چاپ کد خبر: 97469
17 آبان 1401

۱۵ کاربرد سرکه سیب برای سلامتی که فکرش را هم نمی کنید

سرکه سیب از طریق فرآیندی ساخته می شود که در آن پروبیوتیک ها و آنزیم های تقویت کننده سلامت در طی تخمیر تشکیل می شوند و محتوای قند و کالری سیب به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. تنها یک یا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب برای بهره مندی از اثرات مفید سرکه کافی است.
۲۰روش برای استفاده از سرکه سیب

هر قاشق غذاخوری سرکه سیب فقط ۳-۵ کالری و قند بسیار کمی دارد. شناخته شده ترین اثر سرکه سیب تاثیر مثبت آن بر هضم غذا است. سرکه سیب همچنین می تواند علائم سرماخوردگی و آلرژی های فصلی و همچنین رفلاکس را تسکین دهد. در بخش سلامت ۲۰ روش استفاده برای سرکه سیب بررسی شده است.

۲۰روش برای استفاده از سرکه سیب

سرکه سیب یک محصول همه کاره است که می تواند به روش های مختلف استفاده شود. در اینجا ۲۰ روش مختلف برای استفاده از سرکه سیب آورده شده است.

۱.روده سالم

فواید سرکه سیب، اگر سرکه سیب ارگانیک را مصرف کنید، مطمئن خواهید شد که بدن شما مقدار زیادی باکتری مفید دریافت می کند. این باکتری ها سیستم گوارش را سالم تر می کنند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند زیرا توانایی بدن برای هضم و جذب مواد مغذی را افزایش می دهند. برای بهترین نتیجه، روزانه ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب را با غذاهای تخمیر شده (مانند ترشی یا کفیر) مصرف کنید.

۲.آفتاب سوختگی را تسکین می دهد

اگر زمان زیادی را زیر نور خورشید سپری کرده اید، سرکه سیب برای تسکین پوست های خشک و آفتاب سوخته عالی است. برای تسکین آفتاب سوختگی، یک فنجان سرکه سیب، ۱/۴ فنجان روغن نارگیل و مقداری اسانس اسطوخودوس را در آب گرم حمام خود مخلوط کنید.

۳.سطح قند خون را تنظیم می کند

فواید سرکه سیب، سرکه سیب همچنین تأثیر مفیدی بر قند خون دارد و حتی ممکن است حساسیت به انسولین را بهبود بخشد. اگر می خواهید سطح قند خون خود را تثبیت کنید، قبل از غذا ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب رقیق شده در ۲۵۰ میلی لیتر آب بنوشید.

۴.با عفونت های قارچی مبارزه می کند

عفونت های قارچی مانند پای ورزشکاران، قارچ ناخن و عفونت قارچی سطح پوست را می توان به راحتی با سرکه سیب درمان کرد. در چنین مواردی، سرکه سیب اگر به عنوان یک اسپری ضد قارچ استفاده شود، بهترین عملکرد را دارد. در ترکیب با سایر مواد قارچ کش، علائم عفونت قارچی را به سرعت از بین می برد.

۵.به حفظ سلامت پوست کمک می کند

فواید سرکه سیب، سرکه سیب نیز تاثیر خوبی روی پوست دارد. می تواند آکنه را درمان کند و جای زخم را کاهش دهد. از آنجایی که دارای اثرات ضد باکتریایی و شفابخش است، باکتری های مسئول تشکیل آکنه را از بین می برد. تونر ساخته شده از سرکه سیب را امتحان کنید که به حفظ سلامت پوست صورت کمک می کند.

۶.گردش خون را بهبود می بخشد

بر اساس برخی مطالعات، استفاده از سرکه سیب برای رگ های واریسی به میزان قابل توجهی علائم را کاهش می دهد. آن را با حرکات دایره ای روی ناحیه آسیب دیده بمالید، می تواند گردش خون را بهبود بخشد و علائم را تسکین دهد.

۷.زگیل قابل درمان است

آیا می خواهید از شر زگیل خلاص شوید؟ یک تکه پنبه را در سرکه سیب خیس کنید و مستقیماً روی زگیل بگذارید و بگذارید یک شب روی زگیل بماند. اگرچه ممکن است مدتی طول بکشد، اما اگر چندین بار درمان را تکرار کنید، در نهایت زگیل می افتد.

۸.قابل استفاده در برابر گیاهان سمی

سرکه سیب یک ماده دارویی طبیعی است که خارش ناشی از گیاهان سمی را برطرف می کند. همچنین میزان تورم همراه با بثورات را کاهش می دهد، زیرا حاوی پتاسیم است. یک قاشق چای خوری سرکه سیب را چند بار در روز روی پوست آسیب دیده بمالید تا بهبود یابد.

۹.عالی در برابر حشرات و کک

فواید سرکه سیب، اگر متوجه شد که سگ یا گربه شما کک دارد، کک کش های شیمیایی را دور بیندازید و به جای آن سرکه سیب را امتحان کنید. مقدار مساوی آب و سرکه سیب را با هم مخلوط کرده و در یک بطری اسپری بریزید. روزی یکبار حیوان را اسپری کنید تا کک ها کاملا از بین بروند. همچنین می توانید سعی کنید دافع حشرات خانگی خود را بسازید یا آن را روی پوست خود بمالید تا حشرات مزاحم را از خود دور کنید.

۱۰.آلرژی های فصلی را برطرف می کند

بسیاری از مردم از سرکه سیب به عنوان یک درمان طبیعی برای آلرژی های فصلی استفاده می کنند. باکتری های سالم موجود در سرکه سیب سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

با حمایت از فرآیندهای پاکسازی سیستم لنفاوی اضافی به تسکین سرماخوردگی و آلرژی کمک می کند. هنگامی که علائم آلرژی شما عود کرد، ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب را با کمی آب رقیق کنید و مخلوط را بنوشید.

۱۱.می توان از آن به عنوان یک دئودورانت طبیعی استفاده کرد

فواید سرکه سیب، زیر بغل مکان مناسبی برای باکتری هایی است که می توانند بوی بدن را بدتر کنند. سرکه سیب دارای خواص ضد باکتریایی قوی است، بنابراین می توان از آن به عنوان یک دئودورانت طبیعی عالی استفاده کرد. ساده ترین راه این است که مقداری سرکه سیب را روی انگشتان خود بریزید و آن را به زیر بغل خود بمالید. این کار بوها را خنثی می کند و شما را شاداب می کند.

سرکه سیب

۱۲.موهای براق تر

اگر موهایتان کدر یا خشک است، سرکه سیب را امتحان کنید. سرکه سیب از خشک شدن پوست سر جلوگیری می کند، بوی عالی می دهد و موها را درخشان می کند.

۱۳.کاهش وزن را تسریع می کند

سرکه سیب احساس سیری را افزایش داده و کاهش وزن را تسریع می کند. یک نوشیدنی سرکه سیب درست کنید، مقداری سرکه سیب را در یکی از اسموتی های سبز مورد علاقه خود مخلوط کنید.

۱۴.سوزش سر دل را کاهش می دهد

فواید سرکه سیب، برای بسیاری از افراد، رفلاکس اسید در نتیجه اسید معده بسیار کم ایجاد می شود. سرکه سیب با افزایش میزان اسید معده از تجمع اسید معده در مری جلوگیری می کند و سوزش سر دل را کاهش می دهد. اگر کمی قبل از غذا بنوشید در چنین مواردی بهترین کارکرد را دارد. برای درمان رفلاکس اسید، ۱-۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب را در ۲۵۰ میلی لیتر آب رقیق کرده و مخلوط را بنوشید.

۱۵.سطح pH را متعادل می کند

اگرچه اسید استیک (یکی از اجزای اصلی سرکه سیب) اسیدی است، اما اثر قلیایی بر بدن دارد. چند قاشق غذاخوری سرکه سیب در روز سطح pH را متعادل می کند.

۱۶.پاک کننده خانگی کامل

مقدار مساوی سرکه سیب را با آب مخلوط کنید تا یک محصول پاک کننده کاملا طبیعی بسازید. این یکی از ساده ترین و موثرترین راه های استفاده از سرکه سیب است. از آنجایی که دارای اثر ضد باکتریایی است، با از بین بردن عوامل بیماری زا و باکتری ها به تمیز نگه داشتن خانه کمک می کند.

۱۷.عامل سفید کننده عالی دندان

سرکه سیب لبخند شما را درخشان می کند زیرا یک ماده طبیعی سفید کننده دندان است. برای بهترین نتیجه، دندان های خود را با سرکه سیب مسواک بزنید و سپس دهان خود را بشویید. به یاد داشته باشید که استفاده بیش از حد از سرکه سیب می تواند به مینای دندان آسیب برساند، بنابراین از آن در حد اعتدال استفاده کنید.

۱۸.علائم سرماخوردگی را برطرف می کند

فواید سرکه سیب، اگر فکر می کنید ممکن است سرماخورده باشید، چند قاشق غذاخوری سرکه سیب می تواند به طور موثر علائم سرماخوردگی را تسکین دهد. این به این دلیل است که سرکه سیب حاوی باکتری های مفیدی است که به سرعت سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، به خصوص اگر احساس خوبی ندارید.

۱۹.فشار خون را کاهش می دهد

اسید استیک، یکی از اجزای اصلی سرکه سیب، نشان داده است که فشار خون را کاهش می دهد و به حفظ سلامت قلب کمک می کند. برای بهترین نتیجه، یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را در ۲۵۰ میلی لیتر آب رقیق کرده و سه بار در روز مصرف کنید تا فشار خون شما کاهش یابد.

۲۰.به سم زدایی کمک می کند

فواید سرکه سیب، سرکه سیب سطح pH را متعادل می کند، گردش خون و گردش لنف را بهبود می بخشد و سم زدایی عالی است. اگر می خواهید سم زدایی کنید، ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب را با آب رقیق کنید و چند بار در روز مصرف کنید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار