چاپ کد خبر: 75072
26 بهمن 1400

گلکسی S22 اولترا بخریم یا آیفون ۱۳ پرو مکس؟

   Samsung Galaxy S22 Ultra vs Apple iPhone 13 Pro Max front on

اپل و سامسونگ اکنون بیش از ۸۰ درصد از سهم بازار گوشی‌های هوشمند ایالات متحده را در اختیار دارند و همین موضوع باعث می‌شود تا این دو شرکت، همیشه با هم در رقابت باشند. طرفدارانشان نیز بر این رقابت دامن می‌زنند.

به گزارش کاماپرس، به تازگی جدیدترین پرچمدار سامسونگ رونمایی شده است و حالا همه چشم‌انتظارند تا ببینند چگونه در مقابل پرچمدار اپل یعنی آیفون ۱۳ پرومکس می‌ایستد. از این رو در ادامه، این دو گوشی بر اساس اطلاعات موجود مقایسه خواهند شد؛

طراحی آیفون ۱۳ پرومکس بهتر است یا گلکسی S22 اولترا؟

به گزارش اول فارس از آنجا که امسال، سامسونگ تصمیم گرفت گلکسی S22 اولترا را شبیه به سری گلکسی نوت طراحی کند و گوشه‌های تخت‌تری برای آن تدارک دید، شباهت‌هایی میان این گوشی و پرچمدار اپل یافت می‌شود. البته با نگاه به پشت گوشی درمی‌یابیم که این شباهت چندان هم مثال‌زدنی نیست؛ چراکه سامسونگ هیچ ماژولی را روی پنل پشتی تعبیه نکرده است اما اپل یک ماژول مربعی شکل را در گوشه‌ی سمت چپ، بالای پنل پشتی قرار داده و سه دوربین را به علاوه‌ی یک سنسور LiDAR درون آن تعبیه کرده است.

samsung galaxy s22 ultra vs iphone 13 pro max

برگ برنده سامسونگ؛ وزن کم باوجود نمایشگر بزرگ

گلکسی اس ۲۲ اولترا یک گوشی ۶.۸  اینچی است که هم طول و هم عرض بیشتری نسبت به آیفون ۱۳ پرومکس دارد. باتری آن هم بزرگ‌تر از باتری به کار رفته در آیفون است، با این حال وزن آن را روی ۲۲۷ گرم ایستاده است. اما نماینده‌ی اپل ۲۴۰ گرم است. جالب اینجاست پرچم‌دار سامسونگ حدودا ۱ میلی‌متر ضخیم‌تر هم هست!

همچنین، اگرچه آیفون ۱۳ پرو مکس در بین آیفون‌های دیگر بیشترین میزان نسبت صفحه به بدنه را دارد چرا که ناچ آن کوچک‌تر شده اما گلکسی S22 اولترا به لطف کاهش حواشی و همچنین اندازه‌ بسیار کوچک دوربین سلفی درون حفره، فضای بیشتری را برای کار با نمایشگر در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

samsung galaxy s22 ultra vs iphone 13 pro max 2

در خصوص کیفیت نمایشگر، تاکنون به گزارش دیسپلی میت، آیفون ۱۳ پرومکس در صدر قرار داشت در حالی که میزان روشنایی بیشینه‌ی آن به ۱۲۰۰ نیت می‌رسد. از آن طرف پنل LTPO OLED به‌کار رفته در گلکسی S22 اولترا بسیار جدید است و بیشینه‌ی روشنایی هم در آن به ۱۷۵۰ نیت می‌رسد که فوق‌العاده است.

البته این میزان روشنایی فقط در میزان وضوح ۱۴۴۰P و هنگام تماشای محتوای HDR و سطح بالایی از روشنایی صفحه قابل دستیابی است. همین شرایط برای آیفون ۱۳ پرو مکس هم باید وجود داشته باشد تا این گوشی بتواند به بیشینه‌ی روشنایی ۱۲۰۰ نیت برسد.

رفرش‌ریت کدام گوشی؟

در آیفون ۱۳ پرو مکس جهت صرفه‌جویی در انرژی، متناسب با نوع محتوایی که مشاهده می‌شود، میزان رفرش‌ریت از ۱۲۰ تا ۱۰ هرتز تغییر می‌کند. اما فناوری جدید سامسونگ، این امکان را می‌دهد که رفرش‌ریت از ۱ تا ۱۲۰ هرتز جابه‌جا شود تا در مصرف انرژی بیش از آنچه در گلکسی S21 اولترا بود، صرفه‌جویی شود. البته نماینده‌ی اپل اندکی در این زمینه هوشمندتر عمل می‌کند و درست در لحظه‌ای لمس نمایشگر، رفرش‌ریت آن به ۱۲۰ هرتز می‌رسد. بنابراین به نظر می‌رسد با تمام پیشرفت‌هایی که S22 اولترا داشته، باز هم آیفون ۱۳ پرو مکس عملکرد بهتری در ذخیره‌ی انرژی داشته باشد.

samsung galaxy s22 ultra vs iphone 13 pro max

دوربین نماینده سامسونگ بهتر است یا نماینده اپل؟

از لحاظ کیفیت دوربین هنوز باید منتظر بررسی‌ها باشیم چرا که وقتی گوشی رسما بررسی تخصصی نشود نمی‌توانیم تنها با مشخصات روی کاغذ عملکرد آن را در دنیای واقعی هم قضاوت کنیم. چیزی که از بابت آن مطمئن هستیم، پیشرفت دوربین اصلی گلکسی S22 اولترا به نسبت S21 اولترا است که این‌بار هم لرزشگیر بهتر و هم پردازش نرم‌افزاری حرفه‌ای‌تری دارد. در نتیجه در نور شب تصاویر بهتری ثبت می‌کند و لرزش‌های ناخواسته را هم بهتر خنثی می‌کند.

پردازش اپل از سامسونگ پیشی گرفت

از لحاظ قدرت پردازشی خالص، گلکسی S22 اولترا نباید در حد و اندازه‌های آیفون ۱۳ پرو مکس باشد چرا که پردازنده‌ی کوالکام در مقابل A15 حرفی برای گفتن ندارد. همین موضوع راجع به اگزینوس ۲۲۰۰ هم صدق می‌کند. این در حالی است که دو تراشه‌ی ساخته شده توسط سامسونگ ۴ نانومتری هستند اما A15 همچنان روی همان لیتوگرافی ۵ نانومتری باقی مانده است. البته قدرت گرافیکی تراشه‌ی کوالکام در حد و اندازه‌های همان A15 است ولی گفته می‌شود اگزینوس ۲۲۰۰ فعلا در مقابل این دو تراشه حرفی برای گفتن ندارد.

گلکسی S22 اولترا بخریم یا آیفون ۱۳ پرو مکس

از لحاظ نرم‌افزار هم هر دو گوشی به جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل‌های دو شرکت مجهز شده‌اند. سامسونگ اما برخلاف سال گذشته، امسال تصمیم گرفت پرچم‌دارهای خود را به مدت ۴ سال به سیستم‌عامل جدید به‌روزرسانی کند؛ در نتیجه مدت زمان آپدیت گوشی‌های این شرکت فقط یک سال کمتر از اپل است که محصولاتش را ۵ سال پشتیبانی می‌کند. البته پشتیبانی امنیتی سامسونگ از این گوشی‌ها ۵ ساله خواهد بود.

گام آخر؛ باتری

در خصوص باتری هم، مانند دوربین، تا از گوشی‌ها استفاده نشود نمی‌توان نظر قابل استنادی داد، با این وجود، ظرفیت باتری گلکسی اس ۲۲ اولترا ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت و ظرفیت باتری آیفون ۱۳ پرومکس ۴۳۵۲ میلی‌آمپر ساعت است؛ همچنین سامسونگ به سرعت شارژ ۴۵ واتی مجهز شده است در حالی که آیفون با سرعت ۲۰ واتی شارژ می‌شود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار