چاپ کد خبر: 54044
26 اردیبهشت 1400

کشف اشیای عتیقه از یک مغازه ابزارفروشی در شیراز

اشیا تاریخی

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان فارس گفت: تعدادی اشیای تاریخی از یک مغازه ابزارفروشی در شهرستان شیراز کشف و ضبط شد.

به گزارش اول فارس، سرهنگ محمدرضا بهمنی نژاد روز شنبه افزود: در پی دریافت خبر از منابع محلی، مبنی بر خرید و فروش سکه‌های عتیقه و تاریخی در یک مغازه ابزارفروشی در شیراز،  پس از اخذ مجوز قضایی ورود و بازرسی از مغازه از سوی واحد حقوقی، یکی از ماموران این فرماندهی به‌عنوان خریدار وارد مغازه شد و پس از هماهنگی از طرف مغازه‌دار با شخص فروشنده، نامبرده با ارائه آلبومی حاوی انواع سکه‌های ادوار مختلف تاریخی و یک جفت گوشواره طلا قصد فروش آن‌ها را داشت که به وسیله عوامل این یگان دستگیر شد.
 فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان فارس بیان کرد: برحسب دستور مقام قضایی اشیاء مکشوفه به این یگان منتقل و متهم به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
وی ادامه داد: به‌ منظور تعیین اصالت اشیاء مکشوفه از سوی کارشناس خبره و درج نتیجه کارشناسی در پرونده، از طریق این یگان و واحد حقوقی در حال پیگیری است.
فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان فارس گفت: بر اساس موادی از فصل نهم قانون تعزیرات، هرگونه حفاری غیرمجاز و خریدوفروش اشیاء و اموال فرهنگی تاریخی جرم محسوب شده و ضمن ضبط اشیا و اموال مرتبط، مجازات حبس و جریمه نقدی در پی دارد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار