چاپ کد خبر: 50800
25 فروردین 1400

گرداننده کانال تلگرامی صیغه و همسریابی در کهگیلویه و بویراحمد دستگیر شد

کانال صیغه

به گزارش اول فارس، رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی و دستگیری عامل گرداننده کانال تلگرامی همسریابی در شبکه اجتماعی تلگرام خبر داد و گفت: با افرادی که با راه اندازی این گونه کانال ها اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کنند، برخورد قانونی خواهد شد.

سرهنگ “روح الله شهبازی پور” در تشریح جزئیات این خبر افزود: در رصد شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر موبایل، کارشناسان این پلیس صفحاتی را در شبکه اجتماعی تلگرام شناسایی کردند که گرداننده آن با تبلیغاتی به عنوان همسریابی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد.
وی تصریح کرد: در ادامه روند رسیدگی به پرونده مشخص شد که گرداننده کانال مذکور برای انجام فعالیت خود اقدام به اخذ مبالغی از شهروندان می کرد که با انجام اقدامات فنی و تخصصی توسط کارشناسان این پلیس در سریع‌ترین زمان ممکن ادمین کانال که پسری جوان بود مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.
رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: متهم در بازجویی اولیه در ابتدا منکر ارتکاب به جرم انتسابی شد ولی در مواجه شدن با مدارک، مستندات و ادله دیجیتال جمع آوری شده، به جرم خود اعتراف کرد و انگیزه خود را کسب درآمد و منفعت مالی اعلام نمود، در نهایت مستندات تکمیل و پرونده به همراه متهم به مقامات ذی‌صلاح قانونی ارجاع شد.
شهبازی پور با توجه به تبلیغات و فعالیت غیرقانونی کانال‌های همسریابی و صیغه یابی در فضای مجازی که در اکثر مواقع باعث تحمیل خسارت های مالی، کلاهبرداری و اخاذی می شود، به شهروندان توصیه کرد: عضویت در این کانال ها علاوه بر کلاهبرداری های مالی احتمال بروز صدمات روحی و روانی را در پی دارد و لازم است شهروندان به هیچ عنوان فریب این گونه تبلیغات را نخورند.
بر اساس این گزارش، وی در پایان از شهروندان خواست: هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار