چاپ کد خبر: 44943
21 بهمن 1399

یک روز پرحادثه برای پلیس در استان فارس گذشت

استان فارس 2

به گزارش گروه حوادث اول فارس به نقل از  معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی استان فارس در ۲۴ ساعت گذشته رویدادها و حوادث ذیل در استان فارس رقم خورده است.

زیر بار گندله، مواد مخدر جاساز بود

فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۱۱۳ کیلو مواد مخدر از نوع حشیش و تریاک در شهرستان “نی‌ریز” خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی”  بیان کرد: در راستای تشدید اقدامات انتظامی و برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر، روز گذشته ماموران انتظامی “نی‌ریز” به همراه کارکنان یگان تکاوری حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک دستگاه کامیون حامل بار گندله مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۱۰۳ کیلو حشیش و ۱۰ کیلو تریاک (در مجموع ۱۱۳ کیلو) که به صورت بسیار حرفه‎ای در داخل بار جاسازی شده بود کشف شد، افزود: در این خصوص یک قاچاقچی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی فارس با بیان اینکه متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، گفت: نیروی انتظامی استان با جدیت مبارزه با سوداگران مرگ را در دستور کار خود قرار داده است و شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

۲۰ واحد صنفی متخلف در “ممسنی” پلمب شد

فرمانده انتظامی شهرستان “ممسنی” از اجرای طرح تشدید، کنترل و نظارت بر اصناف و پلمب ۲۰ واحد صنفی متخلف خبر داد.

سرهنگ “محمد‌نیکبخت ” در گفت‌وگو با خبرنگاران  افزود: مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این شهرستان با هدف ارتقا امنیت در جامعه صنفی و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و همچنین ارزیابی میزان پایبندی اصناف به قوانین و مقررات، طرح تشدید، کنترل و نظارت را اجرا کردند.

وی افزود: در این طرح مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی به صورت محسوس و نامحسوس از ۵۶ واحد صنفی بازدید و ۲۰ واحد را به علت عدم رعایت قوانین و مقررات و نداشتن پروانه کسب پلمپ کردند.

کشف خودرو ۳ ساعت پس از سرقت در “رستم”

فرمانده انتظامی شهرستان “رستم” از کشف یک دستگاه خودرو پراید سرقتی توسط ماموران انتظامی پاسگاه “کوپن” خبر داد.

سرهنگ “قربانعلی روستا” با اعلام این خبر بیان کرد: ماموران پاسگاه انتظامی “کوپن” حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به یک خودرو پراید ۱۴۱که حرکات مشکوکی داشت مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه و استعلام از مرکز پیام مشخص شد که خودرو مذکور سابقه سرقت حدود ۳ ساعت پیش از شهرستان یاسوج را دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان “رستم” با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

مادر و پسر ۹ ساله قربانی تصادف شدند

رئیس پلیس راهور استان فارس، گفت: در برخورد سواری پژو ۴۰۵ با عابران پیاده، مادر و پسر ۹ ساله در دم فوت و راننده مجروح و راهی بیمارستان شد.

سرهنگ “مصطفی عباسی” با ابراز تاسف از وقوع این رویداد گفت: در پی اعلام گزارشی در ساعت ۱۹ روز گذشته به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره سانحه رانندگی در بلوار شهید “نعیمی” شهرستان مهر، بلافاصله تیم‌های امدادی و انتظامی در محل حادثه حاضر شدند.

وی گفت: در بررسی از محل مشخص شد بر اثر برخورد یک دستگاه پژو ۴۰۵ با ۲ نفر عابر پیاده، مادر ۴۲ ساله و پسر ۹ ساله‌اش به دلیل شدت جراحات وارده در دم فوت و راننده خودرو نیز مجروح شده است.

رئیس پلیس راهور استان، اظهار داشت: علت سانحه از سوی کارشناس تصادفات پلیس راهور، عدم توجه به جلو اعلام شد.

کشف ۲ میلیارد کالای قاچاق در “اقلید”

فرمانده انتظامی “اقلید” از توقیف ۳ خودرو و کشف ۵۹۷ قلم انواع کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مراد صارمی” در تشریح چگونگی این خبر چنین گفت: ماموران انتظامی “اقلید” با گشت زنی های هدفمند و برنامه ریزی شده در محورهای مواصلاتی، موفق به توقیف ۳ دستگاه خودرو سبک شدند.

وی افزود: در بازرسی از این خودروها، ۵۹۷ قلم انواع کالای قاچاق از نوع لوازم خانگی، ماینر، یک دستگاه موتورسیکلت و یک تن و۶۵۰ کیلوگرم چوب قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی “اقلید” با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق کشف شده را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص ۳ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

دستگیری سارق مغازه های موبایل فروشی در “فورگ”

فرمانده انتظامی “داراب” از دستگیری سارق مغازه‌های موبایل فروشی و کشف ۱۴ دستگاه گوشی تلفن همراه و تعدادی کیس و فلش مسروقه به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ” علیرضا نوشاد” با بیان این مطلب افزود : در پی وقوع ۲ فقره سرقت از مغازه‌های موبایل فروشی در بخش “فورگ” داراب، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام تحقیقات میدانی و بررسی‌های تخصصی، موفق شدند در این خصوص یک سارق را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان “داراب” با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم، ۱۴ دستگاه گوشی تلفن همراه و تعدادی کیس و فلش مموری کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ “نوشاد” با بیان اینکه متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، اظهار داشت: همکاری و تعامل مردم با پلیس نقش موثری در برقراری امنیت داشته و از شهروندان انتظار داریم ضمن رعایت هشدارهای انتظامی در راستای پیشگیری از سرقت، در صورت وقوع یا اطلاع از موارد مشکوک بلافاصله مراتب را به پلیس ۱۱۰ گزارش دهند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در”خنج”

فرمانده انتظامی شهرستان “خنج” از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی هفته گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “کرامت کریمی”   در تشریح این خبر اظهار داشت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف پاکسازی نقاط آلوده، توسط یگان های انتظامی “خنج” طی یک هفته گذشته اجرا شد.

وی افزود: در این طرح ماموران موفق شدند ضمن دستگیری ۲۸ معتاد و خرده فروش و کشف یک کیلو انواع مواد مخدر و ۲۰ لیتر شربت متادون، ۲۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف نیز توقیف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان “خنج” با بیان اینکه متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

پایان خط  ۱۱۸ خرده فروش و معتاد موادمخدر در “فسا “

فرمانده انتظامی “فسا” از دستگیری ۱۱۸ خرده فروش و معتاد موادمخدر طی یک ماه گذشته  در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام”  بیان کرد: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده، ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر با همکاری سایر یگان‌های انتظامی پس از انجام اقدامات اطلاعاتی، منازل خرده فروشان را در نقاط جرم خیز شناسایی کردند.

وی ادامه داد: ماموران در چند عملیات جداگانه منازل شناسایی شده را مورد بازرسی قرار داده و ۴۷ کیلو و ۳۰۰ گرم انواع مواد مخدر را کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی “فسا” با اشاره به دستگیری و معرفی ۱۱۸ خرده فروش و معتاد موادمخدر به دادسرا، خاطر نشان کرد: اجرای طرح های ارتقا امنیت اجتماعی با هدف افزایش رضایتمندی مردم با جدیت ادامه دارد و شهروندان می‌توانند موارد مشکوک را با تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

ضربه مهلک پلیس شیراز به ۵۸ نفر محکوم متواری

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز، گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته، ۵۸ نفر از محکومان متواری و تحت تعقیب دستگیر و به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ “فرج شجاعی” با هشدار به تبهکاران تحت پیگرد قضایی گفت: طرح دستگیری محکومان و اراذل و اوباش متواری و تحت تعقیب به مدت ۲ روز توسط ماموران انتظامی شهرستان شیراز به مرحله اجرا درآمد.

وی ادامه داد: در این راستا با هماهنگی مقام قضائی و با انجام کارهای اطلاعاتی و پلیسی، مخفیگاه مجرمان متواری در نقاط گوناگون شهرستان شیراز شناسایی و با انجام عملیات‌های متعدد و غافلگیرانه، ۵۸ نفر از این افراد شناسایی، دستگیر و تحویل دادسرا شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه این افراد دارای سوابقی از جمله زورگیری، درگیری، ضرب وجرح عمدی، ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان، ایجاد مزاحمت برای بانوان، قدرت نمایی با سلاح سرد و عربده کشی می‌باشند، گفت: پلیس در راستای برخورد با مجرمان، شناسایی و دستگیری آنان از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

 پراید سرقت شده از شیراز،  در کازرون کشف شد

فرمانده انتظامی “کازرون” از کشف یک دستگاه پراید با سابقه سرقت از شیراز، در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان”  در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران پاسگاه انتظامی “کنارتخته” کازرون حین گشت زنی در محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه سواری پراید مشکوک و با علائم هشدار دهنده آن را متوقف کردند.

وی افزود: با استعلام از سامانه پلیس مشخص شد خودرو موصوف سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد.

فرمانده انتظامی “کازرون” با اشاره به دستگیری راننده، خاطر نشان کرد: متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار