چاپ کد خبر: 91583
15 مرداد 1401

کدام شهرستان های استان فارس قرمز کرونایی هستند؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص آخرین وضعیت رنگ بندی کرونا در استان فارس گفت: هم اکنون پنج شهرستان این استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

به گزارش اول فارس ، دکتر سید وحید حسینی شنیه ۱۵ مرداد در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹گفت: بر اساس آخرین اعلام رنگ بندی کرونا، وضعیت شهرستان‌های خرم بید، سرچهان، لارستان، جویم و خنج در فارس قرمز شده است.

او ادامه داد: همچنین شهرستان‌های شیراز، سروستان، زرقان، ممسنی، اوز و گراش در وضعیت نارنجی، ۲۵ شهرستان استان در وضعیت زرد و شهرستان خفر، در وضعیت آبی کرونا به سر می‌برند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛ سهل انگاری، بی توجهی و عادی انگاری در برابر کروناویروس را مهم ترین عامل در تشدید این بیماری دانست و توصیه کرد: ضرورت دارد تمامی اقشار جامعه در کنار پایبندی جدی به رعایت بهداشت، در تکمیل فرآیند واکسیناسیون علیه کروناویروس مشارکت داشته باشند تا بتوانیم با کمترین آسیب موج هفتم کرونا را پشت سر بگذاریم.

حسینی دریافت دز سوم و یادآور واکسن را موجب تقویت ایمنی فردی و اجتماعی در شرایط کنونی و سدی دفاعی در برابر خطر کروناویروس عنوان کرد که نیاز است از سوی تمامی افراد، مورد توجه قرار گیرد.

او همچنین از مسئولان دستگاه‌های اجرایی فارس خواست تا بیش از پیش بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در اماکن و مراکز پرتردد نظارت داشته باشند.

حسینی همچنین در این نشست اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، آمارهای ابتلا به کروناویروس در مناطق مختلف استان، آخرین آمارهای جانباختگان این بیماری در شیراز و دیگر شهرستان‌های استان، روند انجام تست‌های pcr، تست های سریع و فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار