چاپ کد خبر: 81989
5 اردیبهشت 1401

۱۰ مدل مشهور کفش رسمی مردانه+کفش مشکی بپوشم یا قهوه ای؟

درست است که این روزها بسیاری از آقایان لباس رسمی نمی‌پوشند و به تبع نیازی هم به کفش رسمی مردانه ندارند اما چه بخواهند و چه نخواهند روزی فرا می‌رسد که حداقل به یک جفت از این مدل کفش‌های مردانه نیاز خواهید داشت.

در ادامه این مطلب  به معرفی ۱۰ مدل کفش رسمی مردانه که باید داشته باشید اشاره  می شود و در رابطه پوشیدن کفش  مشکی یا قهوه ای توضیح داده می شود.

۱- کفش رسمی مردانه Brogues

کفش بروژ را بهتر است با شلوار پارچه‌ای و یا کتان بپوشید. دو رنگ قهوه‌ای روشن و مشکی این کفش بسیار کاربردی است. کفش بروگ، یکی از قدیمی‌ترین کفش‌های کلاسیک دنیا است که زادگاهی اسکاتلندی دارد. بروگ را می‌توانید از روی سوراخ‌های تزئینی روی نوک کفش شناسایی کنید. جزئیات زیادی در مورد بروگ وجود دارد که آن را با مدل‌های مشابه متفاوت نگه می‌دارد. از جمله فاصله بسته شده بندها روی کفش، دوخت روی کفش، پرچ‌کاری‌های کلاسیک و همچنین پاشنه آن که کمتر در کفش کلاسیک دیگر دیده می‌شود.

brogues1

۲- کفش رسمی مردانه Cap-Toe Oxfords

اگر شخصیت جیمز باند را دنبال کنید، به یاد خواهید آورد که این فد نیز همیشه با کت و شلوارهای گران قیمت خود یک جفت کفش آکسفورد می‌پوشد. به هر مردی داشتن یک آکسفورد را توصیه می‌کنیم. کفش آکسفورد سالیان درازی است که روی ویترین مغازه‌ها جا گرفته است و تا مدت‌های زیادی هم خواهد ماند. روی خریدن آکسفورد کلاسیک مشکی سرمایه‌گذاری کنید تا برای مدت زیادی بتوانید آن‌ها را بپوشید. از این کفش می‌توانید در مراسم عروسی، جلسات اداری یا استایل کلاسیک در بیرون از محل کار استفاده کنید.

Cap Toe Oxfords2

۳- کفش رسمی مردانه Monk Straps

این مدل کفش مردانه این روزها خیلی مد روز نیستند اما همچنان هواداران خاص خود را دارند. مانک استرپ از جمله کفش‌های مردانه‌ای است که به جای داشتن بند، سگک دارد. بنابراین می‌توانید مدل کفش مردانه را با سگک آن از دیگر کفش‌های مردانه تمایز دهید. مانک استرپ‎ها معمولا یک سگک و یا دو سگک دارند.

Monk Straps3

۴- کفش رسمی مردانه Penny Loafers

یک سبک از کالج که بیشتر مناسب روزهای گرم سال است. این کفش در ایران به کفش کالج هم معروف است. کالج به معنی آکسفورد نیست. قدیمی‌ترها، آن‌هایی که کفش لوفر را می‌دوختند، تصور نمی‌کردند این کفش با کت و شلوار توانایی پوشیده شدن داشته باشد.

penny loafers4

۵- کفش رسمی مردانه Chukka Boot

این مدل کفش‌های معمولا از جنس جیر بوده و در روزهای سرد پاییز و زمستان بسیاری کاربردی‌اند. بوت چوکا، ترکیبی زیبا از بوت و کفش بندی است. این بوت می‌تواند از هر دو دسته علاقه‌مندان زیادی را مشتاق خود کند. همان‌طور که می‌دانید بوت ها در استایل کژوال می‌توانند بهتر از استایل کلاسیک نقش‌پردازی کنند. اما نگران نباشید اگر محل کارتان آنچنان هم که فکر می‌کنید کلاسیک نیست، از این کفش به همراه شلوار جین استفاده کنید. شلوار جین ترکیب خوبی برای زنده نگه‌داشتن زیبایی چوکا است. بهترین رنگ می‌تواند قهوه‌ای سوخته یا عسلی باشد. دقت کنید که شکل چوکا چگونه است، چرا که مدل‌های مختلف دیگری هم مشاهده خواهید کرد که شباهت زیادی با آن دارند.

chukka boot5

۶- کفش رسمی مردانه Chelsea Boots

بوت چلسی مردانه که مناسب افرادی است که در زمستان نیز قصد دارند ظاهر رسمی خود را حفظ کنند. این بوت‌ها، اصلاح شده کفش چلسی سال ۱۹۶۰ هستند و این روزها انواع مختلفی از آن وجود دارد که شاید شما را در انتخاب کردن کفش هم مردد کند. به صورت یک قانون کلی، اگر دوست دارید که کفش بوت چلسی را به همراه کت و شلوار به تن داشته باشید رنگ مشکی بهترین است و اگر دوست دارید که آن را با جین ترکیب کنید، رنگ قهوه‌ای روشن مناسب است. قبل از پایان بحثمان، به لبه کش‌دار بوت دقت کنید که ویژگی اصلی آن است.

Chelsea Boots6

۷- کفش رسمی مردانه Plain-Toe Derbies

این مدل کفش مردانه رسمی بیشتر با شلوار کتان همخوانی دارد. کفش دربی شهرت بیشتری نسبت به آکسفورد دارد و با استایل های کلاسیک و کژوال به خوبی ترکیب می‌شود. همچنین کفش دربی تفاوت‌های اندکی هم در ساختار با آکسفورد دارد که از جمله آن، دوخت هلالی شکل روی کفش است که به عنوان نمادی از اصالت کفش محسوب می‌شود. دل‌پذیرترین رنگ دربی، قهوه‌ای تیره و رگه‌دار است.

Plain Toe Derbies7

۸- کفش رسمی مردانه Dress Boots

یکی از انواع رسمی بوت مردانه که مناسب روزهای بارانی و برفی است. اگر به دنبال چکمه شیک برای روزهای آخر هفته هستید تا علاوه بر کلاسیک بودن، ظاهری مدرن هم به شما هدیه دهند، بهتر است که از این نوع چکمه‌های بنددار استفاده کنید.

Dress Boots8

۹- کفش رسمی مردانه Long Wings

بدون شک یکی از رسمی‌ترین انواع کفش مردانه است که همیشه در کنار یک کت شلوار خوش دوخت می‌درخشد.

long wings 9

۱۰- کفش رسمی مردانه Split-Toe Derbies

این مدل کفش بیشتر مناسب آقایان میانسال است، هر چند پوشیدن آن توسط جوانان منع نمی‌شود.

Split Toe Derbies10


حتما برای شما هم پیش آمده که مبلغ زیادی را بابت خرید یک کفش مشکی یا قهوه ای پرداخت کنید، اما ندانید که چطور آن را با لباس‌های خود ست کنید و یا حتی ندانید که آن را کجا بپوشید. البته کفش‌های مردانه رنگ‌های متفاوتی دارند. مثلا در طبقه بندی رنگ قهوه‌ای، رنگ‌های قهوه‌ای مایل به زرد، کاراملی، بلوطی، و شکلاتی قرار دارند. به همین دلیل ممکن است که در هنگام انتخاب کفش مردانه، گیج بشوید و ندانید که بهترین و مناسبترین رنگ برای شما کدام است. اگر شما هم جزو این دسته از آقایان هستید، اصلا لازم نیست که نگران باشید. در مقاله امروز قصد داریم تا همه چیز را درباره کفش مردانه مشکی و قهوه‌ای و نحوه ست کردن آنها برای موقعیت‌های مختلف را برای شما شرح دهیم.

brwon and black shoes2

مقایسه میزان رسمی بودن کفش مردانه مشکی و قهوه‌ای

رنگ مشکی، رسمی‌ترین رنگ برای کفش است. هر مدل کفشی که به رنگ مشکی باشد، نسبت به رنگ قهوه‌ای همان مدل بسیار رسمی‌تر است. برای میهمانی‌ها و مراسم‌هایی که لباس پوشیدن در آن شرط خاصی دارد (مثلا حتما باید در این مراسم‌ها کراوات مشکی بزنید)، حتما باید از کفش مردانه به رنگ مشکی استفاده کنید. همچنین زمانی که قصد دارید کت و شلوار خاکستری تیره بپوشید هم باید یک کفش مردانه به رنگ مشکی با آن ست کنید.

کفش مشکی

یک کفش مردانه به رنگ قهوه‌ای اصلا به اندازه یک کفش مردانه مشکی رسمی نیست؛ اما نسبت به کفش مشکی مزایای بیشتری دارد. چرا؟ چون وقتی قصد دارید تا با یک تیپ غیر رسمی یک کفش مردانه به رنگ قهوه‌ای ست کنید، گزینه‌های بسیاری پیش رو خواهید داشت. هرچه رنگ قهوه‌ای کفش شما روشن‌تر باشد، از میزان رسمی بودن آن بیشتر کاسته می‌شود. در نتیجه یک کفش مردانه به رنگ قهوه‌ای مایل به زرد بسیار اسپورت است. یک کفش مردانه به رنگ قهوه‌ای متوسط را میتوانید در محل کار یا در یک آخر هفته بپوشید. رسمی‌ترین تناژ رنگ قهوه‌ای، تناژ خیلی تیره آن است.

کفش مشکی 1

پس زمانی که می‌خواهیم یک استایل کاملا رسمی داشته باشیم، بهتر است چه رنگ کفش مردانه‌ای بپوشیم؟ این انتخاب کاملا به نیازهای شخصی شما بستگی دارد. اگر بیشتر در مراسم‌ها و موقعیت‌های رسمی شرکت می‌کنید، یک کفش مردانه به رنگ مشکی بخرید. اگر بیشتر در مراسم‌ها و موقعیت‌های غیر رسمی شرکت می‌کنید، یک کفش مردانه به رنگ قهوه‌ای بخرید.

در حال حاضر چه لباس‌هایی در کمد خود دارید؟

آیا اکثر لباس‌های درون کمدتان تناژهای رنگی سردی دارند؟ آیا بیشتر لوازم جانبی چرمی شما از جمله کمربند، بند ساعت، و کیف‌هایتان به رنگ مشکی هستند؟ آیا کت و شلوارهایتان بیشتر به رنگ‌های مشکی و تناژهای رنگ خاکستری هستند؟ اگر جواب این سوال‌ها بله است، بهتر است که یک کفش مردانه به رنگ مشکی تهیه کنید. چون یک کفش مشکی به راحتی با تمام چیزهایی که درون کمد لباس‌های خود دارید ست می‌شود.

کفش قهوه ای

آیا اکثر کت و شلوارهای شما تناژهای رنگ آبی، مثل آبی کمرنگ و سرمه‌ای دارند؟ آیا شلوارهایی به رنگ زیتونی و یا قهوه‌ای تیره دارید؟ اگر جواب این سوال‌ها بله است، یعنی شما بیشتر به سمت لباس‌هایی با رنگ‌های گرم تمایل دارید. (وقتی صحبت از کت و شلوار به میان میاید، رنگ آبی یک رنگ گرم حساب می‌شود). در این حالت، بهترین گزینه برای شما یک کفش مردانه به رنگ قهوه‌ای است.

کفش مشکی یا قهوه ای برای استایل رسمی یا غیر رسمی؟

همانطور که قبلا گفتیم، یک کفش مردانه به رنگ مشکی، کفشی کاملا رسمی است. به همین دلیل، اصلا نمی‌توانید با آن یک استایل کژوال خلق کنید. مثلا نمی‌توانید یک کفش مردانه به رنگ مشکی را با شلوار جین بپوشید، چون اصلا وجهه شیک و زیبایی ندارد. ممکن است این ترکیب در تن بعضی از افراد زیبا دیده شود، اما ما آن را پیشنهاد نمی‌کنیم.

کفش قهوه ای 2

اگر به استایل غیر رسمی علاقه داشته باشید و به سراغ یک کفش مردانه به رنگی قهوه‌ای بروید، گزینه‌های بیشتری پیش رو دارید. شما می‌توانید به راحتی این کفش را با چندین رنگ و مدل پیراهن و شلوار و حتی یک کت اسپرت ست کنید. بعضی از مدل‌های کفش مردانه، دو رنگ هستند؛ مثلا ترکیبی از رنگ قهوه‌ای و آبی. این کفش‌ها هم گزینه خوبی برای یک استایل غیر رسمی هستند. به طور کلی، وقتی صحبت از استایل غیر رسمی به میان میاید، رنگ قهوه‌ای بر رنگ مشکی ارجعیت دارد.

مقایسه مدل کفش‌های مردانه به رنگ مشکی و قهوه‌ای

اگر رنگ مشکی را برای کفش خود انتخاب کنید، گزینه‌هایی که برای مدل آن پیش رو دارید عمدتا مدل‌هایی رسمی خواهند بود. مثلا اگر شما کفش مردانه مدل آکسفورد را انتخاب کنید، متوجه می‌شوید که این مدل‌ها عمدتا به رنگ مشکی طراحی می‌شوند. همچنین، بیشتر بوت‌ها نیز به رنگ مشکی هستند؛ مثلا بوت‌های سربازی و یا بوت‌های چلسی.

کفش قهوه ای 4

اگر رنگ قهوه‌ای را برای کفش خود انتخاب کنید، گزینه‌هایی که برای مدل آن پیش رو دارید متنوع‌تر خواهند بود. رنگ قهوه‌ای ذاتا رنگ گرمی است و توناژهای بسیار متفاوتی نیز دارد. مدل‌های کفش‌هایی که رنگ قهوه‌ای دارند نیز غیر رسمی و بسیار متنوع هستند؛ مثلا کفش راحتی، کالج یا مانک استرپ. اما اگر شما از آن دسته آقایانی هستید که رنگ مشکی را به رنگ قهوه‌ای ترجیح می‌دهید و استایل غیر رسمی را دوست دارید، می‌توانید رنگ خرمایی مایل به قرمز و یا زرشکی را جایگزین رنگ مشکی کنید.

نحوه نگهداری از کفش‌های مردانه به رنگ مشکی و قهوه‌ای

نحوه نگهداری از کفش‌های مردانه به رنگ مشکی، بسیار آسان است. ممکن است که کفشتان خاکی بشود، اما می‌توانید به راحتی از طریق یک برس کفش آن را تمیز کرده و سپس با استفاده از واکس مشکی برق بیاندازید. همچنین می‌توانید هفته‌ای یک بار و یا دو هفته‌ای یک بار، روی کفش چرمی مشکی خود کمی مرطوب کننده بزنید تا نرمتر شده و نو به نظر برسد. اگر به طور مرتب از طریق روش‌هایی که گفتیم از کفش مشکی خود مراقبت کنید، می‌توانید سال‌های سال با خیال راحت از آن استفاده کنید.

کفش مشکی 2

همانطور که گفتیم، کفش‌های قهوه‌ای تناژهای متفاوتی دارند و همین مسئله باعث می‌شود نحوه نگهداری از آنها کمی سختتر باشد؛ به خصوص در مورد کفش‌های روشن. متاسفانه شما نمی‌توانید واکسی تهیه کنید که رنگ آن دقیقا با رنگ قهوه‌ای کفشتان یکسان باشد. همین مسئله باعث می‌شود که خطر خراب شدن کفش چرمی شما بیشتر شود. وقتی که برای اولین بار قصد دارید یک واکس جدید را روی کفش قهوه‌ای خود بزنید، در ابتدا این واکس را روی زبانه کفش امتحان کنید؛ یعنی قسمتی که از دید دیگران خارج است. همچنین، بسیاری از برندها برای کفش‌هایی که طراحی می‌کنند، واکس مخصوص به آن را نیز تولید می‌کنند. در نتیجه شما می‌توانید واکسی مطابق با رنگ کفش خود تهیه کنید.”چی بپوشیم”

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار