چاپ کد خبر: 34342
31 مرداد 1399

یکی از «۲۳ نفر» درگذشت

یکی از «23 نفر» از دنیا رفت

به گزارش اول فارس، محمد صالحی جانباز ۵۰ درصد جنگ تحمیلی و یکی از آزادگان «آن بیست و سه  نفر» به همرزمان شهیدش پیوست.

مرحوم محمد صالحی متولد ۱۳۴۸ شهربابک، در ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ و در سن ۱۶ سالگی در عملیات بیت المقدس به اسارت رژیم بعثی عراق درآمد که با وجود سن پایین در مقابل سختی ها و مشکلات ایستاده و بعد از تحمل ۸ سال و چهار ماه اسارت سرانجام دو سال بعد از پذیرش قطع نامه به میهن بازگشت.

آزاده و جانباز محمد صالحی یکی از آن بیست و سه نفر آزاده حماسه ساز مشهور استکه در طول مدت هشت سال و سه ماه اسارت خود همیشه در صف اول مبارزه و استقامت در برابر تبلیغات مسموم حزب بعث بود و بارها مورد شکنجه قرار گرفت.

او در آخرین سال های عمر پربرکتش معاون و مشاور حقوقی اداره کل آموزش و پرورش کرمان و وکیل پایه یک دادگستری بود. از این قهرمان دو فرزند یک پسر و یک دختر به یادگار مانده که هر دو در در مقطع پزشکی تحصیل می کنند.

این آزاده صبور پس از تحمل ۴ سال بیماری روز گذشته ۳۰ مرداد ۹۹  جان به جان آفرین تسلیم کرد.

حبیب احمد زاده از هنرمندان و فیلمسازان کشورمان مطلبی را در رسای درگذشت این آزاده دفاع مقدس به نگارش درآورده است. متن احمدزاده این شرح است:

«ما برای آنکه ایران گوهری تابان شود
خون دلها خورده ایم خون دلها خورده ایم
ما برای آنکه ایران خانه خوبان شود
رنج دوران برده ایم رنج دوران برده ایم

محمد صالحی رخت بر بست و برفت یکی  از همان جمع بچه های کوچولوی معروف به بیست و سه نفر   که در اسارت (و بدون انکه حتی ثبت نام صلیب سرخ شده باشند) حال صدام را با عدم قبول ازادی نمایششان  برای برگشت خوار و ذلیلانه  به ایران در جهان  گرفتند، یکی از همان بچه ها که پس از قبول هشت سال اسارت اضافه جمله جالبی را با افتخار همیشه می گفت: «من همیشه بخودم  مغرورانه میگم  که چه کسی در دنیا بجز بچه های ما میتونه ادعای ازادی بکنه  که از پای هواپیمای اماده به پروازبرای برگشت به وطن با اصرار خودش برگردده و ده سال شکنجه و آزار در اسارت دشمن را فقط بدین دلیل داوطلبانه  تحمل کنه تا حربه تبلیغاتی امثال صدام و دشمن بر علیه کشورش نشه …»

غم بزرگ از دست دادن این قهرمان عزیز محمدجان صالحی را به خانواده اش و به آن بیست و یک نفر و ملاصالح قاری دلبند و بازهم  نه فقط به آنان  بلکه بالاتر  به تمام مردمان هوشیار میهنم  که قدر قهرمانانشان را بی توجه به ملاحظات حقیر جناحی و سیاسی می دانند  تسلیت عرض می کنم.
این هم لینک مستندشان تا بدانید چه قسمتی از تاریخ واقعی کشورمان را از دست داده ایم.
ببینیم تا بدانیم که آـنان چگونه در عمل سرودند که
ما برای جاودانه ماندن این عشق پاک
رنج دوران برده ایم رنج دوران برده ایم.»

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار