چاپ کد خبر: 22605
12 اسفند 1398

کشت برنج در بهار ۹۹ در استان فارس ممنوع شد

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای فارس اعلام کرد که کشت برنج در بهار ۹۹ در استان ممنوع است و برنجکاران فارس باید نوع کشت خود را تغییر دهند.

به گزارش اول فارس،کرامت‌الله کریمی مزیدی دوشنبه ۱۲ اسفند در جمع خبرنگاران از افزایش تعرفه آب بها و برق بهای کشت برنج از سوی شورای حفاظت منابع آب استان فارس خبر داد و گفت: هیئت محترم وزیران در استانهای غیر از گیلان و مازندران اقدام به گرفتن چنین تصمیمی گرفته که فارس به دلیل حساسیت بالا در حفاظت از منابع آبی و نیز جلوگیری از هدر رفت این منابع در زمره استانهایی قرار گرفته است که کشت برنج در بهار ۹۹ در آن ممنوع است.

کشت برنج در بهار ۹۹ ممنوع شد

او افزود: شورای حفاظت فارس استان به ریاست استاندار در راستای مصوبه هیئت وزیران تصمیم به کاهش کشت برنج از طریق افزایش تعرفه آب بها و برق بهای آن در بهار ۹۹ گرفته است.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای فارس گفت: این شورا به منظور جلوگیری از هدر رفت منابع آبی فارس از طریق کشت برنج  اعلام کرده که در بهار۹۹ تعرفه آب‌ها و برق بهای کشت برنج با نرخ آزاد محاسبه می‌شود ‌به همین دلیل کشاورزان از اکنون باید نسبت به تغییر نوع کشت خود مطلع باشند و یا در صورت تمایل مجدد به کشت برنج، سود و زیان خود را براساس تعرفه جدید برق و آب محاسبه کنند.

کریمی مزیدی عنوان کرد: طبق مصوبه شورای حفاظت منابع آب استان و با توجه به اینکه برنامه ریزی کشاورزان برای تغییر نوع کشت در ابتدای بهار، توصیه می‌شود از کشت‌های جایگزین پیشنهادی سازمان جهاد کشاورزی استفاده کنند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار