چاپ کد خبر: 50939
27 فروردین 1400

گمانه زنی‌هایی در باره تعویق برگزاری کنکور سراسری

باشگاه خبرنگاران جوان: با شیوع فوق العاده بالای کرونا در کشور و وضعیت قرمز موجود در کشور و علاوه بر این تعویق سه باره آزمون وکالت گمانه زنی‌ها برای تعویق کنکور سراسری که مقرر است در تیر ماه برگزار شود و کنکور کارشناسی ارشد که مقرر است در خرداد ماه برگزار شود، بالا گرفته است.

اما با توجه به اینکه شرایط کشور و همچنین وضعیت شیوع کرونا مشخص نیست و هنوز زمان زیادی «حدود دو ماه» تا برگزاری این آزمون‌های سراسری باقی مانده است، برای تصمیم گیری برای تعویق کنکور خیلی زود است.

سازمان سنجش نیز به اذعان مسئولان آن، نهاد مجری برگزاری آزمون‌ها است و صرفا برنامه زمانی برگزاری کنکور‌های مختلف را به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارسال می‌کند و در نهایت این ستاد کرونا است که تصمیم نهایی را به این سازمان اعلام و اجرایی می‌شود.

نکور e1618547029293

با توجه به تجربیات سال گذشته یعنی تعویق چند باره آزمون‌های سراسری با توجه به شیوع کرونا، داوطلبان نباید نگران برگزاری آزمون در شرایط حاد شیوع ویروس در کشور باشند چرا که ستاد ملی مقابله با کرونا در صورت وجود این شرایط این آزمون را به تعویق خواهند انداخت.

گفتنی است، زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش نیز در این باره گفته است: وقتی ستاد ملی مبارزه با کرونا مجوز می‌دهد که این آزمون برگزار شود، سازمان نمی‌تواند آزمون را برگزار نکند، بلکه باید تمام اقدامات را برای برگزاری این آزمون انجام دهد.

او ادامه داد: تنها نهادی که می‌تواند در خصوص برگزار شدن یا نشدن آزمون‌های مختلف یا انجام هر فعالیت دیگری توسط سازمان سنجش یا سایر نهاد‌های دولتی و خصوصی تصمیم گیری کند، ستاد ملی مبارزه با کروناست و سازمان‌های مجری از جمله سازمان سنجش نمی‌توانند با نظرات این مرجع مخالفت کنند. سازمان سنجش فعلا موظف است که آزمون کارشناسی ارشد را در هفته اول خرداد برگزار کند، چراکه تا این لحظه تصمیمی برای لغو این آزمون اتخاذ نشده است و البته هنوز نمی‌توان پیش‌بینی کرد که وضعیت شیوع کرونا در آن تاریخ به چه صورت خواهد بود.

سخنگوی سازمان سنجش همچنین اضافه کرده است: تا این لحظه قرار است که آزمون‌های سراسری سال ۱۴۰۰ در فاصله زمانی ۹ تا ۱۲ تیر برگزار شود، اما متاسفانه وضعیت همه گیری کرونا حتی برای یک هفته بعد نیز قابل پیش بینی نیست و امکان دارد تاریخ برگزاری این آزمون‌ها هم تغییر کند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار