چاپ کد خبر: 62639
9 مرداد 1400

کلاهبرداری با آگهی استخدام کار در منزل در اصفهان

work at homeکار در منزل

به گزارش اول فارس، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتا اصفهان در خصوص این خبر گفت: با ارائه مرجوعه قضایی توسط خانمی به اداره پلیس مبنی بر اینکه از وی در فضای مجازی کلاهبرداری شده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: بنا به اظهارات شاکیه مشخص شد که وی  با مشاهده آگهی استخدام کار در منزل با آگهی دهنده تماس  گرفته و مبلغ ۵ میلیون ریال بابت خرید دستگاه بسته بندی و تامین مواد اولیه پرداخت کرده است و پس از جلب اعتماد و تبلیغات اغوا کننده در خصوص درآمد زایی شغل مربوطه،  مبلغ دریافتی بابت تهیه مواد اولیه و دستگاه بسته بندی از وی نیز اخذ شده بود و پس از آن شخص آگهی دهنده پاسخگوی تماس نبوده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: با اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و با اعتراف به جرم خود بیان داشت که با هدف کسب منافع مالی اقدام به انتشار آگهی های جعلی کار در منزل جهت بسته بندی محصولات کرده است و به این ترتیب پس از دریافت مبالغی از متقاضیان، تلفن همراه خود را از دسترس خارج کرده است.

سرهنگ مرتضوی  به شهروندان و بخصوص افراد جویای کار توصیه کرد: مراقب آگهی‌ها و تبلیغاتی که بر روی سایت‌هایی نظیر شیپور و دیوار و یا شبکه های اجتماعی منتشر می شود باشند، سایت‌های تبلیغاتی انجام معامله را در بستر فیزیکى بر عهده خریدار و فروشنده واگذار کرده‌اند، بنابراین شهروندان باید پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت طرف معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت حضوری انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

رئیس پلیس فتا اصفهان خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در‌ میان بگذارند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار