چاپ کد خبر: 51484
2 اردیبهشت 1400

۱۱ شهرستان استان فارس در وضعیت فوق حاد کرونایی

دفن اموات کرونایی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از مرگ ۳۶ شهروند استان فارس دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته در استان فارس خبر داد.

به گزارش اول فارس از شیراز، عبدالرسول همتی گفت: با جان باختن ۳۶ هم استانی طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا امروز یکم اردیبهشت، به سه هزار و ۷۷۰ نفر افزایش یافت.

این مقام مسئول در دانشگاه اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا ۷۹۲ هزار و ۷۹۲ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۲۶ هزار و ۷۲۳ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او افزود: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی ۸۸ هزار و ۸۷۰ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۲ هزار و ۱۸۶ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع ۲۳۸ هزار و ۹۰۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

همتی، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز دو هزار و ۵۴۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۳۵۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز همچنین از بهبودی ۲۰۷ هزار و ۵۲۸ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

همتی با اعلام اینکه هم اکنون یازده شهرستان فارس در وضعیت فوق حاد، ۱۸ شهرستان در وضعیت قرمز و ۷ شهرستان در وضعیت نارنجی هستند، هشدار داد: هیچ نقطه کم خطر و بی خطر در استان وجود ندارد.

او با بیان اینکه مجموعه سلامت برای مقابله با این بحران نیازمند همکاری یکایک مردم است، از مردم خواست تا همچنان با رعایت اصول بهداشتی نظیر استفاده مداوم از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی از دیگران و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی، حافظ سلامت خود و اطرافیانشان باشند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار