چاپ کد خبر: 68458
2 مهر 1400

یک اشتباه عجیب ویتامین D را بی اثر می‌کند

ویتامینD

هر چند این روزها مصرف مکمل ها غذایی مفید، تأثیر فراوانی را بر سلامت انسان اثرمستقیم دارد، اما این تاثیر با اما و اگر‌هایی همراه است.

به گزارش اول فارس به نقل از پایگاه آمریکایی «Eat This, Not That»، شاید بر کسی اهمیت فراوان مصرف ویتامین D پنهان نباشد؛ اما رازی در این خصوص وجود دارد تا بتوانید از این مکمل قدرتمند به درستی بهره‌مند شوید.

استفاده از مولتی ویتامین یا تعداد انگشت شماری از مکمل‌ها به شکل روزانه، به مانند یک پیروزی در حفظ و مراقبت از خود به نظر می‌رسد. این مسأله خصوصا زمانی که شما ویتامین D را به عنوان یک نوع رژیم غذایی به حساب آورید، درست‌تر به نظر خواهد رسید.

با این حال، یک متخصص تغذیه آمریکایی می‌گوید در صورتی که شما مکمل ویتامین D را با گروه مهمی از غذا‌ها ترکیب نکنید، به احتمال زیاد قادر نخواهید بود تا بدن خود را برای جذب خواص گسترده این ویتامین فعال کنید.

این در حالی است که طبق اعلام مایو کلینیک – از معتبرترین مراکز و دانشگاه‌های علوم پزشکی جهان- افراد بین یک تا ۷۰ سال باید روزانه ۶۰۰ یکای بین المللی (IU) ویتامین D مصرف کنند. پس از سن ۷۰ سالگی، این مقدار باید به ۸۰۰ (IU) افزایش یابد.

اگر شما از کسپول ویتامین D برای رسیدن به میزان مصرف مورد نیاز خود بهره می‌برید، این عاقلانه است؛ اما علم می‌گوید شما باید این کپسول را با چیز دیگری مصرف کنید.

همانطوری که پایگاه «MindBodyGreen» می‌نویسد، ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است. این بدان معناست که بر خلاف دیگر ویتامین ها، این  ویتامین  در صورت همراه شدن با آب، در آن حل نمی‌شود. در عوض، باید با چربی جفت شود تا به درستی در بدن توزیع و جذب شود.

به گفته این کارشناس تغذیه، یک کلید مهم در این زمینه، آن است که چربی که در کنار ویتامین D مصرف می‌کنید، باید چربی مفید باشد. او از روغن زیتون، آووکادو و کتان به عنوان نمونه‌هایی از چربی‌های سالم نام می‌برد.

Fitness olive oil روغن گیاهی سالم

اما چه میزان چربی لازم است؟

یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ نشان داد که غذا‌های حاوی حدود ۱۰ گرم چربی ممکن است جذب ایده آل ویتامین D را پشتیبانی کنند. پس چند برش ماهی قزل آلا دودی یا یک مشت کوچک آجیل یا یک قاشق غذاخوری کره آجیل طبیعی که در اسموتی صبح شما مخلوط شده باشد، می‌تواند مفید به نظر برسد.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار