چاپ کد خبر: 80514
20 فروردین 1401

کاربرد‌های باورنکردنی خمیردندان که از آنها خبر ندارید !

بسیاری افراد بر این باورند که خمیر دندان همین یک کاربرد را دارد و صرفآ برای تمیز کردن دندان‌ها به کار می‌رود، اما این طور نیست؛ از این محصول جادویی می‌توانید استفاده‌های زیادی داشته باشید که شاید تا به حال حتی به ذهنتان هم خطور نکرده است.

به گزارش اول فارس، از خمیر دندان برای تمیزشدن، سفید شدن، حذف لکه ها، بازیابی و محافظت از مینای دندان استفاده می‌شود. اما خمیر دندان قابلیت‌های شگفتی در کنار تمیز کردن دندان‌های ما دارد. این ماده می‌تواند باعث تسکین برخی درد‌ها و خلاص شدن از شر لکه‌ها و بوی تند و بسیاری موارد دیگر شود.

کاربرد‌های جالب خمیردندان در خانه داری و زیبایی

برای کاهش سوزش ناشی از گزش حشرات
ناراحتی‌های پوست ناشی از گزش حشره‌ها اغلب باعث خارش می‌شوند. یک قطره کوچک خمیر دندان بر روی نیش حشرات خارش و تورم را کاهش می‌دهد. همچنین با خشک کردن زخم‌ها و تاول‌ها باعث درمان سریع‌تر آن‌ها می‌شود.
pplications of toothpaste in beauty and home 1
خاصیت خنک کنندگی
خاصیت خنک کنندگی خمیردندان می‌تواند سوختگی‌های جزئی پوستی را تسکین دهد. زمانی که پوستتان دچار سوختگی شد، مقداری خمیردندان روی محل سوختگی بگذارید. البته فراموش نکنید، این یک درمان موقت است و اگر میزان سوختگی و سوزش محل آسیب دیده زیاد است، باید به سرعت خود را به مراکز درمانی برسانید.

کاهش اندازه لکه صورت
قبل از خواب مقدار کمی از خمیر دندان را به منطقه آسیب دیده بمالید و صبح آن را بشویید.

تسکین جوش‌ها
برای تسریع بهبودی جوش‌های صورت می‌توانید از خمیر دندان استفاده کنید.
pplications of toothpaste in beauty and home 2
پاک سازی شیر آلات
مقداری خمیر دندان را بر روی یک پارچه بسیار نرم ریخته و با آن شروع به پاک سازی شیر آلات کنید. خواهید دید که شیر آب بسیار تمیز شده و درخشندگی بسیاری پیدا می‌کند. این عمل برای اکثر شیر آلات موجود استفاده دارد و حتی می‌توان از آن برای پاک کردن چرخ‌های خودروی خود نیز استفاده کنید.

نظافت روشویی 
پس از اینکه مسواک زدنتان به اتمام رسید، خواهید دید که در سینک مقابل شما مقداری خمیر دندان نیز باقی مانده است. با دستمال نرمی، سعی کنید تا از همان خمیر دندان استفاده کرده و به پاک سازی دستشویی بپردازید.

ایجاد گرم کن بر روی شیشه
کمی خمیر دندان بر روی هر کدام از شیشه‌های عینک خود بمالید. به آرامی و بدون اینکه شیشه را خط بیندازید شروع به پاک سازی شیشه‌های عینک خود با خمیردندان نمایید. این عمل، شیشه عینک شما را از بخار گرفتگی محافظت می‌نماید. از این کار می‌توانید برای عینک‌های شنا و موتور سواری نیز بهره ببرید.

از بین بردن لکه‌های آب
برای از بین بردن لکه‌های آب ناشی از قرار دادن ظروف خیس و یا نم دار روی سطوح، از مقداری خمیردندان سفید رنگ استفاده کنید.

پاک کردن جوهر ماژیک از سطوح چوبی 
معمولا سطوح چوبی مثل میز تحریر، ممکن است حین استفاده، اثر جوهر ماژیک روی آن‌ها بماند. برای پاک کردن خطوطی که با  ماژیک روی این سطوح ایجاد می‌شود، از خمیر دندان استفاده کنید.

برای پاک کردن نقش‌های کشیده شده با مداد توسط کودکان بر روی دیوار‌ها باز هم خمیردندان می‌تواند یک پاک کننده عالی باشد.

پاک کردن لکه‌های فرش و لباس
با استفاده از دستمال زبر و مقدای خمیردندان، می‌توانید لکه‌های فرش، موکت یا لباس را بدون استفاده از مواد شوینده رایج به راحتی پاک  و تمیز کنید.

از بین بردن خش گوشی‌های هوشمند
برای از بین بردن خط و خطوط موجود روی اسکرین موبایل خود، مقداری خمیر دندان را روی یک پارچه کتانی بمالید و روی اسکرین بکشید.

حذف بوی غذا
صابون‌های ساده، توانایی پاک سازی بو یا آلودگی‌های زیاد را ندارند. از بین بردن بوی ماهی، پیاز یا غذای پر ادویه، از توانایی یک صابون ساده خارج است، اما خمیر دندان به راحتی این کار را انجام می‌دهد. کمی خمیر دندان به کف دست‌های خود مالیده و با آن دستان خود را بشویید.
pplications of toothpaste in beauty and home 1
شفاف سازی نقره جات
مقداری خمیر دندان را بر روی شی نقره‌ای خود مالیده و با پارچه‌ای نرم و خشک شروع به پاک کردن آن کنید.

پاک سازی کف اتو
حتما در خانه خود یک اتوی برقی بخار دارید. طبیعی است که پس از کار زیاد، قسمت پایینی و فلزی اتوی شما، جرم گرفته و دچار مشکل می‌شود. برای رفع این مشکل خمیر دندان خود را برداشته و مقداری از آن را به کف اتو بمالید.

سپس با یک پارچه مرطوب اقدام به پاک سازی آن محیط نمایید. (مطمئن شوید که اتو خارج از برق بوده و خنک باشد.) پس از این کار، با یک دستمال خشک، اقدام به پاک سازی نهایی و خشک کردن کف اتو نمایید. از این روش می‌توانید برای پاک سازی اتو مو نیز استفاده کنید.
pplications of toothpaste in beauty and home 3
پاک سازی خط و خش DVD
خمیردندان می‌توانید به راحتی خط و خش‌های ساده و آلودگی‌های روی CD و DVD‌های شما را از بین ببرد. کمی خمیر دندان را به آرامی بر روی دایره وسط سی دی مورد نظر قرار دهید.

به آرامی توسط یک پارچه میکرو فایبر از داخلی به سمت بیرون این خمیر دندان را بر روی سطح خط و خش دار بکشید. البته باید بدانید این کار برای از بین بردن خط‌های عمیق کاربردی ندارد؛ اما برای از بین بردن خط و خش‌های ساده روی سی دی‌های صوتی و فیلم‌ها بسیار کاربردی و مفید است.

این کار را بر روی DVD‌های بازی خود امتحان کنید، خواهید دید که کنسول شما دیگر اذیتتان نخواهد کرد.

لکه گیری شیشه‌های حمام
درب‌های و پنجره‌های شیشه‌ای حمام، به سرعت کثیف شده و جرم می‌گیرند. اگر می‌خواهید همانند روز اول به نظر رسیده و درخشش مجددی پیدا کنند، کمی خمیر دندان را با پارچه‌ای مرطوب به روی آن بمالید.

اگر درب مورد نظر جرم زیادی دارد، بگذارید تا خمیر دندان چند دقیقه بر روی محل مورد نظر باقی بماند و سپس با یک پارچه خمیر دندان را در سر تا سر درب پراکنده کنید و پس از آن اقدام به شستن شیشه با آب نمایید. اگر می‌خواهید این تمیزی بیشتر باقی بماند، پس از شست و شو تا یک دقیقه اقدام به خشک کردن شیشه ننمایید.

پر کردن سوراخ‌های ریز
یکی از قابلیت‌های خوب و مفید خمیر دندان، پر کردن سوراخ‌های ریز بر روی دیوار و کناره‌های آن است.

کافی است امتحان کنید، اگر سوراخ ریزی بر روی دیوار خوددارید و نگاه کردن به آن آزارتان می‌دهد، کمی خمیر دندان را برداشته و سوراخ مورد نظر را با آن پر کرده و سپس اضافه آن را پاک کنید.

براق شدن کفش
حتما شما نیز از کفش‌ها و کتانی‌های رنگی و زیبا برای ورزش و یا حتی امور روزانه خود استفاده می‌کنید. این کتانی‌های زیبا به مرور زمان کثیف شده و از رنگ و رو می‌روند، اما نگران نباشید. تمیز کردن آن‌ها کار راحتی است.

کافی است با کمی خمیر دندان و پارچه‌ای نرم به سوی کفش خود بروید. البته تجربه نشان داده است که از این روش می‌توانید برای پالتو، کیف و کفش چرم نیز استفاده نمایید.
pplications of toothpaste in beauty and home 4
پاک کردن چراغ‌های خودرو
چراغ‌های جلوی خودروی شما، به مرور کدر شده و پر از خط و خش می‌شوند. این اتفاق علاوه بر ایجاد ظاهر بد، بر نور ایجاد شده توسط چراغ‌های شما نیز تاثیر منفی می‌گذارد. ابتدا چراغ‌های مورد نظر را با آب و صابون تمیز نمایید. سپس با یک خمیر دندان و  یک پارچه نرم تا جای ممکن تمیزش کنید.

پاک سازی لکه‌ها
خمیر دندان می‌تواند بیشتر لکه‌های موجود را از بین ببرد. شاید در میهمانی‌های عید، کمی غذا بر روی پارچه میز نهار خوری ریخته باشد، شاید آب میوه بر روی لباس مورد علاقه تان ریخته باشد و… برای رفع این موضوع خمیر دندان را برداشته و به طور مستقیم کمی بر روی لکه مورد نظر بریزید.

سپس لکه مورد نظر را با خمیر دندان با شدت و قدرت زیاد مالش دهید. پس از این کار پارچه مورد نظر را درون ماشین لباس شویی بیندازید. البته حواستان باشد که برای این کار از خمیر دندان‌های سفید رنگ استفاده نمایید.

درخشش طلا و الماس
ممکن است که حلقه ازدواجتان یا سرویس طلای عروسی تان، گوشواره و … جرم گرفته و از رنگ و رو رفته باشد. خمیر دندان در کنار شماست. یک مسواک نرم برداشته و از خمیر دندان جادویی خود بر روی آن بریزید. دقت کنید که از حجم زیاد خمیر دندان استفاده نکرده و حتما مسواک شما از نوع نرم باشد. کمی بر روی جواهرات مورد نظر به آرامی خمیر دندان را بکشید و سپس با پارچه اقدام به پاک سازی آن کنید.
pplications of toothpaste in beauty and home 5
تمیز کردن سینک ظرف شویی
سینک‌های ظرف شویی، پس از مدت کوتاهی، از رنگ و رو رفته و دچار لکه‌های زیادی می‌شوند. بانوان خانه دار معمولا با آب و صابون و مایع ظرف شویی به جان این سینک می‌افتند، اما معمولا کمتر نتیجه می‌گیرند.

حفظ کردن حالت مو
خمیر دندان ژلی حاوی همان محلول پلیمر است که بسیاری از ژل‌های مو از آن ساخته شده اند. پس اگر شما از ژل مو استفاده می‌کنید خمیر دندان ژلی هم می‌تواند جایگزینی برای آن باشد.

از بین بردن بوی بد بطری کودک
اگر بطری کودک دچار بوی ترش شیر شده، با خمیر دندان می‌توانید این بو را از بین ببرید.

حذف لایه‌های زنگ آهن
برای کسانی که هنوز از آهن استفاده می‌کنند، ممکن است پس از گذشت زمان دیده باشید که بخشی از آهن زنگ زده است. سیلیکای موجود در خمیردندان این لایه را حذف خواهد کرد.

شما هم نظرتان را در مورد این مطلب بنویسید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار