چاپ کد خبر: 48638
3 فروردین 1400

کشف لاشه سه جانور کمیاب از شکارچیان در چاه نفت داراب

منطقه شکار ممنوع چاه نفت2 1

ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان داراب موفق به کشف و ضبط یک راس پازن، یک راس بز و یک راس بزغاله کوهی از شکارچیان غیر مجاز در منطقه شکار ممنوع چاه نفت شدند.

اخباراستان فارس|داراب: به گزارش اول فارس، رئیس اداره حفاظت محیط زیست داراب گفت: ماموران یگان این شهرستان یکم فروردین هنگام گشت و کنترل منطقه شکار ممنوع چاه نفت، به ۳ شکارچی با ۲ دستگاه موتورسیکلت برخورد کرده که متخلفان به محض مشاهده مامورین اقدام به فرار کردند.

وثوقی افزود: با توجه به کوهستانی بودن منطقه متخلفان به سرعت از محل متواری شدند؛ و از آن ها لاشه یک راس پازن، یک راس بز و یک راس بزغاله کشف شد. اما دو دستگاه موتورسیکلت آن ها در محل ضبط شد.
 
وی اظهار داشت: متخلفان شناسایی شده و پرونده به منظور سیر مراحل قانونی به مرجع ذیصلاح قضایی تحویل داده شد.

 منطقه شکار ممنوع چاه نفت در فاصله ۱۳۵ کیلومتری جنوب شرقی داراب در استان فارس و در مجاورت جاده داراب به بندرعباس قرار دارد. پوشش گیاهی این منطقه عبارتند از بنه، قیچ، بادام وحشی، تنگرس، درمنه، شقایق وحشی، ارس، کیکم و گیاهان خانواده گندمیان. این منطقه زیستگاه جانورانی همچون کل و بز، قوچ و میش، پلنگ، گرگ، شغال، روباه معمولی، روباه سردُم سفید، تشی، خرگوش، هوبره، دراج، کبک، تیهو، کبوتر، قمری، بلدرچین و … می‌باشد.

عضو گروه واتساپ اول فارس شوید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE %D8%A7%D8%B5%D9%84

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار