چاپ کد خبر: 1263
3 آبان 1397

۱۱ سال انتظار برای بهره برداری از جاده ۳۳ کیلومتری فراشبند-فیروزآباد

جاده ۳۳ کیلومتری فراشبند-فیروزآباد که ۱۱ سال از کلنگ‌زنی و آغاز آن می‌گذرد اما هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

به گزارش اول فارس به نقل از خبرگزاری تسنیم از شیراز، جاده ۳۳ کیلومتری فراشبند – فیروزآباد که ۱۱ سال از کلنگ‌زنی و آغاز آن می‌گذرد اما هنوز به بهره‌برداری نرسیده نه تنها گلایه مردم این منطقه بلکه صدای امام جمعه فراشبند را نیز درآورده است. حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیمی در ابتدای مهرماه امسال در خطبه‌های نماز جمعه به این موضوع اشاره کرده است.

وی از اینکه ۴ سال است وعده افتتاح و بهره‌برداری این جاده داده می‌شود، اما محقق نمی‌شود انتقاد کرده و خطاب به مسئولان گفته « نگذارید که نزد مردم رفوزه شوید. وعده سر خرمن دادن بس است».

این جاده در سال ۸۶ کلنگ‌زنی شده و در سال ۸۷ با تعیین پیمانکار عملیات اجرایی آن شروع شده است اما پس از گذشت ۵ سال با ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی متوقف و پس از آن در سال ۹۲ عملیات مجدد آن آغاز شد. از سال ۹۲ تاکنون نیز بارها با موانعی روبه‌رو شده که بزرگترین آنها وجود گنبدهای نمکی بود که با بارش باران سبب فرونشست در جاده می‌شد.

خبرگزاری تسنیم در گزارش‌هایی در خرداد تا مرداد ۹۶ به این مشکل پرداخت و هر بار وعده‌ای برای افتتاح این جاده داده می‌شد.

با وجود اینکه فروردین امسال نیز مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس از پیشرفت ۹۰ درصدی این جاده خبر داده و اعلام کرده بود که در نیمه نخست امسال جاده به بهره‌برداری می‌رسد اما باز هم خبری از افتتاح جاده نیست.

روح‌الله مزارعی، سرپرست فرمانداری شهرستان فراشبند نیز در گفت‌وگو با تسنیم مهم‌ترین مزیت بهره‌برداری این جاده را کاهش تصادفات در این مسیر اعلام می‌کند. به گفته وی هر سال تصادفات زیادی در این مسیر رخ می‌دهد که با بهره‌برداری از جاده جدید نه تنها مسیر  فیروزآباد – فراشبند کاهش چشمگیری دارد بلکه گردنه پرحادثه خرقه نیز حذف می‌شود و تلفات جاده‌ای کاهش می‌یابد.

به گفته وی پیمانکار این پروژه جهاد نصر است که بنا بوده در ۲ فاز کار جاده را به اتمام برساند که در حال حاضر بیش از ۹۳ درصد پیشرفت داشته و بخشی از مطالبات پیمانکار نیز پرداخت شده است. مردم شهرستان فراشبند نیز در واکنش به طولانی شدن این پروژه گلایه‌مندی خود را در رسانه‌های مختلف و فضای مجازی اعلام کردند.

غلامپور، روابط عمومی راه و شهرسازی استان فارس در گفت‌وگو با تسنیم از حل مشکل گنبدهای نمکی با استفاده از قرار دادن محافظ‌هایی کنار جاده خبر می‌دهد و اعلام می‌کند که جاده به طور قطعی تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته وی اداره راه و شهرسازی استان فارس منتظر اعلام سهمیه قیر استان است و به محض اینکه تخصیص داده شود، آسفالت جاده آغاز شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

با وجود بیش از یک دهه انتظار مردم شهرستان فراشبند و فیروزآباد و خطرآفرین بودن این مسیر ایجاب می‌کند که این وعده‌ها سریع‌تر محقق شود.

گزارش از حلیمه زارع 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار