چاپ کد خبر: 1373
5 آبان 1397

کمیاب شدن سیلندر گاز در بوشهر+تصاویر

با رسیدن به فصل سرما، مصرف سیلندر گاز مایع در استان بوشهر افزایش می یابد، خصوصا برای منازل و واحدهای تجاری که به شبکه گاز متصل نشده و علاوه بر پخت وپز، برای گرمایش نیز نیازمند این سیلندرها می باشند.به گزارش اول فارس به نقل از پایگاه خبری  «خلیج فارس»؛ اما طی روزهای اخیر، شهروندان از تعطیلی هماهنگ عاملین توزیع سیلندرهای گاز مایع در استان بوشهر خبر می دهند، اقدامی که برخلاف هفته های گذشته ارتباطی به اعتصاب کامیون داران و تاخیر در انتقال سیلندرهای پر به بوشهر ندارد، بلکه ماجرا به درخواست افزایش قیمت مربوط می شود.

9432aa76cdc7 c1d9 452f ad0c a34e871f4655

بررسی ها نشان می دهد: عاملین توزیع معتقدند اخیرا شرکت های گاز پرکنی هزینه خدمات خود را گران کرده و این موضوع باعث شده ادامه فعالیت با قیمت های قبلی سود ده نباشد، از این رو انباری و مغازه خود را بسته اند.

خودداری عاملین توزیع از عرضه گاز مابع به شهروندان، مردم را برای تامین سوخت جهت پخت و پز و استفاده از بخاری هایی که با سیلندر فعال می شود دچار مشکل کرده است.

گویا اواسط هفته گذشته قیمت تعویض هر سیلندر گاز مایع ناگهان ۱۰۰۰ تومان افزایش یافت، طوری که از ۷ به ۸ هزارتومان رسید.

موضوعی که اعتراضات مردمی را در پی داشت، چرا که در سالیان گذشته افزایش قیمت حداکثر بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ تومان صورت می گرفت.

متعاقب این موضوع، سازمان صنعت و تجارت هرگونه افزایش قیمت سیلندر گاز را غیرقانونی اعلام کرد و عاملین توزیع نیز طی روزهای اخیر دست به تعطیلی زده تا زمینه گرانی را فراهم کنند.

یکی از شهروندان با ارسال پیامی در این خصوص می گوید: «امروز چندین جا برای سیلندر گاز مایع رفتم؛ ولی مغازه ها نداشتن و برخی هم تعطیل بودن. وقتی علت رو پرسیدم، گفتن شرکت های گازپرکنی قیمت را ۳ تا ۴ هزار تومان افزایش داده و به همین دلیل سیلندر پر خریداری نمی کنیم تا ارزون بشه. واقعا در استانی مثل بوشهر که معدن نفت و گاز است، مشاهده چنین وضعی دردناکه. احتمالا بعد از این باید به فکر هیزم باشیم!»

شهروند دیگری هم در پیامی اعلام کرد: «در سکوت مسئولین، قیمت سیلندر گاز مایع از ۷ هزار تومان به ۸ هزارتومان رسید، درحالی که سنوات قبل بین ۲۰۰ تا حداکثر ۵۰۰ تومان گران می شد. لطفا این گرانی را پیگیری کنید.»

اگر عاملین فعالین نکنند، شرکت ها اقدام به توزیع خواهند کرد

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تایید کرد که تعطیلی عاملین توزیع گاز مایع در بوشهر طی روزهای اخیر ناشی از مخالفت با تغییر قیمت بوده است.

رضا جمالی در گفتگو با «خلیج فارس» افزود: قیمت تعویض سیلندر گاز مایع توسط عاملین همان ۶۹۰۰ تومان قبل می باشد و نرخ ۸ هزارتومانی که در برخی مراکز طی هفته گذشته اخذ شده گرانفروشی محسوب می شود.

وی درباره اینکه جهت تامین گاز مایع مورد نیاز مردم چه اقدامی در دست انجام است، تصریح کرد: بازرسی ها را تقویت کرده و اگر عاملی با وجود داشتن سیلندر پر اقدام به فعالیت نکند، تحت عنوان اخلال در بازار برای وی پرونده تشکیل می شود، اگر هم با قیمت بالاتر از نرخ مصوب ارائه خدمت کند، به عنوان گرانفروشی تحت پیگیری قرار خواهیم داد.

جمالی افزود: اگر این وضعیت ادامه یابد و عاملین حاضر به تحویل گاز مایع جهت عرضه به مردم نباشند، با شرکت های گاز پرکنی استان هماهنگی شده تا با خودروهایی که دارند، بدون واسطه در محلات به عرضه سیلندر اقدام کنند، خصوصا در محلات و نقاطی که عاملین اقدام به تحویل سیلندر نمی کنند تا مردم دچار کمبود نشوند.

معاون سازمان صنعت و تجارت استان تصریح کرد: تاکنون تصمیمی برای تغییر نرخ گاز مایع گرفته نشده و امیدواریم عاملین نیز فعالیت خود را از سر بگیرند تا در شرایط مناسب و همراه آرامش، امکان پیگیری تقاضای آنها فراهم شود.

تصاویری از تعطیلی عاملین توزیع گاز مایع بوشهر، طی روزهای چهارشنبه تا جمعه

گازفروشی صلح آباد

8256photo 2018 10 25 13 49 34

گازفروشی ریشهر

2151photo 2018 10 25 13 50 15

گازفروشی بهمنی

4048photo 2018 10 25 13 50 46

گازفروشی محله جفره

1113photo 2018 10 25 13 49 53

گازفروشی بلوار صدرا پشت گاراژ مینی بوس

7079photo 2018 10 25 13 51 42

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار