چاپ کد خبر: 91670
16 مرداد 1401

کسی که سر مبارک امام حسین(ع) را از بدنش جدا کرد شمر نبود !

یک اشتباه رایجی که وجود دارد این است که خیلی‌ها فکر می‌کنند این شمر بود که سر مبارک امام‌حسین(ع) را از تنش جدا کرد.

محمد فیلی بازیگر نقش شمر
محمدفیلی درباره یک اشتباه رایجی که وجود دارد توضیح می‌دهد که خیلی‌ها فکر می‌کنند شمر سر مبارک امام‌حسین(ع) را از تنش جدا کرد. درحالی‌که این، سنان بن انس بوده که این کار را انجام داده است.

به گزارش خبرآنلاین، محمد فیلی بازیگر نقش شمر در سریال «مختارنامه» درباره یک اشتباه تاریخی و قاتل امام حسین(ع)، با اشاره به میزان مطالعه درباره نقش شمر می‌گوید:«ما روایت مفصلی درباره شمر نداریم. شمر دو جا درتاریخ است؛ یکی جنگ صفین که در کنار حضرت علی(ع) در راه اسلام شمشیر می‌زند و دیگری هم او را در وقایع کربلا می‌بینیم که آن‌گونه وارد میدان می‌شود و علیه امام حسین(ع) گام بر می‌دارد.

خیلی زیاد درباره او نکته‌ای نیست. مقداری روایت وجود دارد که آن هم در تعزیه خوانده می‌شود.»

تعزیه

او درباره کسی که امام حسین(ع) را به قتل رساند ادامه داد: «در این سریال نه من، بلکه همه بچه‌ها باید مطالب جدیدی از عاشورا می‌آموختیم، مطالبی که در نتیجه مطالعه علما و کارشناسان این حوزه به‌دست آمده بود؛ مثلا یک اشتباه رایجی که وجود دارد این است که خیلی‌ها فکر می‌کنند این شمر بود که سر مبارک امام‌حسین(ع) را از تنش جدا کرد.

درحالی‌که این، سنان بن انس بوده است که این کار را انجام داده. یا موضوع خیلی مهمی که وجود دارد این است که شمری که در رکاب امام‌علی(ع) بود، با وسوسه پست و مقام و قدرت حاضر می‌شود مقابل پسر مولایش بایستد و حتی او را به شهادت برساند! اینها موضوعاتی است که هم ما با ایفای نقش در این سریال بیشتر از آنها درس گرفتیم و هم مردمی که آن را تماشا کردند از آنها مطلع شدند.»

نظر 1

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس یکشنبه , ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۹

سلام‌چه‌شمر‌امام‌حسین‌کشته‌باشه‌ یا‌ کسی‌دیگر‌خلاصه‌تعزیه‌ گردانیی خوب است

آخرین اخبار