چاپ کد خبر: 1391
6 آبان 1397

گردهمایی بیش از ۱۷۰۰ کوهنورد استان فارسی در روز کوهنورد

گردهمایی بیش از ۱۷۰۰ کوهنورد استان فارسی در روز کوهنورد

شیراز – کوه نوردان و طبیعت دوستان فارسی در اولین جمعه آبان ماه سال جاری با حضور در ارتفاعات کوه چنار سروستان ، روز کوهنورد این استان را گرامی داشتند .به گزارش اول فارس به نقل از خبرگزاری مهر ، به نقل از روابط عمومی هیات کوه نوردی و صعود های ورزشی استان فارس ، حمیدرضا ایزدی رئیس این هیئت با حضور در ارتفاعات مهارلو و تبریک روز کوهنورد فارس گفت ، سی و هفتمین سالگرد بزرگداشت روز کوه نورد استان فارس که به مناسبت زنده نگه داشتن یاد و خاطره مرحوم مجید رضازاده ، از کوه نوردان فعال استان که در سال ۱۳۵۶   در برنامه غار ضحاک جان خود را از داده بود ، با حضور بیش از ۱۷۰۰ کوه نورد و طبیعت دوست فارسی در ارتفاعات کوه چنار برگزار شد.

وی تصریح کرد : چند سالی پس از رحلت مرحوم رضازاده در سال ۱۳۶۱ به همت آقای رسول عارف ( رئیس هیئت کوهنوردی وقت استان ) و دوستان آن مرحوم  اولین جمعه آبانماه هر سال بعنوان روز کوهنورد فارس، رسماً به کلیه گروه های کوهنوردی استان ابلاغ گردید.

رئیس هیات کوهنوردی استان فارس افزود : این حرکت نیکو و انسانی همه ساله به طور متوالی در یکی از ارتفاعات استان برگزار میگردد که امسال نیز این برنامه در ارتفاعات کوه چنار مهارلو با حضور پرشور باشگاه ها ،کوه نوردان استان و علاقه مندان به طبیعت برگزار گردید.

ایزدی ادامه داد: از یک ماه قبل با هماهنگی و برگزاری جلسات متعدد جهت اجرای هرچه بهتر این برنامه فرهنگی – ورزشی با مدیران هیئت  استان ، باشگاه های کوه نوردی فعال و همچنین هیئت شهرستان سروستان ، موفق شدیم این برنامه را در خور شان و منزلت کوه نوردان عزیز استان برگزار کنیم .

وی گفت : پذیرایی از شرکت کنندگان ، کوهپیمایی ، فرهنگ سازی کوهپیمایی و نگهداری از طبیعت و محیط زیست ، معرفی تاریخچه روز کوهنورد ، تقدیر از باشگاه های کوهنوردی استان و فعالین این عرصه و همچنین اهداء جوایز به شرکت کنندگان ، از دیگر برنامنه های روز کوه نورد استان فارس بود .

قابل ذکر است ۲ گروه عملیاتی از تیم جستجو و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شیراز پوشش امدادی  این برنامه را بر عهده داشتند .

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار