چاپ کد خبر: 64994
31 مرداد 1400

کسب مدال طلای جهان توسط فرنگی کار استان فارس

ده بزرگی

 امیررضا ده بزرگی کشتی گیر استان فارس در رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان جهان که در اوفا روسیه در حال برگزاری است، مدال طلا را به دست آورد.

به گزارش گروه ورزش اول فارس ، ده بزرگی عصر شنبه در وزن  ۵۵ کیلوگرم به روی تشک رفت و افتخار بزرگی را برای استان فارس به ارمغان آورد.

امیررضا ده بزرگی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه پنج بر چهار مقابل  سد المیر علی یف از آذربایجان  به برتری رسید و به مرحله یک چهارم نهایی رفت.

این کشتی گیر جوان شیرازی در مرحله یک چهارم نهایی، آدم اوزون از ترکیه را با نتیجه هشت بر صفر مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

اما این پایان کار نبود زیرا  ده بزرگی عزم خود را برای کسب نشان طلای جهان جزم کرده بود و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۶ بر صفر ایسخار کوربایف از قزاقستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال رفت.

ده بزرگی در دیدار نهایی در یک پیکار سخت با نتیجه سه بر یک  از سد علی مردون عبدالله یف از ازبکستان گذشت و  نشان پر افتخار طلا را بر گردن آویخت.

نظام حسینی از فارس به عنوان مربی تیم ملی جوانان در روسیه حضور دارد.

تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران با ۱۰ کشتی گیر دراین رقابت ها شرکت دارد.رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی جهان روزهای ۲۹ تا ۳۱ مردادماه  در روسیه برگزار می‌شود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار