چاپ کد خبر: 39868
20 آذر 1399

کشاورزی که هنگام شخم زمین خود ناگهان میلیونر شد+تصاویر

گنج

به گزارش گروه بین الملل اول فارس به نقل از نشریه تایمز هند زندگی یک کشاورز هندی پس از کشف یک قطعه الماس متحول شد.

این کشاورز ۴۵ ساله که «لاخان یاداو» (Lakhan Yadav) نام دارد، این قطعه الماس را در زمینی که ماه گذشته تنها در مقابل ۲۰۰ روپیه معادل (۲.۷ دلار) در «مادیا پرادش» اجاره کرده بود، پیدا کرد.

گنج هندی 

او در مصاحبه با نشریه تایمز هند گفت: من در حال شخم زدن زمین بودم که ناگهان یک درخشش غیرمعمول را مشاهده کردم.

او گفت که این گنچ گرانبها خود را در میان یک مشت خاک آشکار کرد و نزدیک بود در کشف این مسأله که این، جواهری گرانبهاست، دچار اشتباه شود.

او سپس الماس کشف کرده که به مقدار ۱۴.۹۸ قیراط بود را برداشت و برای اطمینان نزد دفتر مخصوص الماس منطقه‌ای ‌برد و او تأیید کرد که این الماس است.

این کشاورز هندی سپس این الماس گرانبها را در تاریخ ۵ دسامبر (شنبه ۱۵ آذر) در برابر ۶ میلیون روپیه (معادل اندکی بیش از ۸۱ هزار دلار آمریکا)  در یک حراجی فروخت و این چنین، او یکشبه میلیونر شد. او خود در این خصوص گفت: زندگی من تغییر کرد.

او در پاسخ به اینکه با این پول چه کار خواهد کرد، گفت: من کار بزرگی نخواهم کرد. من فرد تحصیل کرده‌ای نیستم و می‌خواهم این پول را در یک حساب پس انداز کرده تا اطمینان یابم ۴ فرزندم تحصیلات خوبی خواهند داشت.

همچنین بر پایه این گزارش، پس از کشف این الماس، او در ابتدا یک موتورسیکلت خرید. او گفته است: امیدوارم الماس دیگری پبدا کنم. من چند ماه دیگر کار می‌کنم و شاید عقد اجاره دیگری ببندم.

به نوشته این پایگاه خبری هندی، این نخستین باری نیست که در مزارع این کشور قطعه الماس یافت می‌شود، اوایل ماه نوامبر سال جاری میلادی نیز یک مرد ۲۴ ساله پس از کشف الماسی به ارزش ۶.۹۲ قیراط از معدنی در مادیا پرادش، یکشبه میلیونر شد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس جمعه , ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰:۳۴

تو ایران اگه بود خونه و زدگیشو ازش میگرفتن بجرم اینکه قبلا از این گنجها رو کشف کردی بنابر این،،،،

خالو پنجشنبه , ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰

اگه ایران بود بعنوان ضد میراث فرهنگی باید سالها میرفت زندان

غلامرضا پنجشنبه , ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵

من فکر کنم با اینکه توی هند هم پیدا شده دولت مردان ما بگن باید به ما تحویل بدی وگرنه بد میبینی?

آرش پنجشنبه , ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶

الان گداها هم میلیونر هستن
هرکی یه پراید داره میلیونر هست?

وحید کشاورزی پنجشنبه , ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷

خاا اگه توی کشور خودمون بود دولت میافتاد دنبالش که چرا مسئولین رو خبر نکردی و سهم میراث فرهنگی رو بزور از بنده خدا میگرفت

آخرین اخبار