کلاهبرداری ۵۰۰ میلیونی با اپلیکیشن رسید ساز جعلی درشیراز

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری فردی که از طریق اپلیکیشن رسید ساز جعلی اقدام به ۵۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

رسید ساز جعلی

به گزارش گروه حوادث اول فارس ، سرهنگ “حشمت سلیمانی”  در تشریح این خبر اظهار داشت: شخصی به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد پس از درج آگهی فروش یک دستگاه موبایل در یکی از سایت‌های واسطه گر، فردی با برقراری تماس خواهان دستگاه شد و به درب منزل مراجعه و با ارائه یک رسید بانکی در موبایلش نشان داد که پول به حساب من واریز کرده است و کالای مورد نظر را دریافت و پس از گذشت چند ساعت متوجه شدم که پولی به حسابم واریز نشده است.

وی ادامه داد: برابر اظهارات شاکی و برررسی‌های فنی به عمل آمده توسط کارشناسان، مشخص شد متهم از طریق اپلیکیشن رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری ۵۰۰ میلیون ریال از چند نفر دیگر نیز کرده است.

رئیس پلیس فتا استان تصریح کرد: کارشناسان با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی موفق شدند متهم را شناسایی و وی را در مخفیگاهش در یکی از محله‌های شیراز دستگیر کنند.

سرهنگ “سلیمانی” با بیان اینکه فرد دستگیر شده در برابر ادله و مستندات پلیس به کلاهبرداری ۵۰۰ میلیون ریال از طریق رسیدساز جعلی از ۸ شهروند اقرار کرد، گفت: متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: شهروندان می‌بایست سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با واریز یا برداشت از حساب آنان، با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی اطمینان حاصل کنند.

سرهنگ “سلیمانی” از عموم مردم خواست تا هشدار های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) یا با شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۵ گزارش کنند

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار