چاپ کد خبر: 64398
25 مرداد 1400

گلایه شدید مردم زاهد شهر فسا بدلیل قطع آب شرب

بی آبی

به گزارش اول فارس به نقل از تسنیم،قطعی برق و اعمال خاموشی‌ها ۲ تا چند ساعته دوباره به زندگی مردم بازگشته و برخلاف دفعات پیش که این خاموشی‌ها با اعتراض و انتقاد همراه بود، گویی این بار مردم این موضوع را پذیرفته‌اند و زندگی خود را با آن هماهنگ کردند. 

هر چند در شب‌ها هنگام عبور از خیابان‌هایی که مشمول اعمال خاموشی شدند صدای موتوربرق‌ها به گوش می‌رسد و کاسبان از این طریق به کسب و کار و فعالیت اقتصادی خود مشغول هستند اما در این میان اگر قطعی برق با بی‌آبی همراه باشد، سختی مضاعف است، موضوعی که برای اهالی زاهدشهر فسا در روزهای اخیر رخ داده و سبب شده که زندگی بر آنها سخت‌تر شود. 

یکی از اهالی این شهر با ارسال پیام و ارتباط تلفنی ضمن شرح موضوع خواستار رسیدگی مسئولان به این موضوع شد. این شهروند زاهدشهری چنین نوشته است: « آب در زاهدشهر هر روز قطع می‌شود تا پیش از این فقط شب‌ها به مدت چند ساعت آب داشتیم یا اینکه هر روز تا ساعت ۱۱ صبح امکان استفاده از آب بود اما چند روزی است که آب به صورت کامل قطع شده است. 

در کل شبانه‌روز ما شاید روزی دو ساعت یا سه ساعت آب داشته باشیم که با این شرایط کرونایی مردم به آب بیشتر از هر زمان دیگری نیاز دارند. بعضی خانه‌ها که پمپ دارند فقط آب دارند اما آنهایی که پمپ آب ندارند باید چه کار کنند؟». 

تماس خبرنگار تسنیم با فرماندار شهرستان فسا متاسفانه پس از تماس‌های مکرر بی‌پاسخ ماند اما بابک نیکزاد، رئیس اداره آبفای فسا در گفت‌وگو با تسنیم علت این امر را قطعی برق می‌داند و معتقد است که هر چند شهرستان فسا نیز مانند دیگر نقاط استان متاثر از کم آبی است اما دلیل اصلی نبود آب قطعی برق است. 

به گفته وی قطعی آب به آن شکل که در کل روز آب قطع باشد، در شهرستان فسا یا زاهدشهر تاکنون گزارش نشده اما افت فشار یا قطعی چند ساعته وجود داشته که دلیل آن هم اعمال خاموشی بر روی چاه‌های تامین آب است که سبب شده امکان وارد کردن آب به مدار وجود نداشته باشد. 

آنگونه که نیکزاد می‌گوید: با اوج مصرف برق تاسیسات چاه‌های آب نیز دچار مشکل شده و به دلیل طولانی بودن خط انتقال حتی زمانی که برق وصل می‌شود نیز آب با کندی و تاخیر به مخزن برسد و تا زمانی که آب مخزن آماده وارد شدن در لوله و مدار شود ممکن است چند ساعتی طول بکشد. 

با این حال رئیس اداره آبفای شهرستان فسا بر این نکته تاکید دارد که در صورتی که شهروندان زاهدشهری مشکلی غیر از این داشته باشند می‌توانند به اداره آبفا مراجعه کنند تا مشکل بررسی و حل شود. 

این موضوع در حالی است که تنش و بحران آبی در شهرها و روستاهای استان فارس امری غیرقابل انکار است به گونه ای که روز گذشته نیز علی بوستانی، مدیرعامل آبفای استان فارس از بحرانی شدن وضعیت آبی ۱۵ شهر خبر داده بود. 

در این خبر از سوی بوستانی چنین اعلام شده که در بسیاری از روستاها و شهرهای استان فارس وضعیت آب آشامیدنی در وضعیت زرد و یا بحران قرار گرفته به طوری که حدود ۱۵ شهر فارس با بحران رو به رو شده است.به گفته وی هر چند با تمهیدات انجام شده نیمی از این شهرها از وضعیت بحران خارج شدند اما همچنان با تنش و کمبود آب روبه‌رو هستند.

در این روزهای گرم تابستانی قطعی برق و کمبود آب مزید بر علت شده تا گرما بیش از پیش مردم را در تنگنا قرار دهد و لازم است که در این باره تدابیر جدی‌تری اندیشیده شود. 

بر اساس این گزارش، زاهدشهر یکی از شهرهای استان فارس و مرکز شیبکوه از توابع شهرستان فسا است.فاصله این شهر با مرکز شهرستان ۲۵ کیلومتر و با شیراز ۱۷۰ کیلومتر می‌باشد این شهر مسیر ارتباطی فسا به جهرم می‌باشد.

وات 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار