چاپ کد خبر: 68224
31 شهریور 1400

کوییک بخریم یا پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ؟

Peugeot 207 VS Saipa Quick

کوییک به دلایل مختلف در حال کسب محبوبیت و رقابت با خودروهایی همچون پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار خودرو ایران است و یکی از دلایل این محبوبیت، قیمت مناسب قطعات و لوازم یدکی آن در قیاس با پژو ۲۰۶ است که دیگر آن کیفیت گذشته را ندارد.

به گزارش اول فارس، بسیاری از علاقه مندان پژو ۲۰۶ اصولا قیاس این خودرو با کوییک را نمی‌پسندند و بر قیاس کنندگان خرده می گیرند چرا که معتقدند کلاس برند پژو قابل مقایسه با برندی همچون کوییک نیست اما واقعیت این است که تعداد پرشماری از خریداران خودرو در بازار کشورمان چنین قیاسی را انجام می دهند و در برخی موارد هم کفه ترازو به نفع کوییک سنگینی می‌کند.

روزنامه هفت صبح در گزارشی موضوع مقایسه بین کوییک و پژو ۲۰۶ تیپ ۲ را از نظر قطعات و هزینه های تعمیر سوژه قرار داده و نوشته است؛ کوییک نارنجی پوش ها با ۴ ستاره کیفیت اخیراً خیلی سروصدا در بازار به پا کرده است. بسیاری معتقدند این خودرو به مراتب از رقیب سنتی اش پژو ۲۰۶ تیپ ۲ بهتر است.

قیمت ارزان تر ؛ مزیت بزرگ کوئیک

در حالی که برای خرید ۲۰۶ تیپ ۲ مدل۱۴۰۰ باید ۲۴۰ میلیون تومان هزینه کنید، خرید کوییک اتومات پلاس که در حال حاضر فول ترین نسخه کوییک به شمار می رود، حدود ۲۳۰ میلیون تومان آب می خورد.

اگر به سگمنت خودروهای کراس علاقه دارید می توانید به سراغ کوییک آر ۱۷۰ میلیون تومانی بروید و خرید کوییک دنده ای نیز تقریبا در همان حدود برای تان هزینه دارد.

شتاب و کیفیت سواری

شتاب ثانویه و کیفیت سواری کوییک بهتر از پژو ۲۰۶ تیپ۲ است و آپشن های آن نیز بیشترند: دو عدد ایربگ، تهویه دیجیتالی، سنسور دنده عقب، شیشه های کناری برقی، رینگ آلومینیومی، آینه برقی، دماسنج، بلوتوث، تنظیم الکتریکی ارتفاع چراغ، صندلی های تاشوی عقب و… اما به جز این موارد کوییک در زمینه قطعات و لوازم یدکی نیز به صرفه تر از پژو ۲۰۶ تیپ ۲ عمل می کند.

جدای از آنکه قطعات کوییک معمولاً دیرتر نیاز به جایگزینی پیدا می کنند، قیمت آنها نیز در بازار پایین‌تر است. از لوازم مصرفی شروع می کنیم که حتی اگر بهترین راننده روی سیاره زمین هم باشید ناگزیر هستید به صورت ادواری آنها را تعویض کنید.

مقایسه قیمت شمع

در حالی که شمع کوییک ۱۶۰ هزار تومان در بازار قیمت گذاری می شود، برای خرید یک شمع باکیفیت پژو ۲۰۶ تیپ۲ باید ۲۰۰ هزار تومان هزینه کنید.

از آنجایی که بیشتر مشتریان کوییک و پژو ۲۰۶ کسانی هستند که از این خودرو برای تردد در شهر استفاده می کنند و ناگزیر به استفاده مداوم از ترمز هستند، لنت ترمز در این خودروها باید زودتر از زمان معمول آن که هر ۵۰ هزار کیلومتر است، تعویض شود. در حالی که لنت جلوی پژو ۲۰۶ حدود ۱۸۰ هزار تومان قیمت گذاری شده، بهترین نوع لنت جلوی کوییک با ۱۶۰ هزار تومان قابل خریداری است.

مقایسه تسمه تایم

در نهایت باید به تسمه تایم اشاره کرد که پژو۲۰۶ تیپ ۲ در پاره شدن آن ید طولایی دارد و هر بار راننده اش را به خریدی ۳۰۰ هزار تومانی مجبور می کند. در صورت نیاز به تعویض تسمه تایم کوییک این کار را می‌توانید با هزینه‌ای بین ۲۰۰ تا ۲۶۰ هزار تومان انجام دهید.

مقایسه ECU

از بخش هایی که گرانی قطعات ۲۰۶ تیپ ۲ در آن مشهود است، بخش برق است. ۲۰۶ از همان زمان اولین ورودش به بازار به خاطر مشکلات برقی اش بدنام بوده و هست. اگر قصد خرید ۲۰۶ تیپ ۲ را دارید بهتر است بدانید که به دلیل تنظیمات نادرست ECU مشکلاتی مثل خطای دریچه گاز و خطای کوئل در آن معمول است.

کوئل ۲۰۶ تیپ ۲ بین ۵۰۰ تا۹۰۰ هزار تومان خرج روی دست شما می گذارد و اگر بخواهید کلاً کامپیوتر ECUرا تعویض کنید باید هزینه ای بین ۲.۸ تا ۳.۷ میلیون تومان پرداخت کنیم تازه اگر در این قطعه را در بازار پیدا کنید! این در حالیست که کوئل کوییک بین ۱۶۰ تا ۲۲۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده و ECU  آن هم با ۳.۵ میلیون تومان قابل خریداری است.

جلو بندی

از آنجایی که هر دو خودرو هاچ بک هستند و معمولاً تحمل وزن بالایی ندارند، امکان بروز مشکل در بخش جلوبندی آنها بالاست. تعویض کل قطعات جلوبندی۲۰۶ ، جدای از اجرت آن، بین یک تا ۱.۶ میلیون هزینه برمی دارد که بیشتر به دلیل اجزای زیاد و پیچیدگی بالای آن است. ساختار جلوبندی کوییک ساده تر است و می توان در صورت بروز مشکل کل آن را با ۶۰۰ تا۸۵۰ هزار تومان تعویض کرد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

کوییک بخریم بهتره چهارشنبه , ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶

ببین من ۲۰۶ داشتم خیلی بدرد نخورده به نظر من کوییک هم کیفیت بالایی داره هم خرج کم هست من الان ۹ ماهه کوییک دارم خیلی عالییه

ناشناس چهارشنبه , ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱

من کوییک دارم به شدت استعلاک این خودرو بالا هست و سایپا از بی کیفیترین لوازم در این خودرو استفاده کرده قبل از ۱ سال صفحه کلاج خودرو تموم میشه لنتهای ماشین به شدت نا مرغوب هست شیشهای اون بی کیفیت و از همه بدتر و خطرناکتر اینکه نقاط کور این خودرو به قدری زیاد هستن که باور کردنی نیست بخاطر ستونهای پهن جلو موقع گردش به طرفین دید خیلی کمی داره بخاطر نقص در طراحی شیشه عقب خودرو نگاه کنید و با ۲۰۶ مقایسه کنید کاملا متوجه حرفم میشید

آخرین اخبار