چاپ کد خبر: 62643
9 مرداد 1400

۲۸ خانواده در استان فارس امروز به عزا نشستند

مرگ کرونایی 1

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سیصد و هفتاد و دومین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته در فارس ۲۸ قربانی بر اثر ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند.

به گزارش اول فارس از  شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» در این نشست با اشاره به جان باختن ۲۸ استان فارسی بر اثر کروناویروس در ۲۴ ساعت گذشته، گفت: روند افزایشی موارد ابتلا و فوت ناشی از کروناویروس در فارس به مرحله اضطراری و نگران کننده رسیده است.

او افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تمام ظرفیت های موجود در حال ارایه خدمات به بیماران است، اما اگر مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی نسبت به این بیماری جدی نباشند، با فاجعه ای بزرگ در استان مواجه می شویم.

کاهش میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در فارس به زیر ۴۰ درصد

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در فارس به زیر ۴۰ درصد کاهش یافته است، ادامه داد: جدی گرفتن راهکارهای خودمراقبتی، رعایت اصول بهداشتی و تغییر صحیح شیوه زندگی در بحران کرونا، نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید۱۹ دارد، بنابراین برای حفظ جان خود و عزیزانتان، رعایت پروتکل های بهداشتی را بیشتر جدی بگیرید.

دکتر لطفی ضمن بررسی آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

او همچنین ظرفیت تخت های ویژه و عادی بیمارستان های استان، فعالیت مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس، ظرفیت بیمارستان های پشتیبان و آخرین روند اقدامات کارگروه های مختلف این ستاد دانشگاهی را مورد ارزیابی قرار داد و دستورات لازم در زمینه بهبود خدمات ارائه شد.

اعلام آخرین آمار کرونا در فارس: هر ۵۰ دقیقه یک نفر در فارس قربانی کرونا می شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام آخرین وضعیت کرونا در استان فارس، از جان باختن ۲۸ هم استانی دیگر در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹ خبر داد.

دکتر «عبدالرسول همتی» با اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استودیو سلامت فارس بیان کرد: در طول بحران بیماری کووید۱۹،  از ابتدا تاکنون، ۳۴۰ هزار ۳۸۵ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۲۰ بیمار جدید مبتلا به کروناویروس در بیمارستان های استان بستری شده اند و هم اکنون سه هزار و ۲۶۶ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۳۰۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

او ضمن ابراز تاسف از آمار بالای جانباختگان روز گذشته در اثر کرونا در فارس، مجموع آمار جانباختگان از ابتدای شیوع کرونا تا امروز، نهم مرداد را پنج هزار و ۱۸۱ نفر اعلام کرد.

دکتر همتی با اعلام گروه های هدف جدید واکسیناسیون در استان فارس گفت: معلمان، کارکنان مدارس و رانندگان سرویس های مدارس، اساتید حوزه و دانشگاه، خبرنگاران، زندانیان، رانندگان حمل و نقل درون شهری و برون شهری، رانندگان ریلی، جاده ای، دریایی و هوایی، کارکنان بانک ها، کارکنان مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک، ممیزان بهداشتی و دفاتر خدمات سلامت، قضات و کارکنان دادگستری و دادگاه ها، بیمارن مبتلا به دیابت و بیماران خاص که تاکنون واکسن دریافت نکرده اند، می توانند بعد از دریافت پیامک، برای تزریق واکسن به مراکز و سالن های تزریق واکسیناسیون مراجعه کنند.

معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به آخرین آمار اعلام شده از وزارت بهداشت مبنی بر افزایش تعداد شهرهای قرمز نسبت به هفته گذشته افزود: در حال حاضر از ۳۶ شهرستان استان، ۲۸ شهرستان در وضعیت قرمز و حاد کرونایی هستند که با وضعیت حاد پیش آمده در استان، ۶ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۲ شهرستان در وضعیت زرد به سر می برند.

دکتر همتی تاکید کرد: بهترین راه برای جلوگیری از انتشار کروناویروس و یاری کردن مدافعان سلامت، تعهد عمومی مردم به رعایت اصول بهداشتی و خود مراقبتی است.

او از مردم استان خواست تا با رعایت اصول خودمراقبتی، پیشگیری و رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی در دستور کار خود قرار بدهند تا کادر درمان با کنترل بهتر بیماری، بتوانند صحت و سلامتی را برای شهروندان به ارمغان بیاورند.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار