چاپ کد خبر: 54627
31 اردیبهشت 1400

یک جنجال جدید در پرونده قتل خرمدین‌ها

بابک خرمدین

به گزارش اول فارس به نقل از جوان آنلاین ، پرونده جنجالی بابک خرمدین که با تحقیق از افراد مطلع وارد مرحله‌ای تازه شده‌است. اظهار نظر جنجالی لیلا اوتادی، بازیگر سینما و تلویزیون و یکی از دوستان آرزو از مقتولان پرونده درباره رفتار غیراخلاقی عامل جنایت در دادسرای امور جنایی پایتخت در حال بررسی است.
به گزارش جوان، در حالی که چند روزی است از پرونده خونین بابک‌خرمدین، کارگردان سینما به دست پدر و مادرش می‌گذرد و از سوی دیگر عاملان قتل نیز علاوه بر قتل بابک به قتل داماد و دخترشان به نام فرامرز و آرزو در سال‌۹۰ و ۹۷ اعتراف کرده‌اند، فضای مجازی پر شده است از اظهار نظرهای جنجالی علیه متهمان پرونده که حکایت از آن دارد بر خلاف اینکه پدر بابک برای توجیه قتل‌های زنجیر‌ه‌ای اعضای خانواده‌اش مدعی شده مقتولان را به خاطر مشکل اخلاقی به قتل رسانده‌است، خود مشکل اخلاقی داشته و برای سرپوش گذاشتن روی جرائم ارتکابی‌اش دست به قتل زده است.

پدر ومادر بابک خرمدین
همان ابتدای اقرار به قتل والدین بابک، زمزمه‌هایی به گوش رسید که اکبر خرمدین، دخترش آرزو را در سن کودکی آزار داده‌است و پس از آن بود که ویدئویی از یک زن جوان که مدعی است دوست آرزو می‌باشد در فضای مجازی منتشر شد که می‌گوید آرزو به او گفته که پدرش در سن هشت و ۹‌سالگی او را مورد اذیت و آزار قرار داده است. همچنین لیلا اوتادی، بازیگر سینما نیز در صفحه اینستاگرامش نوشت: «پدر بابک با همکاری مادرش به دختری تجاوز کرده و خبرها حاکی است دعوای شب قبل از مرگ بابک نیز بر سر تعرض پدر به یکی از دانشجویان دختر مراجعه کننده به خانه آنها بوده و جالب است که پدراو دم از فساد اخلاقی بچه‌هایش می‌زند.»
البته به گفته یک منبع آگاه خانم بازیگر و زن جوانی که مدعی است دوست آرزو (مقتول‌) ‌می‌باشد و گفته‌است آرزو در سن کودکی مورد آزار قرار گرفته هیچ مدرک معتبر و مستدلی در رابطه با ادعاهایشان ارائه نکرده‌اند و حرف‌های آنها در حد اظهار نظرهای شخصی است و تا کنون به دادسرا نیامده‌اند و صحت و سقم این صحبت‌ها تأیید نشده است.
این منبع آگاه می‌گوید: اگر کسی اطلاعاتی درباره متهم و مقتول دارد باید قبل از اینکه در فضای مجازی منتشر کنند به دادسرا مراجعه کنند و به عنوان مطلع اظهارات آنها در پرونده ثبت شود تا مورد بررسی فنی قرار گیرد و صحت و سقم آن مشخص شود تا آبروی خانواده وی حفظ شود. این در صورتی است که تا الان کسی در رابطه با این اظهاراتی که در فضای مجازی دست به دست می‌شود به دادسرا مراجعه نکرده‌است و چنانچه هم افرادی به دادسرا مراجعه کنند و اطلاعاتی در اختیار مقام قضایی قرار دهند به صورت محرمانه می‌ماند و باعث می‌شود پرونده زودتر به نتیجه برسد و نکات ابهام آن روشن شود. همچنین به غیر از این اظهار نظرها یک سری تصاویر نیز در فضای مجازی منتشر شده که آنها نیز مورد تأیید مقام قضایی قرار نگرفته است.
براساس تحقیق خبرنگار ما، اظهاراتی که در فضای مجازی منتشر شده از سوی بازپرس جنایی مورد بررسی قرار می‌گیرد گرچه در تحقیقاتی که از سوی بازپرس شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران و کارآگاهان اداره‌دهم پلیس‌آگاهی صورت گرفته هیچ کدام از این اظهارات تا کنون ثابت نشده و تاکنون کسی در این رابطه به تیم تحقیق مراجعه نکرده است.

قتل بابک خرمدین
مقام قضایی براساس اختیاراتی که دارد و با توجه به محرمانه بودن رسیدگی به پرونده با افرادی که اقدام به اظهار نظرهای غیر‌دقیق و غیر‌مسئولانه و بدون سند در این خصوص کرده‌اند بی‌شک برخورد خواهد کرد. چون صحبت کردن و اظهار نظر در‌باره این پرونده با آبروی افراد سر و کار دارد و باید صحت و سقم این اظهارات تأیید شود. از سوی دیگر همزمان با جنجال‌های فضای مجازی درباره پرونده بابک خرمدین، برادر و خواهر وی نیز مورد تحقیق قرار گرفته‌اند که آنها هم مدعی شده‌اند از جنایت‌های ارتکابی از سوی والدینشان بی‌خبر بوده‌اند و بعد از قتل بابک از دو قتل دیگر اطلاع پیدا کرده‌اند. همچنین اعضای این خانواده در تحقیقات بعدی هم اظهار نظر‌های مجازی را رد کرده‌اند و گفته‌اند با این ادعاهای تازه پس از انتشار در فضای مجازی مواجه شده‌اند.
حرف‌های خواهر بابک
خواهر بابک که هنوز در شوک قتل برادرو خواهرش به سر می‌برد در تحقیقات گفت: من هرگز فکر نمی‌کردم پدر و مادرم دست به این قتل‌ها زده باشند‌. البته پدر و مادرم عصبی بودند، اما اینکه بخواهند خواهرم، شوهرش و برادرم را به قتل برسانند دور از ذهن بود و برای من غیر‌قابل باور است. از مادرم بارها شنیده بودم که بابک او را اذیت می‌کند و احترام سن بالای او را ندارد اما الان هنوز در شوک هستم که چگونه این حادثه‌ها رقم خورده است‌.
وی در واکنش به اظهار نظرهای مطرح شده در فضای مجازی گفت: متأسفانه افرادی بدون اطلاع اظهار نظرهایی در فضایی مجازی می‌کنند که با آبروی خانواده ما بازی می‌کنند و ادعاهایی را در رابطه با آزار و اذیت خواهرم مطرح می‌کنند که واقعیت ندارد و من ادعای آزار و اذیت آرزو از سوی پدرم را از خواهرم که به من از همه نزدیک‌تر بود نشنیده بودم و از این افراد می‌خواهم که با آبروی خانواده‌ها بازی نکنند.
وی ادامه داد: ما مشکل خانوادگی نداشتیم و چند سال قبل هم ‌ از سرنوشت خواهرم از پدرم سؤال کردم، او ادعا کرد که خواهرم به شیراز رفته و آنجا ازدواج کرده و بعد هم مدعی شد که او برای زندگی به ترکیه رفته است، اما من همچنان نگران خواهرم بودم تا اینکه چندماه قبل به اداره پلیس رفتم و گفتم از خواهرم بی‌خبر هستم و احتمال می‌دهم که در ترکیه بلایی سر او آمده باشد و هرگز فکر نمی‌کردم که پدر و مادرم او را به قتل رسانده باشند.
کاشت نهال
در حالی که پرونده جنجالی بابک خرمدین همچنان در دست بررسی است، ساکنان شهرک اکباتان در اقدامی نمادین با کمک شهرداری منطقه ۵ در محل کشف اعضای بدن بابک یک نهال درخت کاشتند. تحقیقات درباره این پرونده تا روشن شدن کامل زوایای پنهان حادثه ادامه دارد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس جمعه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲

دیگه آبرویی هم مگه مونده.برادر و خواهری هم مثل شما با بی توجهی و غفلت از غیبت خواهرشون ،مقصر هم هستن.احساسات و افکار عمومی جریحه دار شده.خواستار اجرای مجازات این دو هیولای خونخوار هستیم.

آخرین اخبار