چاپ کد خبر: 37322
11 آبان 1399

۲۵ مبتلای دیگر به کرونا در فارس جان باختند

کرونا 3

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از جان باختن ۲۵ مبتلای دیگر به کرونا در استان فارس طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش اول فارس، دکتر علی اکبری بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران از انجام ۳۷۱ هزار و ۷۸۵ مورد تست در آزمایشگاه‌های تشخیصی مولکولی استان از ابتدای شیوع این بیماری تا امروز یازدهم آبان خبر داد و افزود: بر اساس آخرین بررسی‌ها، ابتلای ۸۹ هزار و ۳۳۶ نفر به قطعیت رسیده است.

وی با ابراز تأسف از جان باختن ۲۵ هم استانی طی ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلاء به کووید ۱۹، مجموع جان باختگان این بیماری را از ابتدای شیوع در استان تا امروز، یازدهم آبان، هزار و ۴۳۶ نفر اعلام کرده و برای آنان غفران الهی آرزو کرد.

او در ادامه گزارش امروز خود اظهار کرد: هم اکنون از مجموع هزار و ۴۴۸ بیمار بستری مشکوک و دارای علامت ابتلاء به کرونا، ۱۹۱ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و شرایط آنها وخیم گزارش شده است.

این مقام مسؤول در دانشگاه در ادامه با آرزوی سلامتی برای تمامی مبتلایان، از بهبودی ۷۷ هزار و ۹۷۷ مبتلا به کرونا ویروس در فارس خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

دکتر اکبری با اعلام اینکه در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳۳۰ بیمار نیازمند بستری در بخش‌های کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان پذیرش شده‌اند، در حالی که ۱۱۹ بیمار ترخیص شده‌اند، هشدار داد: ظرفیت بیمارستان‌ها در شرایط کنونی بسیار محدود بوده و برای پذیرش بیماران جدید با مشکل مواجه هستیم.

معاون درمان دانشگاه بحران کنونی کرونا ویروس را معضلی جدی خواند و از مردم خواست تا ضمن استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات، شست و شو و ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها و رعایت فاصله فیزیکی را نیز جدی بگیرند تا با همکاری مجموعه سلامت، این بحران مهار شود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار