چاپ کد خبر: 59049
7 تیر 1400

کرونای هندی وضعیت استان فارس را بحرانی کرد

کرونای هندی 3

به گزارش اول فارس از شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۹۶۴ هزار و ۱۳۸ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۷۵ هزار و ۶۹۸ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۱۲ هزار و ۱۸۴ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۷ هزار و ۶۷۵ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۹۳ هزار و ۳۷۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز هزار و ۱۵۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۳۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

دکتر همتی همچنین از بهبودی ۲۶۶ هزار و ۵۵۰ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

این مقام مسوول در دانشگاه در ادامه با اعلام جان باختن ۸ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را چهار هزار و ۷۹۷ نفر اعلام کرد.

دکتر همتی اعلام کرد: ۲۸۱ هزار و ۷۴۹ مورد دوز اول واکسن و ۱۰۸ هزار ۳۵۰ مورد دوز دوم واکسن دریافت کرده اند و مجموع واکسن تزریق شده تا امروز ۳۹۰ هزار و ۹۹ مورد می باشد؛ همچنین امروز دو پایگاه برای افراد جامانده از واکسیناسیون دوز دوم و سالمندان بالای ۷۰ سال که هنوز موفق به دریافت دوز اول واکسن نشده اند، فعال می باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از مردم خواست تا برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص واکسیناسیون تنها به وب سایت دانشگاه مراجعه کنند تا از زمان و مکان واکسیناسیون مطلع شوند؛ زیرا تنها مرجع اطلاع رسانی در زمینه واکسیناسیون سایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به نشانی

 https://covidvaccine.sums.ac.ir  می باشد.      

معاون بهداشت دانشگاه تاکید کرد: از آن جایی که زنگ خطر موج پنجم کرونا در استان به صدا درآمده است و متاسفانه  ظرفیت سه بیمارستان حضرت علی اصغر(ع)، بیمارستان شهید فقیهی و بیمارستان شهید چمران به عنوان بیمارستان های مرجع کرونا، در حال تکمیل شدن است و در برخی از بیمارستان ها لیست انتظار تشکیل شده است و این نشانه آن است که استان ما در آستانه ورود به وضعیت بحران و حاد می باشد. 

دکتر همتی از مردم استان فارس خواست تا با حساسیت بسیار بالایی نسبت به رعایت کردن پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در مراسم های ختم و عروسی که باعث به خطر افتادن سلامت خود و اطرافیان می شود، خودداری نمایند تا از سرایت بیماری از نقاط جنوبی استان به دیگر مناطق جلوگیری کنیم.

ایتا

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار