چاپ کد خبر: 34590
8 شهریور 1399

یک خبر خوش برای جاماندگان سهام عدالت

محمدرضا پورابراهیمی

طرح ساماندهی سهام عدالت موسوم به جاماندگان در کمیسیون اقتصادی نهایی شد و در نخستین جلسات علنی مجلس بعد از تعطیلات در دستور کار بهارستان قرار می‌گیرد.

به گزارش  اول فارس ، محمدرضا پور ابراهیمی با اشاره به بررسی طرح جاماندگان از سهام عدالت در کمیسیون اقتصادی در راستای ورود مجلس یازدهم به سرفصل‌های مهم اقتصاد کشور افزود: این طرح پس از جلسات متعدد بررسی نهایی و برای بررسی در جلسه علنی مجلس به هیات رییسه خانه ملت تقدیم شده است.

وی ادامه داد: واگذاری سهام عدالت در سال‌های ۸۴ – ۸۵ در دستور کار دولت وقت قرار گرفت، گزارشی امروز ما در مجلس حاکی از آن است که؛ با اینکه قرار بود ۶ دهک کم درآمد جامعه جزو مشمولان سهام عدالت می‌شوند چنین نشده است.

پورابراهیمی گفت: یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی سهام عدالت دریافت نکرده اند.

نماینده مجلس افزود: همچنین حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر نیز در سال‌های ۸۴ – ۸۵ دعوتنامه سهام عدالت دریافت کرده‌اند، اما سهامی به نام آن‌ها واگذار نشده است که در این طرح جزو جاماندگان از سهام عدالت هستند؛ اولین اقدام ما تعیین تکلیف این مهم بوده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص منابع واگذاری سهام عدالت به جاماندگان نیز گفت: طبق محاسبه ما در کمیسیون اقتصادی با حضور نمایندگان دولت، حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از سرک مالکیت سهام دولت (درصد مالکیت جزئی سهام دولت) در شرکت‌های بورسی امکان واگذاری دارد.

وی خاطرنشان کرد: دولت از واگذاری بخشی از سهامی که قرار بود به یک میلیون نفر واگذار کند عدول کرده است و حتی برخی از شرکت‌های سودآور را نیز از مجموعه واگذاری های سهام عدالت خارج کرده که غیر قانونی است.

پورابراهیمی گفت: با وجود برخی اختلاف نظرها، دولت با کلیات این این طرح موافق است، اما نتیجه نهایی در جلسات آتی صحن مجلس مشخص خواهد شد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار