چاپ کد خبر: 101101
14 دی 1401

کشف ‌۲۷۰ ‌سکه تقلبی‌ در بازار طلا فروشان شیراز

سکه تقلبی
فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با دستگیری ۳ کلاهبردار در شیراز، ۲۷۲ قطعه ربع سکه جعلی کشف شد.
به گزارش اول فارس از شیراز به نقل از معاونت اجتماعی استان فارس، سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با اخلالگران ارزی و نظام بازار سکه، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان از اخباری مبنی بر توزیع و فروش ربع سکه‌های غیربانکی در بازار طلا فروشان شیراز مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران زبده تحقیقات خود را آغاز و مطلع شدند ۳ نفر با تهیه سکه‌های شبیه‌سازی و تقلبی قصد فروش و کلاهبرداری از شهروندان دارند.

فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با هماهنگی مرجع قضائی و به همراه بازرسان اتحادیه موفق شدند در این خصوص هر ۳ نفر را شناسایی و آنان را با اقدامات فنی و تخصصی در شیراز دستگیر کنند.

سردار حبیبی با بیان اینکه در بازرسی از متهمان در مجموع ۲۷۲ قطعه ربع سکه جعلی کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان اتحادیه ارزش سکه‌های تقلبی مکشوفه را ۲۵ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، به شهروندان توصیه کرد از خرید طلا و سکه از دلالان و دستفروشان خودداری و صرفا از طلا فروشی‌های معتبر اقدام و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کننند.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار