چاپ کد خبر: 65674
7 شهریور 1400

کلاهبرداری ۴۰ میلیاردی زوج شیاد از ۸۷ نفر از شهروندان در سراسر کشور

کلاهبرداری لوازم خانگی

متهمان این پرونده به کلاهبرداری از ۸۷ نفر از شهروندان در سراسر کشور به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال اعتراف کردند و گفتند به‌عنوان خریدار سراغ طعمه‌های خود می‌رفتند و آنها را با رسیدهای جعلی بانکی فریب می‌دادند.

به گزارش اول فارس ؛ مأموران پلیس فتای استان مازندران چندی قبل با شکایت‌های مشابهی مبنی بر وقوع کلاهبرداری مواجه شدند و شاکیان همگی در اظهاراتی مشابه توضیح دادند زن و شوهری ناشناس قطعه کالایی را از آنها خریداری کرده و در قبال آن رسید جعلی تحویل داده‌اند.

بعد از طرح این شکایت‌ها پرونده‌ای تشکیل شد و در دستور کار رسیدگی قرار گرفت. مأموران با بررسی گفته‌های مال‌باختگان پی بردند شیوه کار زن و مرد ناشناس به این صورت است که با ادعای واریز وجه، کالای مورد نظر را دریافت می‌کنند، ولی قربانیان پس از گذشت چند ساعت متوجه می‌شوند پولی به حسابشان واریز نشده است و فریب خورده‌اند.

مأموران با اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی توانستند سرنخ‌هایی از این زوج به‌ دست بیاورند و آنها را شناسایی کنند. در ادامه معلوم شد این زن و مرد به تهران گریخته‌اند. این‌گونه بود که متهمان بعد از هماهنگی با مرجع قضائی در پایتخت دستگیر و به پلیس فتای مازندران انتقال داده شدند.

متهمان این پرونده وقتی تحت بازجویی‌های تخصصی قرار گرفتند، به کلاهبرداری از ۸۷ نفر از شهروندان در سراسر کشور به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال نیز اعتراف کردند و گفتند به‌عنوان خریدار سراغ طعمه‌های خود می‌رفتند و آنها را با رسیدهای جعلی بانکی فریب می‌دادند.

سرهنگ سامع خورشاد، رئیس پلیس فتای استان مازندران، با تأیید این خبر از هم‌وطنان خواست: سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با دریافت پیامک بانکی، از انجام عملیات بانکی مد‌نظر اطمینان حاصل کنند.

او همچنین گفت: هم‌وطنان درخصوص خرید و فروش کالاها هوشیاری کامل را در زمان خرید نسبت به صحت و سقم کالا و در زمان فروش نسبت به واریز وجه مورد معامله داشته باشند و پس از بررسی حساب بانکی و اطمینان از پیامک واقعی از جعلی نسبت به تحویل کالا اقدام کنند و در قرار ملاقات حضوری نیز تمام جوانب امنیتی را در نظر بگیرند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار