چاپ کد خبر: 77609
20 اسفند 1400

کاربرد‌های باورنکردنی ماشین ظرفشویی که از آنها خبر ندارید !

برخلاف تصور عموم که تنها می‌توان ظرف‌ها را در ماشین ظرفشویی شست، باید بگوییم که بسیاری از وسایل دیگر را نیز می‌توان با استفاده از این وسیله تمیز کرد.

در کنار ظروف و ابزار آشپزخانه، چیز‌های دیگری هم هستند که می‌توانید آن‌ها را با ماشین ظرفشویی بشویید. یعنی در بسیاری موارد، می‌توانید شستشو‌های معمول خود را با ظرفشویی انجام دهید تا در وقت و هزینه قبض آب، گاز یا برق صرفه جویی کنید.
ماشین ظرفشویی می‌تواند وسایل کثیف بسیاری را در خانه به خوبی تمیز کند تا از ساییده شدن دستان شما جلوگیری کند.

همه این اشیا نمی‌توانند یا نباید در کنار ظروف، ماهیتابه‌ها و قابلمه‌ها شسته شوند. آن‌هایی که باید جدا شسته شوند، ذکر شده‌اند. به یاد داشته باشید که شستشوی جدا به معنای استفاده بیش از حد معمول از آب، گاز یا برق است. گاهی شستشوی این اشیا با دست، با استفاده از یک برس و با فشار کم شیلنگ آب داغ، آن هم هنگامی که در حال آب دادن به گیاهان حیاط هستید، به صرفه‌تر است.

چیز‌هایی که می‌توانید در ماشین ظرفشویی بشویید

کیسه‌های زیپ دار (زیپ لاک)
استفاده از ماشین ظرفشویی می‌تواند زیپ لاک را به خوبی تمیز کند. فقط کیسه را کمی باز کنید تا آب به طور کامل وارد کیسه شود.

سطل‌های آشپزخانه
سطل‌های پلاستیکی طی زمان ممکن است جرم بگیرند. آن‌ها را در ظرفشویی جای دهید (باید قفسه بالا را بردارید تا سطل جای بگیرد) و سپس دستگاه را روی حالت شستشوی عادی قرار دهید.
ماشین ظرفشویی 2 1
ابزار هنری شیشه‌ای یا پلاستیکی
لیوان‌های ترکیب رنگ یا شیشه‌های آب‌کشی قلم‌مو، به خوبی در ظرفشویی شسته می‌شوند. اگر این موارد را به طور مرتب نشویید، تمیز کردن آن‌ها با دست کار بسیار سختی خواهد بود. ابتدا تکه‌های بزرگ و خشک شده را جدا کنید (آن‌هایی که به راحتی پاک می‌شوند) تا در ظرفشویی کار خراب نشود.

برس‌های پلاستیکی، شانه، پیشانی بند، سنجاق سر
ممکن است این اشیا طی زمان بر اثر چربی مو و دیگر محصولات، چسبناک شوند. ابتدا رشته‌های مو را از آن‌ها جدا کنید، سپس آن‌ها در سبد قفسه بالایی قرار دهید و دستگاه را روی حالت عادی بگذارید. به یاد داشته باشید که این کار را تنها با مواردی که پلاستیکی و فلزی هستند انجام دهید. برس‌هایی با الیاف طبیعی و یا برس‌هایی با دسته‌های چوبی نباید در ماشین قرار بگیرند.

جاصابونی، جای مسواک، دیگر ابزار دستشویی
موارد مراقبت شخصی ممکن است طی زمان جرم بگیرند. در نتیجه می‌توانید آن‌ها را روی دور عادی دستگاه، روی قفسه بالایی و در کنار دیگر ظروف در یک شست و شوی معمولی تمیز کنید.

ابزار فلزی
دوش‌ها و شیرآب‌های مسدود شده و موارد مشابه را در ردیف بالا و در کنار قابلمه و تابه بگذارید و دستگاه را روی دور مخصوص تابه و قابلمه قرار دهید.

اسفنج و برس ظرف
اسفنج‌ها و برس ظرف را در شست و شوی همیشگی و روی دور عادی در ظرفشویی قرار دهید تا کامل شسته شده و باکتری‌های اسفنج نیز از بین برود و تا لحظه پیش از تکه تکه شدن، با خیال راحت از آن استفاده کنید.
ماشین ظرفشویی 3 1
ابزار باغبانی
در شستشوی جدا (چون ممکن است ابزار لکه‌هایی از کود و دیگر موادی داشته باشند که نخواهید با ظرف تماس پیدا کند)، بیلچه‌هایی که دسته پلاستیکی (و نه چوبی) دارند و دیگر ابزار کوچک باغبانی را در ردیف بالایی دستگاه قرار دهید.

گل‌های مصنوعی پلاستیکی
آن‌ها را روی دور عادی بشویید تا درخشش روز اول خود را به دست بیاورند. حتما تمام اجزا گیاه مصنوعی باید پلاستیکی باشد چرا که بعضی اوقات ساقه‌هایی کاغذی دارند (اما ممکن است امکان جدا کردن گلبرگ پلاستیکی وجود داشته باشد. آن را بشویید و دوباره روی ساقه قرار دهید).
ماشین ظرفشویی 4 1
سینی مایکروویو، ظروف فلزی روی گاز
برای شستشوی سینی مایکروویو، ظروف مخصوص گاز و دیگر فلزاتی که به خود چربی جذب می‌کنند از دور عادی دستگاه استفاده کنید تا درخشش خود را دوباره به دست بیاورند.

گوی‌های چراغ سقفی
گوی‌های شیشه‌ای و اکریلیک را روی دور آرام و بدون دور خشک کننده تمیز کنید.

کلاه‌های بیسبال
کلاه‌های پلاستیکی با شسته شدن در طبقه بالا، تمیز می‌شوند. آن‌ها را جدا از ظروف بشویید و در دستگاه به جای ماده پاک کننده ظروف، از بوره استفاده کنید. احتمالا شکل کلاه‌ها را مدتی پس از خشک شدن باید تغییر دهید (کلاه‌ها تغییر حالت می‌دهند).

اجزا جدا شدنی و پلاستیکی پنکه
محفظه و پره‌های پنکه طی زمان آلوده می‌شوند. آن اجزا را جدا کنید، روی طبقه بالایی قرار دهید و دستگاه را روی دور عادی بگذارید. «هیچ سیم یا جزء برقی در دستگاه قرار ندهید» چرا که خشک نخواهند شد و ممکن است هنگام اتصال به برق، به شما شوک بدهند.

توپ‌های گلف
آن‌ها را با دیگر ظروف، اما در سبد ظرفشویی قرار دهید تا به دیگر ظروف برخورد نکند.

ظروف ادویه‌جات و ترشی‌جات
هر از چند گاه، ظروف ادویه خود را خالی کرده و با دور عادی دستگاه، شستشو دهید. پیش از این که ادویه‌جات را در ظروف بریزید، مطمئن شوید ظروف خشک هستند.
ماشین ظرفشویی 1 1
تجهیزات ورزشی
ساق‌بند‌ها و دیگر تجهیزات پلاستیکی ورزشی را می‌توان طی دور عادی ماشین ظرفشویی، مورد شستشو قرار داد. از دور خشک کن استفاده نکنید.

جا لیوانی‌های جدا شدنی خودرو
جا لیوانی یا هر جزء پلاستیکی خودرو که قابل جدا شدن است، می‌تواند به عنوان بخشی از چرخه شست و شوی عادی و در دور نرمال، مورد شست و شو قرار بگیرد.

قفسه‌های یخچال
قفسه‌های زیادی از یخچال هستند که می‌توان آن‌ها را در ظرفشویی شست. احتمالا باید طبقه اول دستگاه را بردارید تا قفسه‌ها جا بگیرند.

دریچه‌های تهویه
دریچه‌های فلزی را که راه مرکزی یا استوانه‌ای هوا را پوشش می‌دهند می‌شناسید؟ آن‌ها را از دیوار جدا کرده و در چرخه نرمال شستشو قرار دهید.

اجزای جارو برقی
اگر غبارآلود شده‌اند آن‌ها را در دور شستشوی نرمال قرار دهید.

قالپاق
با یک شستشوی نرمال، نو و درخشان خواهند شد.

پیش از این شست و شوی کیبورد کامپیوتر در ظرفشویی ایمن بود، اما کیبورد‌های مدرن امروزی نسبت به مدل‌های قدیمی مدار‌های بیشتری دارند و مدار‌ها نباید در آب قرار بگیرند. در حال حاضر پیشنهاد می‌کنیم اصلا کیبورد‌ها را در ظرفشویی قرار ندهید.

گردگیر‌ها و دستگیره‌های شعله اجاق گاز
شاید برایتان جالب باشد، اما گردگیر‌ها را هم می‌توان در ماشین ظرفشویی شست. گردگیر‌ها باعث می‌شوند گرد و غبار سطوح را از بین ببریم. شاید تمیز کردن خود این گردگیر‌ها برایتان دشوار باشد. اما می‌توانید به راحتی آن را در ماشین ظرفشویی بگذارید تا کاملا تمیز شود.

اسفنج‌های ظرفشویی
استفاده از اسفنج‌ها برای شستن ظروف می‌تواند آن‌ها را مستعد کثیفی و انتشار باکتری کند. اگر اسفنج‌ها را در بازه‌های زمانی کوتاه نشویید، سبب تجمع باکتری‌ها و کپک‌ها می‌شوند. پس بهتر است آن‌ها را حتما هفته‌ای یکبار تمیز کنید. یکی از بهترین روش‌ها و شاید آسان‌ترین آن‌ها شستن این اسفنج‌ها در ماشین ظرفشویی است.

کاور تلفن همراه
بسیاری از کاور‌های تلقی تلفن‌های همراه پس از مدتی زرد رنگ می‌شوند. یکی از وسایلی که می‌توان در ماشین ظرفشویی شست، همین کاور‌های زرد رنگ تلفن‌های همراه است. البته دیگر کاور‌های پلاستیکی و سیلیکونی را هم می‌توانید در ماشین ظرفشویی بشویید.

برای شستن این کاور‌ها بهتر است آن‌ها را در قفسه بالایی ماشین ظرفشویی قرار دهید. گرمای این قسمت در کمترین حالت خود قرار دارد و از آسیب رساندن به کاور‌ها جلوگیری می‌کند. اگر کاور شما دارای تزئینات خاصی است بهتر است از روش‎های دیگر برای تمیز کردن آن استفاده کنید.
ماشین ظرفشویی 5 1
اسباب بازی کودکان
اگر فرزند دارید و کودکتان اسباب بازی‌های زیادی دارد، هر از چند گاهی باید این اسباب‌بازی‌ها را بشویید. به این دلیل که این اسباب بازی‌ها ممکن است با هر سطحی تماس داشته باشند و دارای میکروب‌های فراوان باشند بهتر است که آن‌ها را بشویید. تمیز کردن اسباب‌بازی‌های کودکان در سلامت آن‌ها نیز بسیار تاثیرگذار است.

ابزار مانیکور و پدیکور و کلید‌های خانه
شاید برایتان عجیب باشد، اما بهترین روش برای تمیز کردن ابزار مانیکور و پدیکور استفاده از ماشین ظرفشویی است. تمامی ابزار فلزی که برای زیبایی ناخن‌های دست و پا مورد استفاده می‌گیرند، بسیار نیاز به نظافت دارند.

با خیال راحت ابزار زیبایی ناخن‌های خود را در ماشین ظرفشویی قرار دهید؛ خواهید دید که چقدر این‌ها تمیز خواهند شد. کلید‌ها هم همچون ابزار مانیکور و پدیکور که از جنس فلز هستند ممکن است میکروب زیادی داشته باشند.

کلید‌ها اغلب حامل میکروب‌ها و باکتری‌های فراوانی هستند. بهتر است هر چند وقت یکبار کلید‌های خود را نیز بشویید. کلید‌ها را در ظروف نقره‌ای ماشین ظرفشویی قرار دهید و سپس آن‌ها را بدون میکروب و باکتری تحویل بگیرید.
ماشین ظرفشویی 6
جالنزی
لنز‌های چشمی بسیار به آلودگی حساس هستند و باید مرتبا شسته شوند تا آلودگی نداشته باشند.

میوه‌هایی که خاک زیادی دارند‌
می‌توانید سبزیجاتی مثل سیب زمینی را در قفسه ماشین بچینید تا تمیز شوند. بهتر است اگر میزان گل سیب زمینی زیاد بود  ابتدا آن را جدا کنید.

ابزارآلات روزمره
تمامی ابزارآلاتی که ممکن است به صورت روزانه از آن‌ها استفاده کنید نیاز به تمیز کردن دارند. اغلب روی آن‌ها محل تجمع باکتری‌ها و میکروب‌ها است. منظور از ابزارآلات روزمره پیچ‌گوشتی، آچارها، چکش‌ها و دیگر ابزاری است که اغلب افراد برای یک سری از کار‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند.

حتی این ابزارآلات را نیز می‌توان داخل ماشین ظرفشویی چید و آن‌ها را با کمک این وسیله به تمیزتزین شکل ممکن شست. این ابزارآلات را می‌توانید با استفاده از یک شوینده معمولی و در گرم‌ترین حالت ماشین ظرفشویی بشویید.

قهوه جوش
بله، درست متوجه شدید. حتی می‌توانید قهوه جوش خود را نیز در ماشین ظرفشویی بشویید. حتما این مسئله را می‌دانید که اگر قهوه جوش شما کاملا تمیز نباشد کیفیت قهوه شما نیز مطلوب نخواهد بود. شما می‌توانید برای شستن قهوه جوش خود، آن را به صورت وارونه داخل ماشین ظرفشویی قرار دهید.

استفاده از ماشین ظرفشویی سبب صرفه‌جویی در زمان و انرژی افراد شده است. اما باید بدانید تعداد وسایلی که می‌توان در ماشین ظرفشویی شست، بسیار بالاست؛ بسیاری از وسایل فلزی، اسباب‌بازی کودکان، گردگیر‌ها و بسیاری از وسایلی که شاید حتی به ذهنتان هم خطور نکرده است. ماشین ظرفشویی وسیله‌ای است که می‌تواند برای شما بسیار کاربردی و مناسب باشد.
ماشین ظرفشویی 7
چه چیز‌هایی نباید در ظرفشویی شسته شوند؟
همان طوری که در مطالب بالا توضیح داده شد، علاوه بر ظروف می‌توان برای شستن چیز‌های دیگر از ماشین ظرفشویی استفاده کرد. اما شستن برخی از لوازم و ظروف در ماشین ظرفشویی نباید انجام شود. ۸ مورد از لوازمی که نباید در ظرفشویی شسته شوند عبارت است از:
ظرف و لوازم پلاستیکی نازک
وسایل و ظروف چوبی
ظرف و ابزار یراق چدنی
دیگ‌های بزرگ حاوی چربی زیاد
دیگ، قابلمه، ماهیتابه، سینی نچسب
شیشه‌های رنگی و ظروفی با نقاشی چاپی
ماگ حرارتی
انواع ظروف و لیوان با دسته طلایی

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

محمد چهارشنبه , ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰:۰۵

شنیده بودیم میوه و سبزی رو ولی کفش و قالپاق با عقل جور در نمیاد!! در واقع داری میگی هر چی اون تو جا بشه، میشه !!

ناشناس سه شنبه , ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۲

وا جوگیرشدی ها؟!

ناشناس سه شنبه , ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳

تا حالا جوکی به این خنده داری نخونده بودم ، اینقدر خندیدم دل درد گرفتم ، اشکم دراومد ، خوبه شب چهارشنبه سوری کلی خندیدیم

ناشناس سه شنبه , ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵

دیگه چی؟!!

سیما سه شنبه , ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹

عجب. ..گفتن ماشین ظرفشویی نه هرچیز شور?????

مهران سه شنبه , ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰

…جا میشه. از نویسنده بپرسین خوب تمیز می شه. ?️⛑️

تفکر سه شنبه , ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰

گوشی رو هم بگذارین، چون گوشی بیشترین باکتری ها رو داره. ?

ناشناس سه شنبه , ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰

کارواش ماشین فقط حیف جانمیشه

مریم مهدی زاده سه شنبه , ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱

مطلب جالبی بود هر چند برخی موارد جالب نیست ولی روی هم رفته کاربردی است

ناشناس سه شنبه , ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸

متن جالبی بود فقط شاید کسی نخواد کفش بشویه ،خوب نشویه! بقیه خوب بود.

ناشناس سه شنبه , ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۲۸

… یادت رفته بنویسی. واقعا …

ناشناس سه شنبه , ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۲۷

برای استفاده برای گل های پلاستیکی و مصنوعی باید حواستان باشه در حالت کمترین دما باشه. امتحان کردم دیروز عالی بود

سمیه سه شنبه , ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۷:۱۱

خیلی مسخره بود…ظرف،قالپاق،کفش??????
فقط …

حامد سه شنبه , ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۴:۲۹

همان .. اسم خوبیه لطفأ دوستان تایید کنید.

حامد سه شنبه , ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۴:۲۳

آخه این دیگه چیه اسم ..بزارید رو ظرف شور خیال همه راراحت کنید.

حامد سه شنبه , ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۴:۱۹

خجالت نکشید .. و.. یادتان رفت البته اسمی هم برا ضرفشور پیداکنید .

حلما سه شنبه , ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۳:۰۲

خدایا قالپاق?

حلما سه شنبه , ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۳:۰۱

فقط قالپاق?

تعمرکار سه شنبه , ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲:۱۰

به هیچ عنوان قطعات پلاستیکی مثل پروانه پنکه و….رو توظرفشویی نزارین چون از بالانس خارج میشن اینا چیه به خورد مغز ملت میدید؟خوبه مردم باسوادوفهمیده هستندوالافاتحه تمام وسایل بخصوص خود ظرفشویی خوندست

معترض سه شنبه , ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱:۱۰

برس.. هم اگه جابشه تمیز میکنه.. ?

اکبری سه شنبه , ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱:۱۰

من برخی از این وسایل امتحان کردم عالی بود

ناشناس سه شنبه , ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰:۲۳

وای خدا اینا چی بود ?????

ناشناس دوشنبه , ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۵

این نوشته کپی و ترجمه از نشریات غربیه!!ما ایرانی ها نمیتونیم جایی که ظرف غذامون را می‌شوییم با کفش و قالپاق ماشین مشترک کنیم!!!بر خلاف اینکه خیلی ها شیفته ِغرب هستند باید بدانند که زندگی در انجا برای ما چندش آور است هر چند انها که رفته اند با لجاجت و شاید از سر ناچاری خود را وفق داده اند

ناشناس دوشنبه , ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۴

جدیدا توری هود را با ماشین ظرفشویی شستم عالی شد ،،،حتی چدن گاز گذاشتم خوب بود

عبدالله دوشنبه , ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴

فقط بعد این همه کار، ماشین ظرفشویی رو بندازید دور

نانا دوشنبه , ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵

مطلب راحع به ماشین ظرفشویی یا لباسشویی حالت خوبه؟

ناشناس دوشنبه , ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲

خوشم نیامد…

ناشناس دوشنبه , ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲:۰۰

اسمش ماشین ظرفشویی نه همه چی شور بابا

بنیتا ابراهیمی یکشنبه , ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵

تا آخرش نخوندم اما تا همونجایی که خوندم کفایت میکرد که بفهمم یه تختت کمه چندش حال بهم زن آخه کفش رو تو ماشین ظرفشویی??

پویا یکشنبه , ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷

سلطان برنامه ای برای شستشو …ندارید؟

هانیه یکشنبه , ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱

کتونی و سطل زباله تو ماشین ظرفشویی خرفت

ناشناس یکشنبه , ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰:۰۲

??????

ناشناس شنبه , ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۱

عیبی نداره خواسته یه چیزی گفته باشه حالاشمانذارین کفشو

ناشناس شنبه , ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۱

عیبی نداره خواسته یه چیزی گفته باشه حالاشمانذارین کفشو

ناشناس شنبه , ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۵

من میوه هام رو هم توی ظرفشویی میشورم با درجه شستشوی ۱۸ دقیقه کمترین شستشو

ناشناس شنبه , ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹

سلام من لوستر کریستال رو از قسمت لامپ جدا میکنم ودر ماشین ظرفشویی می شویم معرکه میشه چنان تلا لویی پیدا میکنه که کیف میکنم سالی یکبار

شهرزاد شنبه , ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲

اینا همه میکروب داره جاش تو ماشین ظرفشویی نیست لطفا کار اشتباه آموزش ندید

ستاره شنبه , ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹

میخوای خودتم بشین توش تا بشوردت ??آخه کفش!!!!!?فسیل

فروغ شنبه , ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷

کفش…..؟ این دستورات چیه برای مردم تجویز میکنید ….

ناشناس شنبه , ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳

فقط میخوان یه مطلب بنویسن سطل اشغال در ظرفشویی کتانی در ظرفشویی کم کم خجالت نکشید بگید لباس زیر

فرشته شنبه , ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲

واقعن برای نویسنده وانتشار دهنده متعسسسسفم وقت ما رو گرفتین این چرت و پرتا چی بود

ناشناس شنبه , ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷

خو کفش بزارین لباسشویی اخه ظرفشویی؟؟؟؟حالمون بهم خورد دیوانه

ناشناس شنبه , ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲

منم واقعا متاسفم برای نویسنده این متن کفش و ظرف

ناشناس شنبه , ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲

عقل هم چیز خوبیه حالا یه بی خردی نوشته تو چرا انتشارش دادی

ناشناس شنبه , ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۴۴

ماشین ظرفشویی فقط مال ظرف نه کفش نه خاک انداز با عقل جور در نمی یاد این نوشته را کدام آبا و بی خاصیت نوشته دادش باشنل

ناشناس شنبه , ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۸:۳۵

باید توان خرید ماشین ظرفشویی رو داشته باشیم یا نه؟؟

ناشناس شنبه , ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۸:۲۸

خالک تو سرت اسمش با خودشه ظرفشویی سر صبحی حالمونو بد کردی با این پستت دیگه هیچ جا غذا نمیخورم?…

آخرین اخبار