چاپ کد خبر: 61954
2 مرداد 1400

گزینه مناسب برای استانداری فارس کیست؟

استوار میمندی خبر تازه

این روزها نام های مختلفی به عنوان گزینه های استانداری فارس مطرح می شود و در سکوت و انتظار بدنه مردمی نیروهای انقلابی و حزب اللهی عده ای به دنبال لابی و رایزنی جهت معرفی گزینه مطلوب خود هستند. صرف نظر از اینکه طرح نام برخی از این اشخاص ممکن است فقط به جهت مطرح شدن آنها باشد و معلوم نیست چه نسبتی بین آنها و شعارهای جناب آقای رئیسی وجود دارد.

 حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، در یادداشتی در خصوص شاخصه های انتخاب استاندار اینگونه آورده است؛ دغدغه انتخاب استاندار جدید فارس دغدغه ای جدی برای جوانان و نخبگان انقلابی است که مطالبه دقت در این انتخاب لازم است تبدیل به مطالبه عمومی شود تا خدای نکرده امید تحول و جهش این استان، تبدیل به ناامیدی دلسوزان نشود.

به نظر نگارنده پیش از آنکه مصادیق استانداری فارس بدون هر گونه منطق و عقلانیت انقلابی و صرفا بر اساس سلیقه های افراد مورد پیشنهاد قرار بگیرند حتما لازم است نظام شاخصه های استاندار مطلوب و متناسب با فارس و اولویت های آن تنظیم شود تا گرفتار طرفداری های منفعت طلبانه، حزب گرایانه و رودربایستی های دست و پاگیر نشویم، همانطور که در انتخاب شهردار شیراز نیز ابتدا باید بر اساس اقتضائات سومین حرم اهل بیت علیهم السلام در ایران نظام شاخصه های شهردار مطلوب مشخص و سپس آن گزینه ها بر افراد مختلف تطبیق شود و بهترین گزینه انتخاب گردد.

استاندار به عنوان پیشانی دولت و پیشران حرکت دستگاه های اجرایی در هر استان مسئولیت بسیار مهمی دارد مخصوصا در استان ژئوپلیتیک و پهناوری مثل فارس که متاسفانه در برخی مقاطع جایگاه استانداری در آن گویی بسان سکوی پرتابی بوده تا دیگرانی بیایند و آوازه ای پیدا کنند و بعد هم به دنبال سرنوشت خود بروند.

برخی از شاخصه های مطلوب استانداری فارس که باید به آن توجه شود به قرار زیر است:

۱- مومن، پاکدست و برخوردار از روحیه جهادی

۲- برخوردار از کارنامه مدیریتی موفق در گذشته

۳- آشنا با مناسبات، ظرفیت ها و چالش های استان

۴- دارای برنامه، تیم قوی و کارآمد برای حل مسائل و مشکلات استان

۵- قدرت تعامل و برخوردار از مناسبات لازم برای ارتباط با مردم و نهادهای مختلف حاکمیتی

۶- اعتقاد به خرد جمعی و عقلانیت در کارها و پرهیز از استبداد رای و بهره گیری از نظرات دلسوزان و بزرگان استان

۷- مقبولیت بین اکثر قریب به اتفاق نیروهای انقلاب و دور بودن از حاشیه های غیر ضروری

۸- آشنا با مبانی عمیق انقلاب اسلامی منطبق با بیانیه گام دوم انقلاب توأم با نگاه فرهنگی به عرصه مدیریتی

۹- دارای اراده قوی بر خدمت رسانی به مردم و حرکت در مسیر ارزش های اسلامی و انقلابی دارای روحیه مردمی و به دور از تجملات و تشریفات زائد و ساده زیست

۱۰- دارای ظرفیت ملی با توانمندی های کلان مدیریتی

جوانان انقلابی استان فارس با تیزبینی و دقت فرآیند انتخاب استاندار فارس را رصد می کنند و در انتخاب نهایی شخصی با ویژگی های بالا همه توان خود را برای کمک به ایشان به کار خواهند گرفت که در غیر اینصورت کنشگران سیاسی استان در تحمیل فردی فاقد شرایط لازم باید پاسخگوی افکار جوانان انقلابی باشند.

وات 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس شنبه , ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸

استاندار باید بومی باشه و جوان و نه طرفدار هیچ قوم و قبیله ای اگر رییس جمهور برنامه داشته باشه شاید بتونه همچین ادمی رو پیدا بکنه وگرنه کسی که نماز سرموقع بخونه و با وضو بیاد سرکار و از اونور اختلاس بکنه بره کانادا همه جا پیدا میشه

آخرین اخبار