چاپ کد خبر: 50049
18 فروردین 1400

کاشت ریش و سبیل ، انواع روش‌ها و هزینه آن

برای برخی از مردان، داشتن ریش و سبیل پرپشت و منظم و با رشد مساوی و بدون کچلی، آرزو شده است. خیلی از آقایان از این که نمی‌توانند مدل ریش دلخواه خود را داشته باشند دچار افسردگی و کاهش اعتمادبه‌نفس می‌شوند.

یکی از روش‌های خوب و نتیجه‌بخش برای این مشکل، کاشت ریش است که در این مطلب به توضیح آن می‌پردازیم.

کاشت مو در صورت باعث رشد و حفظ خطوط ریش، ریش و حتی سبیل می‌شود و ظاهری بسیار مردانه به فرد می‌بخشد. جراحی ترمیمی ریش می‌تواند به طور کامل ظاهر صورت را تغییر دهد، و موجب ایجاد یک خط پیوسته و پرتر شود و صورت با ظاهری منظم تراشیده‌تر به نظر برسد.

کاشت ریش

علل ریزش ریش و سبیل

۱. عوامل فیزیکی و سوانح سوختگی، ضربه، بریدگی، اعمال جراحی، جای زخم، جای اسکار و ….

۲. نداشتن و طاسی از ابتدا به صورت ارثی، مادرزادگی یا هیپوتریکوزیس (عدم وجود فولیکول‌های مویی موجود).

۳. مشکلات و کمبود هورمون مردانه (آندروژن) قبل از سن بلوغ.

کاشت ریش کاملا شباهت به کاشت موی سر دارد، اما کاشت ریش از میزان حساسیت و دقت بالاتری برخوردار است. برای کاشت ریش باید به جهت رشد مو‌ها یا به اصطلاح زاویه خواب مو‌ها دقت شود. در صورتی که به این موارد توجه شود، کاشت ریش بسیار دقیق‌تر و طبیعی‌تر خواهد بود.

انواع روش‌های کاشت ریش

کاشت ریش و سبیل به روش sut

در کاشت ریش و سبیل به روش sut می‌توان در تمامی مناطق از قبیل (چانه، پشت لب، خط ریش و …) کاشت و پیوند مو را انجام داد.

کاشت ریش و سبیل به روش SUT بهترین و آخرین تکنیک کاشت ریش و سبیل است که در این روش دیگر نیازی به جراحی‌های طولانی مدت، خونریزی‌های شدید، درد، عوارض‌های جانبی، دوران نقاهت و … نبوده و صفر تا صد پروسه برداشت با دستگاه انجام می‌شود.

مزیت آن هم در این است اگر برداشت گرفت‌ها با دستگاه انجام شود اولا گرفت کاملا سالم برداشت شده و ثانیا آسیبی به گرفت‌های اطراف گرفت کاندید زده نمی‌شود. در نتیجه از تمامی و کلیت ظرفیت بانک مو می‌توان استفاده کرد. عزیزانی که تمایل به کاشت ریش و سبیل به روش SUT را دارند، مطلع باشند که کاشت ریش و سبیل با تکنیک SUT کاملا حساس و پیچیده بوده و انجام آن در یک جلسه میسر می‌باشد.

کاشت ریش به روش FUE

این تکنیک یکی از اولین روش‌های کاشت موی طبیعی در دنیا می‌باشد. در این روش یک باریکه از پشت سر به ضخامت (عرض) یک الی دو سانتی برداشته شده، و توسط تکنسین‌ها و تیم پیوند مو فولیکول‌های مو از آن خارج می‌شود؛ و در نهایت آن محل برش بخیه می‌زنند و گرفت‌های جداشده در قسمت‌های خالی ریش کاشته می‌شوند.

کاشت ریش به روش FUE

کاشت ریش به روش‌FUT

یکی از روش‌های کاشت ریش و سبیل، روش FUT است که به روش برداشت نواری یا روش نواری نیز معروف است. در این روش یک نوار ۳ تا ۴ اینچی از محل اهداکننده در سر برداشته شده و به گرافت‌های کوچک که هر کدام شامل ۴ تار مو است تقسیم می‌شود. این مینی گرافت‌ها در ناحیه مورد نظر در ریش کاشته می‌شود و مانند مو‌های دیگر رشد می‌کند. این عمل تحت بیهوشی موضعی انجام شده و کل درمان در ۴ تا ۸ ساعت انجام شده که مدت زمان انجام آن به تعداد گرافت‌های پیوندی بستگی دارد.

چه کسانی می‌توانند کاندید کاشت ریش شوند؟

شاید این سئوال برای شما مطرح شده باشد. خبر خوب اینکه خوشبختانه هر کسی که می‌خواهد مو‌های ضخیم‌تر و پرتری در ناحیه صورت داشته باشد، می‌تواند متقاضی کاشت ریش باشد. فقط کافی است که به یکی از کلینیک‌هایی که در این زمینه فعالیت دارند، مراجعه کنید. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که همه کلینیک‌های کاشت مو، عمل کاشت ریش وسبیل را انجام نمی‌دهند؛ لذا تحقیق و بررسی در این زمینه نیز اهمیت دارد.

امروزه بسیاری از مردانی که دچار ریزش مو در ناحیه ریش شده اند، از جمله ریزش موی سکه‌ای و یا چنانچه دچار آسیب‌های جدی و یا سوختگی در این ناحیه از صورت شده اند، می‌توانند کاندید این عمل شوند.

کاشت ریش برای افرادی که دوست دارند چانه آن‌ها کمی ته ریش داشته باشد و افرادی که دوست دارند یک خط ریش زیبا و مشخص داشته باشند، اما مو‌های صورت آن‌ها کم پشت و پراکنده است، بسیار مناسب است.

علاوه بر مردانی که به طور ژنتیکی ریش یا سبیل آن‌ها رویش نمی‌کند، مردانی که قسمت‌هایی از ریش آن‌ها تراکم کمتری دارد و یا قسمت‌هایی از آن خالی است مناسب‌ترین کاندیدا‌ها برای این عمل هستند.

کاشت ریش را میتوان برای افرادی انجام داد که الگوی پر پشت یا کم پشت بودن مو‌های صورت خود را می‌خواهند تغییر بدهند با این کار می‌توان شکل و فرم چهره فرد را تغییر داد.

ریزش مو در ناحیه ریش

نکات مهم کاشت ریش

  • کاشت ریش تنها در مردانی کارایی دارد که فقط فاقد ریش هستند؛ بنابراین بیمارنی که بیماری داءالثعلب (ALOPECIA) جامع دارند به عنوان مثال هیچ مویی در هیچ جای بدنشان ندارند، مشمول استفاده از این روش نمی‌شوند.
  • گرفت‌هایی که جدید پیوند زده شده مانند موی معمولی رشد میکند و این حالت برای همیشه ادامه خواد داشت.
  • موی پیوند زده شده طبیعتا خصوصیات قبلی خود را حفظ خواهد کرد و ریزش نخواهد داشت و از الگوی ریزش مو یا کم پشت بودن مو‌ها در ناحیه‌ای که کاشته شده پیروی نمی‌کند و ثابت باقی خواهد ماند.
  • افرادی که در ناحیه ریش و سبیل پیوند مو انجام می‌دهند در مقایسه با کسانی که پیوند موی سر انجام داده اند، به طور واضح و آشکارتری رشد موی خود را مشاهده می‌کنند. معمولا دو ماه پس از کاشت ریش شما رشد چشمگیری را در ناحیه‌ی پیوند زده شده خواهید دید. در صورتی که می‌خواهید بگذارید ریش شما خیلی بلند شود باید بین ۴ تا ۶ ماه وقت بگذارید.

مزایای کاشت ریش

  • ریش و سبیل با ظاهری کاملا طبیعی است.
  • از لحاظ هزینه کاشت ریش و سبیل به این متد مناسب‌تر و مقرون به صرفه میباشد.
  • بعد از کاشت ریش فرد میتواند ریش یا سبیل خود را از ته تراشیده، بلند کرده و یا پیرایش کند.
  • افزایش جذابیت و آراستگی ظاهری فرد در چشم دیگران است.
  • پوشاندن ایرادات و سوانح ایجاد شده پوستی در ناحیه ریش و سبیل.
  • این تکنیک، عوارض خطرناک ندارد و کاشت به صورت سرپایی و با بی‌حسی موضعی و بدون بیهوشی صورت میگیرد.

هزینه کاشت ریش

بیشترین تعیین کننده هزینه کاشت ریش و سبیل به روش FUE، SUT بستگی به تعداد گرافت‌ها و روش به کار برده شده لازم برای انجام کاشت ریش دارد البته عواملی مانند، شهرت و مهارت و سابقه کار پزشک، میزان مدرنیزه بودن کلینیک و تجهیزات مورد استفاده وغیره تاثیر بسزائی میتوانند داشته باشند. البته پزشک با دیدن ریش فرد در همان جلسه مشاوره می‌تواند تخمین دقیق تری نسبت به هزینه‌های این درمان را ارائه دهد.

هزینه کاشت ریش

قبل از کاشت ریش به این موارد توجه کنید

  • میزان مهارت و تجربه پزشک جراح و همکاران وی
  • روش و تکنیک بکار رفته در جراحی
  • داشتن بانک موی مناسب
  • وسعت ناحیه ریزش و یا طاسی ریش
  • رعایت دستورالعمل‌های ابلاغ شده به فرد از طرف پزشک و تیم همکاران وی در کلینیک
  • مشورت با پزشک در صورت استفاده از داروی خاص

مراقبت‌های بعد از کاشت ریش

  • شب بصورت صاف و رو به پشت بخوابید و از خوابیدن به روی پهلو‌ها و یا روی شکم اجتناب کنید.
  • ناحیه‌ی مورد نظر را تا حد امکان تمیز نگه دارید.
  • ورزش‌های سنگین و فعالیت بدنی شدید را تا زمانی که پزشک جراح به شما اجازه نداده، بطور کامل کنار بگذارید.
  • شنا کردن و فعالیت‌هایی از جمله رفتن به سونا و یا حمام آب گرم را انجام ندهید.
  • سیگار نکشید.
  • از خاراندن و حتی لمس کردن ناحیه کاشت ریش جدا پرهیز کنید.
  • سعی کنید تا حد امکان صورت تان در معرض نور شدید خورشید قرار نداشته باشد.
  • زمانی که مو‌های کاشته شده بلند شدند، حتما پیش از اصلاح آن‌ها با پزشک مشورت کنید.
  • در صورت پوست پوست شدن بخشی از صورت، نباید آن‌ها بکنید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار