چاپ کد خبر: 84926
7 خرداد 1401

شهادت دو محیط بان استان فارس در درگیری با شکارچیان غیرمجاز +عکس

در درگیری محیط بانان اداره محیط زیست این شهرستان با شکارچیان غیر مجاز در منطقه حفاظت شده دره باغ، یک محیط بان و یک همیار محیط زیست جان باختند و یک همیار محیط زیست دیگر نیز زخمی شد.

محیط بان

به گزارش اول فارس،  فرماندار شهرستان بوانات از توابع استان فارس  گفت: فرماندار شهرستان بوانات از توابع استان فارس گفت: در درگیری محیط بانان اداره محیط زیست این شهرستان با شکارچیان غیر مجاز در منطقه حفاظت شده دره باغ، یک محیط بان و یک همیار محیط زیست جان باختند و یک همیار محیط زیست دیگر نیز زخمی شد.

علی زمانی بامداد شنبه با اعلام این خبر گفت: این حادثه حوالی ساعت ۲۰:۳۰ شامگاه جمعه ششم خردادماه رخ داد.

فرماندار بوانات ضمن تسلیت به خانواده این محیط بانان و خانواده بزرگ محیط زیست گفت: پیکر این مدافعان طبیعت هم اینک در حال انتقال به مرکز شهرستان بوانات است و جزئیات بیشتر در این باره و نیز تشییع پیکرها اعلام خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد:  شکارچیان غیرمجاز توسط نیروهای انتظامی تحت تعقیب هستند.

محیط بان 2

به گفته این مقام مسئول، محیط بان محمد فرهمند نیروی اداره محیط زیست بوانات و از اهالی صفاشهر ( مرکز شهرستان خرم بید فارس) و رضا بهرامپور همیار محیط زیست در این درگیری جان خود را هنگام خدمت از دست دادند.

محیط بان 1

زمانی گفت:  علی اسدی از همیاران محیط زیست هم در این حادثه مجروح و به بیمارستان صفاشهر منتقل شد.
شهرستان بوانات در شمال شرقی استان فارس واقع است.


 شناسایی قاتلان دو محیط‌بان از شب گذشته آغاز شده است

در پی درگیری شب گذشته شکارچیان و محیط بانان در پناهگاه حیات وحش دره باغ بوانات، یک محیط بان و یک همیار محیط زیست جان خود را از دست دادند که در این راستا دادستان مرکز استان فارس از پیگیری جهت شناسایی قاتلان، از ساعات اولیه وقوع قتل خبر داد.

شهادت رضا بهرام و محمد فرهمند در درگیری با شکارچیان غیر مجاز

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس با اعلام این خبر اظهار داشت: صدور دستورات قضایی ‌و آغاز تحقیقات پلیسی در راستای شناسایی و دستگیری قاتلان از ساعات اولیه وقوع حادثه، شروع شد.

سید مصطفی بحرینی با بیان اینکه همیار محیط بانی که در این حادثه زخمی شده است با کمک امدادگران هلال احمر استان به بیمارستان منتقل و تحت درمان قرار دارد، گفت: برخورد قاطعانه و بدون اغماض با ضاربین متواری  در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارد.


حسین آذرفر رییس بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) شهرستان خرمبید هم گفت: حال عمومی همیار محیط زیست که در حادثه درگیری با شکارچیان مجروح و به بیمارستان صفاشهر منتقل شده بود خوب است و نیازی به انتقال مصدوم به شیراز نیست.

او افزود: در درگیری محیط‌بانان محیط زیست که شامگاه جمعه با شکارچیان در پناهگاه حیات وحش دره باغ بوانات رخ داد، علی اسدی از همیاران محیط زیست هم در این حادثه مجروح و به بیمارستان صفاشهر منتقل شد.

آذرفر ادامه داد: گلوله به کتف همیار مصدوم اصابت کرده بود و در ادامه روند اقدامات برای بهبود، بیمار به بیمارستان امام خمینی (ره) در شهرستان آباده منتقل شده است.

رییس بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) شهرستان خرمبید با بیان این که حال عمومی بیمار خوب است، گفت: آسیب عروقی به بیمار وارد نشده است و در زمان حاضر بیمار در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و نیازی به انتقال او به شیراز نیست.

گروه واتساپ اول فارس

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار