چاپ کد خبر: 33830
17 مرداد 1399

کراس اوور SP100 شاسی بلند جدید شرکت سایپا+تصاویر

شاسی بلند جدید شرکت سایپا رونمایی شد

به گزارش اول فارس، مراسم رونمایی از کراس اوور SP100 سایپا با حضور رئیس دفتر رئیس جمهوری، معاون امور صنایع وزارت صنعت، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و دیگران مدیران این گروه و فعالان عرصه صنعت خودرو و قطعه سازی کشور برگزار شد.

براساس این گزارش، نخستین بار در سال ۱۳۹۸ و به مناسبت دهه فجر گروه خودروسازی سایپا دو محصول این شرکت را در حاشیه جلسه هیات دولت به نمایش درآورد.

سایپا در این برنامه که برای حسن روحانی ریاست جمهوری ترتیب داده شده بود اقدام به نمایش سدان شاهین وکراس اوور SP100 کرد که البته تصاویر محدودی نیز از آن در برخی خبرگزاری ها منتشر شد.

w1w74op4kzdsirqpbgyq.jpg

خودرو سدان که آن روز به نمایش درآمد همان ” شاهین ” بود که سایپا در سال ۱۳۹۷ و در نمایشگاه خودرو شیراز به طور رسمی رونمایی کرده بود.

اما نکته ای که توجه زیادی را به خود جلب کرد، نمایش یک کراس اوور بود که با نام اس پی۱۰۰ شناخته می شد. امروز و با گذشت بیش از ۷ ماه از نمایش این کراس اوور داخلی در حضور رئیس جمهوری، شرکت سایپا اقدام به رونمایی رسمی از این خودرو کرد.

sp39edog3aaz7feuruv.jpg

کراس اوور سایپا به پیشرانه ام۱۵ توربوشارژر ۱.۵ لیتری مجهز است.

محصول جدید سایپا با امکانات مناسبی از نظر تجهیزات و آپشن روانه بازار خواهد شد اما آنچه که فعلا در زمینه تجهیزات نهایی شده است شامل ایربگ های جانبی و پرده ای، کروز کنترل و سیستم محدود کننده سرعت، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه های جانبی برقی و تاشو، سنسور پارک و دوربین دید عقب، دی لایت و اتو لایت و سیستم خروج بدون سوئیچ و استارت دکمه ای است.

همچنین این خودرو مجهز به سان روف بوده و چهار چرخ نیز دارای ترمز دیسکی است که ترمزهای جلو از نوع خنک شونده بوده و از رینگ های ۱۶ و ۱۷ اینچی آلومینیومی نیز بهره خواهد برد.

zqqmrrf44li5i6x9gss.jpg

64d2ve8ns7yzqt73p61o.jpg

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار