چاپ کد خبر: 59171
8 تیر 1400

۱۱ شهرستان استان فارس در وضعیت قرمز کرونایی+جزئیات

وضعیت کرونا در استان فارس

به گزارش اول فارس ، بر اساس رنگ بندی جدید کرونایی، در حال حاضر از مجموع ۳۶ شهرستان فارس، وضعیت کرونایی ۱۱ شهرستان قرمز و مابقی شهرستان‌های فارس در وضعیت نارنجی و زرد هستند.
وضعیت شهرستان‌های جهرم، خفر، داراب، زرین دشت، قیر وکارزین، کوه چنار و کازرون قرمز اعلام شد.
پیش از این هم وضعیت شهرستان‌های لارستان، گراش، لامرد و اوز خیلی پرخطر یا قرمز گزارش شده بود.
بر اساس این گزارش، در حال حاضر شهرستان‌های شیراز، مرودشت، کوار، فیروزآباد، نی ریز، ارسنجان، اقلید، آباده، ممسنی، بختگان، مُهر، زرقان و استهبان در وضعیت نارنجی قرار گرفته‌اند.
همچنین وضعیت کرونا در شهرستان‌های خرم بید، بوانات، پاسارگاد، سروستان، خرامه، سپیدان، فراشبند، رستم، بیضا، سرچهان، خنج و فسا زرد اعلام شده است.

بستری ۱۱۸۸ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان های استان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا هشتم تیر ۱۴۰۰، اعلام کرد.

به گزارش اول فارس از شیراز، دکتر «سید روح اله حسینی» با حضور در استودیو سلامت فارس و اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۹۶۶ هزار و ۵۵۳ مورد تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه های استان انجام شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۷۶ هزار و ۳۶۴ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛  و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۹۴ هزار و ۱۲۶ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه افزود: هم اکنون هزار و  ۱۸۸ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۴۳ بیمار مبتلا به کووید۱۹ نیز به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

دکتر حسینی با اعلام جان باختن ۶ هم استانی دیگر در اثر کروناویروس طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را چهار هزار و ۸۰۳ نفر اعلام کرد.

او با اشاره به وضعیت قرمز کرونا در شهرهای جنوبی استان، مواجهه با موج پنجم کرونا در فارس را بسیار جدی خواند و بر رعایت تمام دستورالعمل های بهداشتی ارایه شده مانند استفاده از ماسک، شست و شوی مرتب دست ها، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی، تاکید کرد.

وات 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار