چاپ کد خبر: 95950
15 مهر 1401

۲۰ خوراکی که میل جنسی زنان را افزایش می دهد

میل جنسی برای استحکام زندگی زناشویی از اهمیت خاصی برخوردار است. مردان و زنان سالم باید تمایل جنسی خوبی داشته باشند. اما برخلاف تصور ممکن است زنان بیشتر دچار بی میلی جنسی شوند. به این خاطر توجه به افزایش میل جنسی زنان بسیار مهم است. چرا که زنان با توجه به روحیه حساسی که دارند، در خانه و محل کار استرس زیادی را تحمل می کنند. استرس و فشارهای روحی یکی از فاکتورهای مهم در کاهش میل جنسی زنان است. یا گاهی افسردگی یا برخی بیماری های جسمی نیز نقش مهمی در بی میلی جنسی زنان دارد.

میل جنسی

بنابراین افزایش میلی جنسی زنان از موضوعات بسیار مهمی است. یکی از چیزهای مهمی که نقش اساسی در افزایش میل جنسی زنان دارد. نوع تغذیه و روش هایی برای کاهش استرس و إحساس آرامش بیشتراست.

در این مطلب از سری مطالب خانواده و زناشویی به ۲۰ مواد خوراکی که میل جنسی زنان را افزایش می دهد، می پردازیم. زنان با گنجاندن این خوراکی ها در رژیم غذایی خود می توانند به صورت طبیعی میل جنسی شان را افزایش دهند.

۲۰مواد خوراکی افزایش دهنده میل جنسی زنان+ روش های کاهش استرس

۱.جینکو

جینکو بیلوبا یک مکمل گیاهی محبوب است که می تواند به اشکال مختلف مصرف شود. تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که جینکو ممکن است به عنوان یک داروی افزایش غرایز جنسی طبیعی موثر باشد. با این حال، نتایج یک مطالعه در مورد استفاده از جینکو که واقعاً عملکرد جنسی زنان را تقویت می کند یا خیر، قطعی نیست. شما می توانید جینکو بیلوبا را در اکثر فروشگاه های مواد غذایی بهداشتی یا آنلاین پیدا کنید. البته ممکن است این مکمل گیاهی به شکل قرص ها، کپسول ها،عصاره های مایع و برگ های خشک چای یافت شود.

۲.افزایش میل جنسی زنان، جینسینگ

جینسینگ یکی از  بهترین گیاهان افزایش دهنده انرژی است. این گیاه هم چنین فواید زیادی برای سلامتی دارد. یک مطالعه در این اواخر نشان داد که جینسینگ برای کمک به مبارزه با اختلال عملکرد جنسی بسیار موثر عمل می کند. به علاوه این گیاه انرژی کلی بدن را افزایش می دهد و از إحساس ضعف جلوگیری می کند. شما می توانید جینسینگ را در اکثر فروشگاه های مواد غذایی بهداشتی و آنلاین به دست بیاورید. البته ممکن است به شکل جینسینگ تازه یا خام، قرص ها، کپسول ها، عصاره های مایع و پودر باشد.

۳.ماکا

بر أساس یک مطالعه معتبر، ماکا پتانسیل خاصی برای درمان اختلال عملکرد جنسی ناشی از داروهای ضد افسردگی در زنان یائسه را دارد. به علاوه، ماکا در طول تاریخ برای تقویت باروری و میل جنسی استفاده می شده است. ماکا را می توانید در اکثر فروشگاه های مواد غذایی بهداشتی و آنلاین به شکل های کپسول، عصاره های مایع و پودر پیدا کنید.

۴.خارخاسکی

یکی دیگر از مکمل های گیاهی که برای افزایش میل جنسی زنان موثر است، تریبولوس ترستریس است.

یک مطالعه نشان داد که ۷.۵ میلی گرم عصاره خارخاسکی برای اختلال جنسی و برانگیختگی زنان موثر است یا نه. پس از ۴ هفته، کسانی که عصاره را مصرف کردند، بهبودی در میل جنسی، برانگیختگی و رضایت خود را گزارش نمودند. پیدا کردن گیاه خارخاسک ممکن است کمی سخت تر از برخی از گیاهان دیگرباشد. بنابراین بهترین گزینه خرید آنلاین به شکل های  کپسول ها، عصاره های مایع و پودر است.

۵.افزایش میل جنسی زنان، زعفران

زعفران که یک ادویه محبوب و گران قیمت است، اغلب به عنوان یک داروی تقویت کننده جنسی توصیه می شود. تحقیقات اولیه موثر بودن آن را  در افزایش میل جنسی تایید می کند. در یک مطالعه، زنانی که داروهای ضد افسردگی مصرف می کردند. پس از مصرف زعفران به مدت ۴ هفته، بهبود قابل توجهی در برانگیختگی جنسی خود مشاهده کردند. نخ های زعفران را می توانید در خواربارفروشی های تخصصی یا ادویه فروشی ها پیدا کنید. شما همچنین می توانید آن را به صورت آنلاین پیدا کنید، جایی که اغلب به صورت پودر یا کپسول نیز موجود است.

۶.سیب

باور کنید یا نه، سیب تأثیر مثبتی بر میل جنسی زنان دارد. یک مطالعه نشان داد، زنانی که روزانه یک سیب مصرف می‌کردند، زندگی جنسی با کیفیت‌تری داشتند. البته این مطالعه فقط ارتباط بین مصرف سیب و سلامت جنسی را نشان می دهد. کاملاً مشخص نیست که آیا خوردن سیب به طور مستقیم بر عملکرد جنسی تأثیر می گذارد یا خیر. به علاوه، هیچ مطالعه مهم دیگری در مورد این که آیا سیب ممکن است میل جنسی را افزایش دهد، وجود ندارد.

۷.زغال اخته

شنبلیله گیاهی که هم در آشپزی و هم به عنوان مکمل استفاده می شود. برخی تحقیقات نشان می دهد که ممکن است به تقویت میل جنسی کمک کند. یک مطالعه به این نتیجه رسید که شنبلیله ممکن است یک درمان موثر برای افزایش میل جنسی زنان باشد. با این حال، بیشتر تحقیقات فعلی در مورد شنبلیله سلامت جنسی مردان را پوشش می دهد. شنبلیله را می توانید در فروشگاه های مواد غذایی، ادویه فروشی ها و آنلاین به شکل دانه، کپسول ها، عصاره های مایع و پودر پیدا کنید.  .

۸.افزایش میل جنسی زنان، شکلات

شکلات یک داروی موثر برای غرایز جنسی است که همیشه توصیه می شود. با این حال، با وجود محبوبیت آن، یک مطالعه در سال ۲۰۰۶ به این نتیجه رسید که مصرف شکلات تفاوت قابل توجهی در میل جنسی زنان ندارد. اما مصرف آن باعث برانگیختی میل جنسی زنان می شود.

۹.قهوه

برخی قهوه را به‌عنوان یک ماده تقویت‌کننده جنسی توصیه می‌کنند. به علاوه، قهوه می‌تواند به تقویت خلق و خوی شما  نیز کمک کند. با مصرف قهوه خستگی و بی حالی برطرف می شود و إحساس شادی بیشتری می کنید.

۱۰.عسل

در حالی که عسل منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها است. اما هیچ شواهد علمی مبنی بر افزایش میل جنسی وجود ندارد. با این حال در رفع خستگی و بی حالی و برانگیختی زنان موثر توصیف شده است.

سکسمیل جنسی

۱۱.افزایش میل جنسی زنان، توت فرنگی

توت فرنگی یکی دیگر از گزینه های محبوب است که برخی از مردم علی رغم کمبود شواهد، به آن سوگند یاد می کنند. در واقع توت فرهنگی با شیر برای افزایش میل جنسی زنان بسیار توصیه می شود.

۱۴.صدف خام

گفته می شود کازانووای اصلی هر روز را با خوردن ۵۰ صدف خام شروع می کرد. مردان و زنان به طور یکسان افزایش میل جنسی را پس از خوردن آن ها گزارش کرده اند. بنابراین خوردن صدف خام برای افزایش میل جنسی زنان توصیه شده است.

۱۵.کپسایسین

کپسایسین، جزء فلفل چیلی، چندین فواید سلامتی از جمله بهبود میل جنسی را ارائه می دهد. یک مطالعه نشان داد که کپسایسین باعث بهبود رفتار جنسی در موش های صحرایی نر شده است. اما هیچ تحقیقی وجود ندارد که نشان دهد ممکن است همین امر در مورد انسان نیز صادق باشد. با این وجود خوردن آن برای زنان توصیه شده است.

۱۶.افزایش میل جنسی زنان، اره نخل

در حالی که نخل اره ای اغلب برای تقویت میل جنسی در مردان و زنان توصیه می شود. شواهد کمی برای حمایت از آن وجود دارد. در واقع، یک بررسی سیستماتیک در سال ۲۰۰۹ خلاف این را نتیجه گرفت. پس از بررسی داده‌های حاصل از مطالعات متعدد، محققان کاهش میل جنسی را به عنوان یک عارضه جانبی بالقوه استفاده از نخل اره‌ای فهرست کردند. با این حال، اطلاعات کمی در مورد استفاده زنان از نخل اره ای وجود دارد.

۱۷.چستبری

Chasteberry، همچنین به عنوان Vitex agnus-castus یا فلفل راهب شناخته می شود. یک مکمل گیاهی محبوب است که برای بسیاری از نگرانی های سلامت باروری زنان استفاده می شود. در حالی که تحقیقات نشان می‌دهد که این فلفل ممکن است علائم سندرم پیش از قاعدگی را بهبود بخشد. هیچ مدرک علمی وجود ندارد که از فواید بالقوه آن برای میل جنسی زنان حمایت کند.

۱۸.انجیر

یکی دیگر از داروهای مقوی جنسی که معمولا توصیه می شود، انجیر است. انجیر منبع غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است. اما شواهد زیادی در مورد تأثیر آن بر میل جنسی وجود ندارد.

۱۹.افزایش میل جنسی زنان، موز

برخی معتقدند موز می تواند میل جنسی را تقویت کند، اما باز هم، شواهد علمی کمی برای حمایت از این موضوع وجود دارد. با این حال، موز منبع عالی پتاسیم است که به سنتز تستوسترون کمک می کند. در حالی که تستوسترون به طور معمول به عنوان یک هورمون مردانه دیده می شود. زنان نیز تستوسترون دارند و تستوسترون پایین می تواند بر میل جنسی تأثیر منفی بگذارد.

۲۰.سیب زمینی

علیرغم فقدان شواهد علمی، سیب زمینی یکی دیگر از داروهای مقوی جنسی محبوب است. با این حال، هم سیب زمینی و هم سیب زمینی شیرین سرشار از پتاسیم هستند. به این معنی که فواید سلامتی مشابهی با موز دارند.

زنان برای افزایش میل جنسی خود، راه های دیگری را هم امتحان کنید

اگر به دنبال راه های دیگری برای تقویت میل جنسی خود هستید، گزینه های زیادی وجود دارد. برای افزایش میل جنسی شما به غیر از استفاده از داروهای مقوی جنسی یا مداخلات پزشکی می توانید موارد زیر را امتحان کنید.

۱.افزایش میل جنسی زنان، خواب کافی

خواب برای سلامتی شما بسیار مهم است. از جمله تاثیر زیادی بر میل جنسی شما دارد. در این مورد یک مطالعه نشان داد که خواب بیشتر با میل جنسی بیشتر در روز بعد در بین زنان مرتبط است. مطالعه دیگری بر ارتباط بین کیفیت خواب و عملکرد جنسی تاکید دارد. در نتیجه این مطالعات نشان داد که مدت زمان کوتاه تر خواب و بی خوابی هر دو با کاهش عملکرد جنسی مرتبط هستند. بنابراین وقتی صحبت از تقویت میل جنسی می شود، خواب کافی اولین قدم عالی است.

۲.استرس خود را کاهش دهید

استرس می تواند بر بسیاری از جنبه های سلامتی شما از جمله میل جنسی تأثیر منفی بگذارد. یک مطالعه اخیر نشان داد که بین استرس شغلی و نارضایتی جنسی زنان ارتباط وجود دارد. هرچه استرس شما افزایش پیدا کند، میل جنسی تان کاهش می یابد.انجام اقدامات فعال برای کاهش سطح استرس به تقویت میل جنسی شما کمک می کند.

۳.داروهای خود را بررسی کنید

برخی از داروها ممکن است بر میل جنسی شما نیز تأثیر بگذارند. در این مورد مطالعات نشان می دهد که داروهای ضد افسردگی با کاهش میل جنسی مرتبط هستند. اگر داروهای ضد افسردگی مصرف می کنید و میل جنسی کم دارید. با پزشک خود در مورد این که چگونه می توانید عوارض جانبی احتمالی را مدیریت کنید، صحبت کنید. حتی ممکن است بتوانید دوز مصرفی خود را تنظیم کنید. فقط مطمئن شوید که مصرف آن ها را بدون صحبت با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود متوقف نکنید.

۴.افزایش میل جنسی زنان، ورزش

ورزش یک راه فوق العاده برای افزایش میل جنسی است. یک مطالعه نشان داد که تمرینات مقاومتی ممکن است میل و هیجان جنسی را در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) افزایش دهد. به علاوه، ورزش راه بسیار خوبی برای کاهش استرس است، که می‌تواند به تقویت میل جنسی شما کمک کند.

۵.طب سوزنی

در حالی که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. یک بررسی در سال ۲۰۰۸ به این نتیجه رسید که طب سوزنی ممکن است یک روش بالقوه برای تقویت میل جنسی در زنان باشد. علاوه بر این، طب سوزنی به کاهش اضطراب، استرس و بی خوابی کمک می کند. همه این ها می توانند علل زمینه ای کاهش میل جنسی شما باشند. البته اگر آمادگی انجام طب سوزنی را ندارید، ماساژ یک جایگزین عالی است. یک مطالعه در سال ۲۰۰۸ نشان داد که لمس کردن همسرتان می تواند به کاهش استرس کمک کند. به این معنا که یک ماساژ خوب به تقویت میل جنسی زنان کمک می کند.

۶.ذهن آگاهی را تمرین کنید

باور کنید یا نه، یادگیری بیشتر حواس‌پرتی و حضور بیشتر می‌تواند تأثیر زیادی بر میل جنسی شما داشته باشد. ذهن آگاهی ابزار فوق العاده ای برای کاهش استرس است. در این مورد تحقیقات نشان می دهد که درمان ذهن آگاهی به طور قابل توجهی میل جنسی زنان را بهبود می بخشد.

۷.افزایش میل جنسی زنان، یوگا را امتحان کنید

یوگا فواید بی شماری برای سلامتی دارد. از جمله بهبود زندگی جنسی شما یکی از این فواید است. یک مطالعه در سال ۲۰۱۰ به این نتیجه رسید که ۱۲ هفته تمرین یوگا منجر به بهبود قابل توجهی در تمام زمینه های شاخص عملکرد جنسی زنان می شود. نواحی مورد مطالعه، شامل میل، برانگیختگی، روانکاری، ارگاسم، رضایت و درد در حین فعالیت جنسی بود. حرکات یوگا را در تمرین منظم یوگا خود بگنجانید تا به شما در کاهش استرس و افزایش میل جنسی کمک کند. شما حتی می توانید شریک زندگی خود را نیز برای انجام یوگا دعوت کنید.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید

در حالی که نوسانات در میل جنسی شما کاملا طبیعی است. اما در صورت تبدیل شدن به یک مشکل مداوم، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی یا یک درمانگر جنسی صحبت کنید.

شما ممکن است به اختلال میل جنسی کم‌فعال (HSDD) که اکنون به عنوان اختلال علاقه/برانگیختگی جنسی زنان شناخته می‌شود، دچار شده باشید. این می تواند هر کسی را تحت تاثیر قرار دهد و ممکن است نشانه ای از یک بیماری زمینه ای باشد.

علائم و نشانه های رایج HSDD عبارتند از:

علاقه اندک به فعالیت جنسی

به ندرت افکار یا تخیلات جنسی دارید

بی علاقگی به فعالیت جنسی

لذت نبردن از فعالیت جنسی

اهمیت مسائل جنسی در زندگی مشترک

وجود رابطه جنسی به دلایل زیادی در هر رابطه ای ضرورت دارد. رابطه جنسی در میزان صمیمیت، منافع فکری، جسمی، احساسی و اجتماعی تاثیر مثبت دارد. شناختن این مزایا باعث می شود زوجین بدانند که رابطه جنسی نه تنها به سلامت کلی خودشان کمک می کند، بلکه در برقراری رابطه عاشقانه نیز موثر است.”چشمک”

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار