کدام گروه‌های شغلی و در کدام شهرها تعطیل خواهند شد؟+جدول

کرونا 3

به گزارش اول فارس، علی ربیعی سخنگوی دولت مصوبات امروز جلسه ستاد ملی کرونا را تشریح کرد و گفت: به منظور پشتیبانی، ایجاد هماهنگی، پیگیری و اجرای دقیق مصوبات ستاد ملی کرونا به زودی، «مسئول قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا» تعیین و اعلام می‌شود.

وی افزود: همچنین از روز دوشنبه پنجم آبان‌ماه تا پایان آبان‌ماه کلیه ادارات در شهرستان تهران به طور نوبتی یک دوم (۵۰درصد) کارمندان سرکار خود حاضر خواهند شد و روسای دستگاه‌ها می‌باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند که با اعمال این مصوبه، در تمشیت امور مراجعان و وظایف محوله، اخلالی ایجاد نشود.

سخنگوی دولت تصریح کرد: ستاد ملی کرونا مصوب کرد در ۴۳ شهرستان که بنا بر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دلیل عدم مراعات پروتکل‌های بهداشتی و میزان شیوع در وضعیت قرمز قرار دارند؛ از روز دوشنبه هفته جاری محدودیت‌های شدید اعمال خواهد شد. لیست این شهرستان‌ها به استانداران اعلام می‌شود.

در محدودیت‌هایی که از ۵ آبان اعمال خواهد شد گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ تعطیل خواهند شد. بدیهی است مشاغل مرتبط با زندگی روزمره و نیاز‌های ضروری مردم از جمله اورژانس‌ها، مراکز خدماتی و اداری، مراکز امنیتی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها و… به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

مشاعل گروه 2 مشاغل گروه 3 مشاغل گروه 4

اعمال محدودیت‌های یک هفته‌ای در ۴۳ شهرستان بحرانی کشور

دکتر سیما سادات لاری درباره دستور رییس جمهوری درباره اعمال محدودیت‌ها در شهرهای بحرانی کرونا گفت: بر اساس اعلام کمیته‌های درمان و اجتماعی امنیتی در ۴۳ شهرستان بحرانی کشور که بیشترین میزان ابتلا به کرونا را دارند، از روز دوشنبه به مدت یک هفته محدودیت‌های شدید اعمال می‌شود و در صورت لزوم در هفته بعد نیز این محدودیت‌ها اعمال خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: شهرستان‌های آذرشهر، جلفا، چاراویماق، عجب شیر، مراغه و مرند از استان آذربایجان شرقی، شهرستان‌های پیرانشهر، ماکو و مهاباد از استان آذربایجان غربی، شهرستان‌های خوانسار، سمیرم، شاهین شهر و میمه، گلپایگان و نجف آباد از استان اصفهان و شهرستان‌های ایوان و دره شهر از استان ایلام، شهرستان‌های دماوند و ورامین از استان تهران، درگز از استان خراسان رضوی، مسجد سلیمان از استان خوزستان، خرمدره از استان زنجان، شاهرود از استان سمنان، استهبان از استان فارس، بانه و بیجار از استان کردستان، بافت، بردسیر، رفسنجان از استان کرمان، اسلام آباد غرب، پاوه و گیلان غرب از استان کرمانشاه، گچساران از استان کهگیلویه و بویراحمد، الیگودرز، پلدختر، دورود و کوهدشت از استان لرستان، دلیجان از استان مرکزی، تویسرکان، رزن و نهاوند از استان همدان، ابرکوه، خاتم و مهریز از استان یزد مشمول اعمال محدودیت‌ها خواهند بود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار