چاپ کد خبر: 35694
3 مهر 1399

گزارش مشروح وضعیت هواشناسی مناطق مختلف کشور

به گزارش اول فارس،  محمد اصغری  با اعلام این خبر افزود: همچنین در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل به ویژه بخش‌های شمالی این استان در ساعات بعدازظهر باید منتظر رگبار و رعد و برق باشیم.
وی گفت: نوسان‌ دمایی در کل کشور به گونه‌ای است که در دو سه روز آینده روند افزایش دما اتفاق می‌افتد. فقط در نواحی شرقی کشور کاهش دما را شاهد خواهیم بود که باتوجه به جریانات شمالی این اتفاق خواهد افتاد.
آقای اصغری افزود: از روز یکشنبه از نظر دمایی با تغییر مواجه خواهیم شد و در خیلی از مناطق هوا سرد خواهد شد کما اینکه هم اکنون در برخی از شهر‌های استان‌ها با کاهش دما و سردشدن هوا مواجه هستیم.

وی گفت: این تغییر دمایی در دامنه‌های زاگرس و شمال شرق کشور محسوس‌تر خواهد بود و از روز یکشنبه در سواحل دریای خزر نیز با بارش‌های شدیدی مواجه خواهیم شد به ویژه در شرق سواحل دریای خزر مانند مازندران، گلستان که برای این مناطق هشدار نارنجی صادر خواهیم کرد.
کارشناس سازمان هواشناسی افزود: وزش باد اصلی‌ترین پدیده در کل کشور است، اما در منطقه شرق کشور وزش باد توام با گرد و خاک خواهد بود و در مناطقی مانند هرمزگان، کرمان، ایلام، کرمانشاه، جنوب سمنان، اصفهان، مرکزی، قم و جنوب تهران وزش باد خواهیم داشت

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار