چاپ کد خبر: 52299
9 اردیبهشت 1400

کشف گنج ۴۶ هزاردلاری پدربزرگ آمریکایی با یک گنج‌یاب حرفه‌ای

newFile 6

اعضای خانواده‌ای پس از کمک گرفتن از یک گنج‌یاب حرفه‌ای، جعبه‌ای حاوی ۴۶ هزار دلار را که در کف خانه‌شان پنهان شده بود، کشف کردند.

به گزارش گروه وبگردی اول فارس،این خانواده ساکن ماساچوست، چندی پیش کیث ویل را که در گروتون در ایالت کنتیکت آمریکا زندگی می‌کند و خود را یک فلزیاب و گنج‌یاب معرفی می‌کند، از طریق اینترنت پیدا کرد و او را به استخدام درآورد تا در بررسی یک شایعه خانوادگی به آنها کمک کند.

بر اساس شایعه‌ای چند ده ساله، پدربزرگ خانواده در دهه ۱۹۵۰ یک جعبه پول نقد را جایی در خانه پنهان کرده بود. این خانواده امیدوار بود که قبل از فروش خانه، آن جعبه را پیدا کند.

اگرچه این خانواده قبلاً نجاری را برای جست‌وجوی خانه استخدام کرده بود، اما معما تنها پس از ورود آقای ویل به ماجرا حل شد. وی با استفاده از تخصصش در گنج‌یابی، توانست پول پنهان شده را در تخته‌های کف زیرشیروانی کشف کند.

در ویدیویی از کشف گنج در یوتیوب، ویل در حال جست‌وجو در اتاق زیرشیروانی می‌گوید: «دارم سیگنال‌هایی دریافت می‌کنم. می‌خواهم دوربین آندوسکوپ خود را بردارم و نگاهی به زیر تخته‌های کف و شکاف‌های گوشه آن بیندازم.»

ببا آن کار، ویل یک «سوراخ کلید کوچک» با شماره‌هایی بر روی آن کشف کرد و آن را سوراخ کلید یک جعبه شناسایی کرد. این گنج‌یاب حرفه‌ای سپس تخته‌های کف گوشه اتاق زیر شیروانی را بیرون کشید و با یک جعبه قفل شده خاکستری‌رنگ روبه‌رو شد.

همان‌طور که در ویدیو ذکر شده است، ویل معمولاً مردم را ترغیب می‌کند که هنگام یافتن جسمی از این دست‌، انتظارات خود را بالا نبرند، زیرا در بیشتر موارد جعبه حاوی اشیایی مانند عکس‌های خانوادگی است.

با این حال، در این مورد، جعبه قفل‌شده حاوی چند دسته ۵ هزار دلاری اسکناس‌، مجموعاً به ارزش ۴۶ هزار دلار وجه نقد بود. به گزارش شبکه دابلیو‌اف‌اس‌بی (تلویزیون محلی کنتیکت)، همه اسکناس‌ها در بندهای اصلی بانکی خود پیچیده شده بودند و از زمان پنهان شدن در دهه ۱۹۵۰، دست نخورده بودند.

در آن ویدیو، ویل هنگام بررسی محتوای جعبه، به یک عضو خانواده که خواست نامش فاش نشود، گفت: «اوه، نگاه کن من اسکناس ۲۰ دلاری می‌بینم. اسکناس ۱۰ دلاری می‌بینم. این پول نقد قدیمی است. این پول نقد دوران رکود [قرن بیستم] است.»

به گفته ویل، هر یک از دسته اسکناس‌ها مربوط به تاریخ ۱۹ دسامبر ۱۹۵۸ است و شماره کارمند بانک که آنها را شمرده را با خود دارد. وی به شبکه تلویزیونی گفت: «شوک‌آور بود. فکر می‌کنم همه شوکه شده بودیم.»

یکی از اعضای خانواده در خصوص واکنش‌شان به این کشف گفت خوشحالند که سرانجام این پول پیدا شده است و آن شایعه درست از آب درآمده است: «تمام این داستان درست از آب درآمد. و ما قبل از این نمی‌دانستیم که حقیقت دارد یا نه. فقط خوشحالم که بالاخره پیدا شد.»

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار