چاپ کد خبر: 100236
29 آذر 1401

کروکی کشیدن چه زمانی در تصادفات رانندگی لازم است؟

هنگام وقوع تصادف ممکن است به دلیل دیدگاه دو طرف ماجرا یا دخالت افسر پلیس کروکی تصادف ترسیم نشود.

کروکی تصادف

به گزارش اول فارس ، این مسئله ممکن است در برخی تصادف‌ها طرفین ماجرا را با سختی‌هایی مواجه کنید. از همین رو سرهنگ احسان مؤمنی، رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ با تشریح بایدها و نبایدهای ترسیم کروکی در هنگام تصادف‌ها تلاش کرد تا تصویر دقیقی از وظایف هر یک از طرفین تصادف ترسیم کند.

براین اساس باید گفت که میزان خسارت وارد شده به خودروها عامل تعیین کننده کشیدن کروکی است.

سرهنگ احسان مؤمنی در این زمینه می‌گوید: اگر تصادف خسارتی باشد و خسارت زیر مبلغ بیست میلیون تومان باشد و رانندگان با یکدیگر توافق داشته باشند و مقصر حادثه تقصیر خود را قبول داشته و اختلافی بین آنها وجود نداشته باشد و هر دو وسیله نقلیه دارای بیمه نامه شخص ثالث معتبر باشند، می‌توانند به اتفاق یکدیگر به شرکت بیمه مراجعه نمایند و تا سقف ۲۰ میلیون تومان بدون کروکی پلیس و بدون گزارش پلیس خسارت خود را دریافت نمایند. پس نیازی نیست در تصادفات خسارتی زیر بیست میلیون تومان منتظر حضور پلیس باشند و ترافیک ایجاد نمایند و می‌توانند با توجه به موارد ذکر شده به بیمه مراجعه و خسارت خود را دریافت نمایند.

همچنین برابر آئین نامه راهور رانندگان مکلفند در تصادفات خسارتی وسیله نقلیه را به سمت راست راه منتقل نمایند ولی در تصادفات جرحی و فوتی می‌بایست صحنه حفظ شود تا پلیس در صحنه تصادف حضور یابد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار