چاپ کد خبر: 74001
17 بهمن 1400

کرونا در ۲۴ ساعت گذشته چند خانواده را در فارس داغدار کرد؟

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز یکشنبه، هفدهم بهمن ۱۴۰۰، اعلام کرد.

 آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس

به گزارش اول فارس، رپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز ،از بستری ۱۲۷ کودک مبتلا به این بیماری در بیمارستان های فارس خبر داد.

دکتر سید وحید حسینی آمارهای موجود در زمینه شیوع کرونا را نگران کننده خواند و گفت: سطح گستردگی موج ششم بیماری در گروه کودکان، یکی از ابعاد نگران کننده این بحران است که موجب شده تا تخت های بستری از دیگر بخش های بیمارستانی به کودکان اختصاص یافته و در حال راه اندازی بخش های مراقبت ویژه کووید۱۹ برای کودکان در شهرستان های استان هستیم.

دکتر سید وحید حسینی با اشاره به سرعت بالای سرایت این بیماری از افراد مبتلا به دیگران، وضعیت کنونی را نیازمند مراقبت هوشمندانه خانواده ها از سلامت فرزندان دانست و افزود: در همین راستا نیاز است از هرگونه تجمع، مهمانی خانوادگی، حضور در مراکز شلوغ مانند مجتمع های تجاری و مراکز خرید پر رفت و آمد پرهیز شده و فاصله فیزیکی را با دیگران حفظ کنیم.
تاکید دیگر سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، استفاده حداکثری از ماسک بود و اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از دو هزار و هشتصد نفر در فارس به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کرده، ۱۹۶ بیمار جدید به دلیل شدت بیماری در بیمارستان های استان بستری شدند که موجب افزایش آمار بیماران بستری به ۹۲۹ نفر شده و متاسفانه هشت هم استانی نیز جان خود را در اثر این بیماری از دست دادند که این آمارها لازم است به منزله زنگ هشداری برای تهدید جدی سویه امیکرون برای همه افراد جامعه باشد.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس با اعلام آمادگی مراکز واکسیناسیون استان برای مراجعه مردم گفت: در هفته گذشته در راستای تحقق شعار «هرمحله_یک پایگاه واکسیناسیون» به نحوی برنامه ریزی شده که علاوه بر مراکز تجمیعی واکسیناسیون، مراکز خدمات جامع سلامت نیز امکان تزریق واکسن داشته باشند تا مردم دسترسی آسان تری به واکسن داشته باشند و بتوانیم در شرایط کنونی ایمنی جامعه را در برابر کرونا و خطر بالای ابتلا به سویه امیکرون افزایش دهیم.
دکتر سید وحید حسینی ضمن دعوت از تمامی سازمان ها و ادارات برای همکاری در زمینه مدیریت بهتر موج ششم کرونا و ایجاد زمینه های درگیری کمتر افراد در جامعه، از مردم استان نیز خواست تا در موج ششم بیماری نیز نسبت به سلامت خود و اطرافیان، دقت نظر ویژه تری داشته باشند، از سهل انگاری و عادی پنداری نسبت به بیماری پرهیز کرده و در صورت بروز هرگونه علایم بیماری، پیش از هر اقدامی به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کرده و از خوددرمانی پرهیز کنند.
او پایبندی به قرنطینه خانگی در مبتلایان با هدف کاهش چرخه های انتقال بیماری در سطح جامعه را از دیگر توصیه های کارآمد در شرایط کنونی برشمرد و از خانواده ها خواست تا همه تلاش خود را برای حمایت از سلامت فرزندانشان و پیشگیری از ابتلای آنان به این بیماری، به کار گیرند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار