. در اینجا با دو آیکون مختلف برای واتساپ مواجه می‌شوید که اگرچه شکل یکسانی دارند، اما نام آن‌ها مختلف است. همین اختلاف در نامگذاری نشان می‌دهد اکانت دوم شما مربوط به کدام آیکون می‌شود.

WhatsApp Clone

در نهایت نسخه جدید برنامه واتساپ را باز کرده، یک حساب جدید بسازید و از آن استفاده کنید.

New WhatsApp Account

با چند قدم ساده بالا می‌توانید به دو واتساپ در یک گوشی اندرویدی دسترسی پیدا کنید. همانطور که در ابتدا گفتیم، هر کمپانی نام متفاوتی را برای ویژگی نصب دو نسخه از یک برنامه را برای کاربران خود درنظر گرفته، با این حال مراحل بالا برای تمام آن‌ها تقریبا مشابه است.

اگر صاحب گوشی شیائومی، سامسونگ یا هواوی نیستید و به صورت پیش فرض قابلیت نصب دو نسخه از یک برنامه مانند واتساپ در اختیارتان قرار ندارد، می‌توانید به سراغ اپ‌های شخص ثالث بروید. برنامه‌های زیادی برای اینکار توسعه پیدا کرده‌اند که برای مثال یکی از آن‌ها، «Parallel Space – Multiple accounts & Two face» نام دارد.

نصب دو واتساپ روی گوشی سامسونگ

در گوشی های سامسونگ با استفاده از قابلیت بومی Dual Messenger می‌توانید دو واتساپ در یک گوشی داشته باشید. در محصولات سامسونگ با اندروید ۸٫۰ اوریو و نسخه‌های جدیدتر سیستم عامل موبایل گوگل، به این قابلیت دسترسی دارید و می‌توانید از طریق آن، دو حساب جداگانه برای شبکه‌های اجتماعی یا اپ‌های پیام‌رسان داشته باشید. بنابراین می‌توانید از طریق Dual Messenger، دو حساب جداگانه واتساپ به صورت همزمان روی یک گوشی موبایل سامسونگ داشته باشید.

برای نصب دو واتساپ روی یک گوشی سامسونگ، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی گوشی سامسونگ خود به تنظیمات بروید.
  • روی گزینه «Advanced features» ضربه بزنید.
  • به سمت پایین اسکرول کنید تا گزینه Dual Messenger را ببینید. این گزینه را انتخاب کنید.
1
  • این ویژگی به صورت خودکار اپ‌هایی که می‌توانند دو حساب جداگانه روی گوشی‌تان داشته باشند را شناسایی می‌کند. برنامه‌های سازگار در بخش «Available Apps» لیست می‌شوند. بنابراین اگر روی گوشی موبایل سامسونگ خود واتساپ داشته باشید، در این فهرست ظاهر خواهد شد.
4 1

2 22 1
  • در ادامه گوشی‌تان از شما برای نصب دومین حساب واتساپ سوال می‌کند و باید چنین موضوعی را تایید کنید.
  • حالا به اپ دراور بروید تا دو آیکون واتساپ را مشاهده کنید. یکی از آیکون‌ها مربوط به نسخه اصلی واتساپ می‌شود و دیگری توسط قابلیت Dual Messenger ایجاد شده است. برای اینکه بدانید کدام یک از این اپ‌ها مربوط به حساب دوم‌تان می‌شود، در گوشه پایین سمت راست آن یک زنجیر نارنجی رنگ قرار می‌گیرد.

با چند قدم ساده بالا، می‌توانید بطور همزمان از دو حساب واتساپ روی یک گوشی سامسونگ استفاده کنید.

نصب دو واتساپ در یک گوشی شیائومی

در گوشی های شیائومی با استفاده از قابلیت Dual Apps می‌توانید روی یک گوشی دو واتساپ داشته باشید. این قابلیت از رابط کاربری MIUI 8 و نسخه‌های جدیدترش در اختیار کاربران قرار دارد، بنابراین پیش از این رابط کاربری نمی‌توانید از آن استفاده کنید.

قابلیت Dual Apps شیائومی در MIUI 8/9/10

اگر گوشی هوشمندتان به یکی از رابط‌های کاربری MIUI 8 تا MIUI 10 مجهز شده، برای فعالسازی قابلیت Dual Apps باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به تنظیمات گوشی هوشمندتان بروید.
  • به سمت پایین اسکرول کرده تا گزینه Dual Apps را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید.
  • حالا لیستی از برنامه‌هایی که می‌توانید دو حساب در آن‌ها داشته باشید، به نمایش گذاشته می‌شود.
  • هر کدام از برنامه‌های این لیست را که می‌خواهید، می‌توانید فعال کنید. چندین ثانیه طول می‌کشد و سپس در صفحه اصلی، آیکون دومین برنامه با یک علامت روی صفحه اصلی ظاهر می‌شود.
dual app miui 10

با همین چند قدم بالا می‌توانید از دو واتساپ روی یک گوشی موبایل شیائومی استفاده کنید.

قابلیت Dual Apps شیائومی در MIUI 11/12

در حالی که برخی کاربران تصور می‌کنند شیائومی قابلیت Dual Apps را از MIUI 11 و MIUI 12 حذف کرده، چینی‌ها تنها محل آن را در تنظیمات تغییر داده‌اند. برای دسترسی به ویژگی Dual Apps شیائومی در جدیدترین رابط‌های کاربری این کمپانی مراحل زیر را انجام دهید:

  • به تنظیمات گوشی هوشمندتان بروید و روی گزینه Apps ضربه بزنید.
  • حالا در این بخش، گزینه Dual Apps به چشم می‌خورد. آن را انتخاب کنید.
  • در این اینجا لیستی از برنامه‌هایی که از قابلیت Dual Apps پشتیبانی می‌کنند، به نمایش گذاشته می‌شود. برنامه مدنظرتان را فعال کرده و سپس مدتی صبر کنید تا بتوانید از آن استفاده کنید.
dual app xiaomi miui 12

با اقدامات بالا می‌توانید از دو حساب واتساپ روی یک گوشی شیائومی استفاده کنید.

نصب دو واتساپ در یک گوشی هواوی

در گوشی های هواوی برای اینکه دو نسخه از یک برنامه داشته باشید، باید از قابلیت App Twin استفاده کنید. برای اینکار تنها کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به تنظیمات بروید.
  • به سمت پایین اسکرول کرده و روی گزینه App Twin ضربه بزنید.
Run two WhatsApp accounts huawei App Twin copy 1

  • در اینجا لیستی از برنامه‌هایی به نمایش گذاشته می‌شوند که قابلیت App Twin پشتیبانی می‌کنند. در اینجا باید برنامه مدنظرتان را فعال کنید.
  • شماره گوشی‌تان را وارد کرده و برای شروع استفاده از سرویس مدنظرتان، آن را تایید کنید.

با مراحل بالا، نصب دو واتساپ در یک گوشی هواوی ممکن می‌شود.

برنامه های نصب دو واتساپ روی یک گوشی

برای استفاده از دو واتساپ در یک گوشی که بطور پیش فرض از قابلیت‌هایی مانند Dual Apps پشتیبانی نمی‌کند، باید به سراغ اپ‌های شخص ثالث بروید. برای مثال جهت نصب دو واتساپ روی گوشی نوکیا باید چنین مسیری را طی کرده و از برنامه‌ها استفاده کنید. در ادامه تعدادی از این اپ‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

Multi Parallel – Multiple Accounts & App Clone

Multi Parallel 1

با استفاده از برنامه Multi Parallel – Multiple Accounts & App Clone می‌توانید چندین نسخه از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها را روی گوشی هوشمندتان داشته باشید که از میان این اپ‌ها می‌توان به واتساپ، مسنجر، فیسبوک و اینستاگرام اشاره کرد. کار با این برنامه بسیار ساده است و بدون پیچیدگی خاصی می‌توانید به دو حساب واتساپ در یک گوشی دسترسی پیدا کنید.

unnamed
  • Multi Parallel – Multiple Accounts & App Clone
  • قیمت: رایگان با خرید درون برنامه‌ای
  • سازنده: Google Commerce Ltd
  • سیستم عامل: اندروید
  • حجم: ۷٫۸ مگابایت
 دانلود
googleplay badge
cafebazaar badge
myket badge

Parallel Space – Multiple accounts & Two face

1 28 1024x609 1

یکی دیگر از برنامه های کاربردی برای نصب دو واتساپ روی یک گوشی موبایل، Parallel Space – Multiple accounts & Two face نام دارد. این اپ که دانلود بالایی را در پلی استور به خودش اختصاص داده و امتیاز بالایی را کسب کرده، امکان ساخت نسخه دوم شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها مانند فیسبوک، واتساپ و اینستاگرام را برای کاربران فراهم می‌کند.

unnamed 1
  • Parallel Space – Multiple accounts & Two face
  • قیمت: رایگان با خرید درون برنامه‌ای
  • سازنده: LBE Tech
  • سیستم عامل: اندروید
  • حجم: ۱۲ مگابایت
 دانلود
googleplay badge
myket badge

Super Clone – App Cloner for Multiple Accounts

2 23 2

یکی دیگر از برنامه‌های کاربردی، Super Clone – App Cloner for Multiple Accounts نام دارد که امکان ساخت نصب نسخه دوم شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها مانند واتساپ را برای شما فراهم می‌کند. این برنامه همچنین شخصی‌سازی آیکون اپ‌های نصب شده روی گوشی هوشمندتان را هم ممکن می‌کند.

unnamed 2
  • Super Clone – App Cloner for Multiple Accounts
  • قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای
  • سازنده: .Polestar App Cloner Dev
  • سیستم عامل: اندروید
  • حجم: ۹٫۴ مگابایت
 دانلود
googleplay badge
myket badge

سوالات متداول کاربران درمورد نصب دو واتساپ در یک گوشی

آیا می‌‌توان در یک گوشی دو واتساپ را نصب کرد؟اکثر گوشی های اندرویدی مانند گوشی های سامسونگ و شیائومی از قابلیتی برای نصب دو برنامه روی یک گوشی بهره می‌برند و می‌توانید روی آن‌ها دو واتساپ نصب کنید.

آیا می‌توان در گوشی های مختلف دو واتساپ را اجرا کرد؟در گوشی های اندرویدی اکثر برندها می‌توانید دو واتساپ را اجرا کنید.

کدام برنامه‌ها را می‌توان دو بار مانند واتساپ در یک گوشی نصب کرد؟برنامه‌هایی مانند فیسبوک، مسنجر و اینستاگرام را می‌توان دوبار روی یک گوشی نصب کرد.

منبع: Business Insider

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس جمعه , ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۹:۴۱

نیازی به این همه دردسر نداره…
واتساپ اصلی اختصاص بدین به یه سیمکارت.
واتساپ بیزینس نصب کنید واسه سیمکارت دیگه.
به این راحتی…

آخرین اخبار