گزارش آماری وضعیت شیوع کووید ۱۹ در استان فارس/۲ تیر

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتلای ۱۰ هزار و ۱۹۷ بیمار مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون در استان خبر داد و گفت: استان فارس در وضعیت حاد به سر می برد.

وضعیت بیماری کرونا در استان فارس

به گزارش اول فارس، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز ۲ تیرماه در استودیو سلامت، درباره آخرین وضعیت تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان فارس اظهار کرد: ۱۰ هزار و ۱۹۷ مورد مبتلا به کروناویروس در استان فارس شناسایی شده و از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ تاکنون، بیش از ۱۳۲ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و دارای علامت تهیه شده است.

او اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۴ نفر در استان فارس به علت ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داده اند که با این موارد جدید، تاکنون مجموع موارد فوتی به ۱۳۸ نفر رسیده است.

همتی، همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان فارس را ۷ هزار و ۷۹۵ نفر اعلام کرد.

او اضافه کرد: هم اکنون ۳۹۵ بیمار مشکوک و دارای علامت کروناویروس در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های سطح استان فارس بستری هستند که از این تعداد، ۵۵ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برند.

همتی ادامه داد: با توجه به روند افزایش مبتلایان به کووید ۱۹ در استان فارس و تکمیل گنجایش بیمارستان حضرت علی اصغر (ع)، بیمارستان‌های شهید دکتر فقیهی با ۱۰۰ تخت، شهید دکتر چمران با ۵۰ تخت و چند بخش از بیمارستان شهید دکتر بهشتی برای پذیرش بیماران مبتلا به کروناویروس آماده شده است.

او بیان کرد: ویروس در جامعه به سرعت در حال انتقال است و بی توجهی به دستورات بهداشتی، سرعت انتقال آن را افزایش می‌دهد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله در روابط اجتماعی، پرهیز از تردد‌های غیرضروری و دوری از تجمعات، دورهمی‌های خانوادگی، مراسم عقد، عروسی و ترحیم تا اطلاع ثانوی، تنها راه پیشگیری از ابتلا به کروناویروس است.

به کانال اول فارس در واتساپ بپیوندید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار